سیستم عامل BlackBerry Secure

سیستم عامل BlackBerry Secure بر پایه اندروید در راه است

بنابر آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد سیستم عامل BlackBerry Secure بر پایه اندروید به عنوان نسخه ایمن آن، در حال توسعه توسط مهندسان این کمپانی کانادایی است.

در گذشته، بلک بری به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در حوزه تلفن های همراه شناخته می‌شد. اما با رشد دوقطبی شرکت‌های اپل و سامسونگ، نقش این شرکت رفته رفته کم‌رنگ شد. پس از آن، در سال 2015 بود که بلک بری اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را به صورت رسمی معرفی کرد. این در حالی بود که در آن زمان بسیاری از شرکت‌های بزرگ، پنج یا شش نسل از پرچمداران خود را با این سیستم عامل روانه بازار کرده بودند. همین موضوع باعث شد تا مدیران به منظور احیای برند، از شرکت‌های دیگر کمک گیرند.

به دنبال این موضوع، بلک بری طی قراردادی 10 ساله با شرکت “Optiemus” اجازه داد تا این شرکت مخابراتی، محصولات خود را طراحی و آنها را با نام بلک بری در بازار هند عرضه کنند. علاوه بر این مورد، این کمپانی با “BB Merah Putih” برای عرضه محصولات خود در بازار اندونزی و “TCL” برای بازار جهانی نیز قرارداد دارد.

بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، به تازگی “ETTelecom” طی گزارشی جدید از توسعه سیستم عامل BlackBerry Secure بر پایه اندروید، اما با استانداردهای ایمنی بلک بری خبر داده است. به گفته این وب‌سایت، هم‌اکنون مدیران وارد مذاکره با تولیدکنندگان مختلف به منظور اعطای مجوزهای لازم شده و می‌خواهند تا زمان معرفی سیستم عامل اختصاصی خود، این مذاکرات را نهایی کنند.

سیستم عامل BlackBerry Secure

به گفته الکس تربر (Alex Thurber)، یکی از مدیران ارشد بلک بری، هم‌اکنون آنها در حال کار روی قراردادهای مختلف بوده و احتمالا در آینده نزدیک نتیجه آنها را اعلام خواهند کرد.

در صورت نهایی شدن این قرارداد، شرکت‌های شخص ثالث قادر خواهند بود تا محصولات خود را همراه با نسخه ویرایش‌شده اندروید و همچنین تمام ویژگی‌های بلک بری عرضه کنند. به علاوه، عرضه سیستم عامل بلک بری به استراتژی “Enterprise of Things” یا به اختصار “EoT” این شرکت نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

پیش از این، ما گفتگو با چندین تولیدکننده تجهیزات پزشکی را آغاز کرده‌ایم. پیش‌تر نیز جان چن (John Chen) در رابطه با تلویزیون‌ها صحبت کرده بود. در حال حاضر، دستگاه‌های اندرویدی بسیار زیادی وجود دارد و از آنجایی که ما قادر به توسعه نسخه بسیار ایمن اندروید هستیم، تصور می‌کنیم موقعیت‌های بسیار زیادی پیش روی ما قرار دارد. ما طرح بسیار خاصی داریم که مشغول کار روی آن هستیم. به عقیده ما، ایمن کردن هر بخش از EoT بسیار مهم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*