نیکون دی 850

نیکون دی 850 با سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی معرفی شد

نیکون دی 850 (Nikon D850) جدیدترین دوربین نیکون است که در زمره حرفه‌ای‌های بازار قرار می‌گیرد. رزولوشن عکاسی و فیلم برداری این دوربین DSLR فوق‌العاده است.

نیکون دی 850 قرار است جایگزین دوربین دی 810 شود که از زمان معرفی آن حدود سه سال می‌گذرد. رزولوشن خارق‌العاده سنسور این دوربین در کنار قابلیت‌های جانبی، آن را تبدیل به گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای حرفه‌ای‌ترین عکاس‌ها می‌کند.

دی 850 نیکون را باید در دسته‌بندی فول فریم‌ها قرار داد که از یک سنسور 45.7 مگاپیکسلی BSI CMOS در آن استفاده شده است. در این سنسور خبری از فیلتر پایین‌گذر نیست. این اولین سنسور BSI در محصولات نیکون به شمار می‌آید. به لطف این سنسور تصویر دیجیتال، که عناصر تصویربرداری را برای افزایش میزان نور به شیوه‌ای نوین مدیریت می‌کند، نحوه دریافت و پردازش نور بهبود یافته و کیفیت عکاسی در شرایط نوری نامناسب افزایش می‌یابد.

نیکون دی 850

بازه ایزو بین 64 تا 25 هزار و ششصد و امکان ثبت 7 تصویر به صورت پیاپی تنها در یک ثانیه، از دیگر قابلیت‌های نیکون دی 850 هستند. نیکون D850 و نیکون D5 از نظر پردازشگر و تعداد نقطه‌های فوکوس با یکدیگر مشابه هستند، به طوری که در هر دو شاهد استفاده از پردازشگر تصویر EXPEED 5 و پشتیبانی از سیستم فوکوس 153 نقطه‌ای هستیم.

نیکون دی 850 ، گزینه‌ای مناسب برای عکاسان و فیلم برداران

محصول جدید، به لطف قابلیت فیلم برداری 4K، گزینه‌ای مناسب برای کاربران نیازمند به ضبط فیلم در کنار عکاسی حرفه‌ای است. با نیکون دی 850 می‌توان با نرخ‌های 24، 25 و 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری پرداخت.

نیکون دی 850

برخلاف نیکون 5 دی که حین ضبط فیلم به اندازه 1.5 برابر تصویر را برش می‌دهد، این دوربین حین فیلم برداری از سطح کل حسگر استفاده می‌کند. برای نخستین بار، در یک دوربین DSLR نیکون شاهد وجود قابلیت‌های Focus Peaking و Zebra هستیم که البته تنها در حالت فیلم برداری با رزولوشن فول اچ‌دی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

حین کاهش رزولوشن فیلم برداری نیکون دی 850 به فول اچ‌دی، می‌توان نرخ را به 120 فریم بر ثانیه افزایش داد و ویدیوهای اسلوموشن ضبط کرد. سازندگان مستند می‌توانند از قابلیت این دوربین برای ضبط فیلم‌های تایم لپس در رزولوشن 4K استفاده کنند. به لطف فاصله‌سنج داخلی نیکون دی 850 حتی می‌توان ویدیوهای تایم لپس 8K ایجاد کرد.

نیکون دی 850

صفحه نمایش لمسی و ال سی دی آن قابل چرخش به اطراف بوده و از امکان لمس به منظور تعیین نقطه فوکوس حین استفاده از نمایشگر به عنوان منظره‌یاب بهره می‌برد. در زمان استفاده از صفحه نمایش برای دیدن محتوای سنسور، می‌توان از حالت عکاسی بی‌صدا (Silent Photography) استفاده کرد. به لطف آن، کاربر قادر خواهد بود در رزولوشن کامل و با نرخ 6 فریم بر ثانیه، بدون شنیده شدن صدای شاتر مکانیکی به عکاسی بپردازد.

نیکون دی 850

در مقایسه با دی 810، این دوربین می‌تواند تا 51 فایل RAW چهارده بیتی ثبت کند که دو برابر ظرفیت مدل پیشین است. این دسته از تصاویر در کارت‌های حافظه جانبی دارای سرعت بالای XQD، که در داخل اسلات اول قرار می‌گیرند، ذخیره می‌شوند. از اسلات دوم کارت حافظه می‌توان برای جلوگیری از سرریزی اطلاعات و یا گرفتن نسخه پشتیبان استفاده کرد.

باتری نیکون دی 850 از نوع EN-EL15a بوده و به ادعای شرکت سازنده، قادر است با یکبار شارژ حدود 1800 عکس بگیرد و یا 70 ساعت فیلم برداری کند. خوشبختانه این دوربین با باتری‌های قدیمی EN-EL15 نیز سازگاری دارد. به لطف وجود اتصالات وای فای و بلوتوث، می‌‌توان بعد از نصب اپلیکیشن SnapBridge بر روی دستگاه هوشمند خود، خیلی راحت به جابه‌جایی و انتقال فایل‌ها پرداخت. این دوربین از ماه آینده میلادی با قیمت 3 هزار و دویست و نود و نه دلار روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب تبریک به کمپانی نیکون بابت خلق چنین هدیه ای!!! یک کلمه من میگم انتهاش همینه !!! مبارک هر کی که میخره…. نیکون دی ۸۱۰ بینهایت دوربین بسیار خوبی بود با نورسنجی عالی و تصاویر بسیار شارپ و دارای جزئیات بودن حالا با ورود این مدل واقعا من مشتاقم باهاش شات بزنم ببینم چه هیولایی هست.. فقط اینکه صفحه نمایش لمسی حرکتی بالا و پایین داره نه چرخشی….