اپلیکیشن 32 بیتی آیفون

بیش از 180 هزار اپلیکیشن 32 بیتی آیفون قادر به پشتیبانی از iOS 11 نیستند!

تا چندی دیگر اپل نسخه نهایی آی او اس 11 را منتشر خواهد کرد. اما نکته جالب اینجاست که 180 هزار اپلیکیشن 32 بیتی نیز غیرفعال خواهند شد!

درحالی که تنها چند هفته تا عرضه نسخه نهایی آی او اس 11 باقی مانده است، همواره تغییرات پیش‌بینی شده طولانی مدتی نیز همراه با آن خواهد آمد؛ اپل دیگر از اپلیکیشن های 32 بیتی پشتیبانی نمی‌کند.

این تغییر مدت‌هاست که شنیده می‌شود. حتی زمانی که اپل از یک پردازنده 64 بیتی همراه با آیفون 5 اس خود در سال 2013 رونمایی کرد، این اختطار را به توسعه دهندگان داد که باید اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند. از این اتفاق مدت‌ها گذشت تا در ژانویه سال جاری کاربران پیغامی را مبنی بر اینکه دیگر اپلیکیشن های 32 بیتی آن‌ها همراه با آی او اس 11 کار نخواهند کرد، دریافت کردند. ماه ژوئن نیز سایت Gizmodo در گزارشی اشاره کرد که برخی از اپلیکیشن های 32 بیتی از اپ استور اپل ناپدید شده‌اند؛‌ البته اگر لینک مستقیم داشته باشید می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

اغلب این 180 هزار اپلیکیشن 32 بیتی را بازی‌ها تشکیل می‌دهند

از زمان عرضه آیفون 5 اس حدود 3 سال است که گذشته است و بدیهیست که هم اکنون بیشتر اپلیکیشن‌های معروف با پردازنده‌های 64 بیتی سازگاری پیدا کرده‌اند. این تغییر به چه معناست؟ این بدان معناست که کوپرتینو پشتیبانی از نزدیک به 200 هزار اپلیکیشن را از ماه سپتامبر پیش رو متوقف خواهد کرد. به نقل از Oliver Yeh، بنیانگذار کمپانی سنسور تاور، در اینجا 187 هزار اپلیکیشن 32 بیتی بر روی اپ استور وجود دارد که حدود 8 درصد کل اپلیکیشن‌های بر روی آیفون را تشکیل می‌دهد. این شرکت در گزارشی که ماه مارس منتشر کرده بود اعلام داشت 2.4 میلیون اپلیکیشن هم اکنون بر روی اپ استور قرار دارد.

اپلیکیشن 32 بیتی آیفون

پیغام خطای اپل برای بازی iSpadez

بی‌تردید از بین این 187 هزار اپلیکیشن می‌توان نام‌های بسیار آشنایی را نیز یافت که هم اکنون کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما شرکت سنسور تاور تنها نام چند مورد از آن‌ها را ذکر کرده است که در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • YouTube Capture: ‌یک اپلیکیشن ضبط ویدیویی که تا ماه گذشته بیش از 200 هزار بار توسط کاربران دانلود شده است
  • iSpadez:‌ یک بازی کارتی
  • Neo Nectaris: یک بازی استراتژی جنگی
  • Infinity Blade: یک بازی مبارزه‌ای نقش آفرینی

احتمالا شما هم متوجه الگویی در بین این اپلیکیشن‌ها شده‌اید. سنسور تاور دریافته است که در بین این 187 هزار اپلیکیشن 32 بیتی موجود در اپ استور، 38 هزار و 619 مورد آن‌ها به طور خاص بازی هستند. پیرو آن نیز برنامه‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های سبک زندگی قرار دارند.

اگر یکی از این اپلیکیشن های 32 بیتی جزو برنامه‌های مورد علاقه شما است، نمی‌توانید در آی او اس 11 انتظار حضور آن را داشته باشید. به نقل از سنسور تاور این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی شما کار خواهند کرد، اما با عرضه نسخه نهایی آی او اس جدید دیگر به‌روزرسانی برای آن‌ها منتشر نمی‌شود. در نهایت احتمالا اپل آن‌ها را به طور کامل از فروشگاهش حذف خواهد کرد. خوشبختانه راهی وجود دارد که بفهمید کدام اپلیکیشن‌های شما 32 بیتی هستند. کافیست برای این کار به بخش تنظیامت گوشی خود رفته و سپس آدرس General > About > Applications را دنبال کنید. اگر اپلیکیشن 32 بیتی بر روی گوشی شما نصب باشد آن را به نمایش خواهد گذاشت و اگر چیزی موجود نباشد نیز، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*