گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2 ؛ طراحی، مشخصات و بررسی شایعات

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2) یکی از محصولات مهم شیائومی خواهد بود که در ادامه می‌خواهیم نگاهی به طراحی، مشخصات فنی و شایعات دیگر آن داشته باشیم.

سال گذشته، شیائومی با عرضه گوشی می میکس با صفحه نمایشی تقریبا بدون حاشیه، راهی جدید را در دنیای تلفن های هوشمند آغاز کرد. سازندگان با به حداقل رساندن حاشیه‌ها در بخش بالایی و کناری گوشی، دوربین سلفی را به قسمت پایینی منتقل کرده بودند تا ما با محصولی کاملا متفاوت رو به رو باشیم. پس از شیائومی، شرکت‌های دیگری همچون ال جی، سامسونگ و اسنشال نیز با در پیش گرفتن این سبک، پرچمداران خود را معرفی کردند. اما حالا زمان آن رسیده تا شاهد عرضه نسل دوم گوشی می میکس با ظاهری متفاوت‌تر از قبل باشیم.

پیش از هر چیز بهتر است یادآور شویم که اطلاعات پیش رو، تنها شایعاتی هستند که طی ماه‌های اخیر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند و احتمال تغییر آنها وجود دارد.

طراحی گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

چندی پیش موسس شیائومی، لی جون (Lei Jun)، طی پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد می میکس 2 همانند نسل اول آن توسط فیلیپ استارک (Philippe Starck) طراحی می‌شود.

اگرچه تا به امروز هیچ تصویری از این گوشی هوشمند به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته است، اما استارک با انتشار ویدیویی از آن در فیس بوک، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد.

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

در این ویدیو، ما یک گوشی با حاشیه‌های بسیار کم را می‌بینیم که در آن، حاشیه پایینی تقریبا نصف حاشیه گلکسی اس 8 بوده و به نظر می‌رسد دوربین سلفی باز هم در این بخش تعبیه شده باشد. به علاوه، حالا نسبت صفحه به پنل جلویی از 91.3 درصد به 93 درصد رسیده است.

به خاطر داشته باشید که این ویدیو در حقیقت کانسپتی از محصول آینده شیائومی بوده و نشان‌دهنده طرح نهایی آن نیست. هرچند، انتشار این ویدیو توسط طراح گوشی، فاصله بین طرح نهایی و مفهومی را کاهش می‌دهد.

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

شیائومی می میکس 2

متاسفانه تا به امروز هیچ عکسی از قاب پشتی گوشی منتشر نشده است؛ به همین جهت احتمال بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

به لطف اطلاعاتی که در ماه جولای از طریق “GFXBench” در اختیار کاربران قرار گرفت، انتظار می‌رود گوشی جدید شیائومی با تراشه اسنپدراگون 835، هشت گیگابایت رم و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی که در حاشیه پایینی قرار می‌گیرد، روانه بازار شود. بدون شک، بخش پایینی محل مناسبی برای قرارگیری این دوربین نیست، اما احتمالا تنها گزینه پیش روی سازندگان خواهد بود.

علاوه بر این، اطلاعات منتشر شده از وجود یک صفحه نمایش غول‌پیکر 6.4 اینچی IPS-LCD با وضوح 1440×2540 خبر دارند. این در حالی‌ست که برخی منابع معقتدند شیائومی از پنل آمولد استفاده می‌کند. همچنین، عرضه این گوشی با وضوح 1080×2040 همانند می میکس دور از انتظار نخواهد بود.

با تکیه بر ادعای وب‌سایت “MyDrivers”، شیائومی می میکس 2 در دو نسخه مختلف با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و همین‌طور 8 گیگابایت رم و 256 گیابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید. هرچند، به نظر می‌رسد خبری از وجود خشاب کارت حافظه نباشد.

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

با عبور از مشخصات اصلی، به دوربین پشتی می‌رسیم؛ جایی که اطلاعات ضد و نقیضی بسیاری وجود دارند. در حال حاضر برخی منابع از تجهیز می میکس 2 به دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی خبر دارند، در صورتی که سایرین معتقدند سازندگان از سنسوری 19 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. از طرفی، ممکن است این گوشی با سیستم دوربین دوگانه نیز تولید شود.

سنسور اثر انگشت پشتی، سیستم تشخیص چهره و اندروید 7.1.1 نوقا در کنار رابط کاربری MIUI 9 از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند.

پیش‌بینی زمان عرضه و قیمت

نسل اول از شیائومی می میکس به صورت رسمی در اکتبر 2016 معرفی و بعد از یک ماه نیز روانه بازار چین شد. اما با توجه به اخبار منتشر شده از سوی منابع چینی، امسال سازندگان روند توسعه این گوشی را سرعت بخشیده و احتمالا آن را در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریور) معرفی خواهند کرد. هرچند، به نظر می‌رسد عرضه آن باز هم تنها به بازار چین محدود باشد.

در رابطه با قیمت، بر طبق ادعای وب‌سایت “MyDrivers”، نسخه 128 گیگابایتی گوشی موبایل شیائومی می میکس 2 با 6 گیگابایت رم با قیمتی در حدود 600 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن با 8 گیگابایت رم، با قیمتی در حدود 750 دلار روانه بازار می‌شود. این در حالی‌ست که سال گذشته، نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با 4 گیگابایت رم، 525 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن با 6 گیگابایت رم با قیمتی در حدود 600 دلار به فروش می‌رسید.

گوشی موبایل شیائومی می میکس 2

البته این قیمت‌ها مخصوص بازار چین بوده و در صورتی که سازندگان قصد عرضه آن در بازار کشورهای غربی را نیز داشته باشند، احتمالا شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود.

به هر صورت امیدواریم با آغاز نمایشگاه IFA 2017 برلین، اطلاعات بیشتری در رابطه با گوشی جدید شیائومی در اختیارمان قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*