رابط کاربری گلکسی نوت 8

مقایسه رابط کاربری گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی رابط کاربری گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) و مقایسه آن با رابط کاربری گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ بپردازیم.

از زمان تولید گلکسی اس 6 (Galaxy S6)، سامسونگ تحول عظیمی در طراحی نرم افزاری و سخت افزاری‌اش ایجاد کرد؛ به خصوص در طراحی این رابط کاربری خسته‌کننده و مملو از مشکلات ریز و درشت. امروزه با رابط کاربری سبک، زیبا و در عین حال ساده‌ای از سوی سامسونگ روبه‌رو هستیم که کاملا از نو طراحی شده و در گلکسی اس 8 نهاده شده است. کره‌ای‌ها حتی نامی جدید به جای تاچ ویز (Touch Wiz)، رابط کاربری قدیمی‌شان، برگزیده‌ و آن را با تجربه سامسونگی (Samsung Experience) جایگزین کرده‌اند و حالا نسخه‌ای از آن را در جدیدترین پرچمدارشان گنجانده‌اند. اما آیا رابط کاربری گلکسی نوت 8 همان رابط کاربری گلکسی اس 8 است؟

رابط کاربری گلکسی نوت 8 دستخوش تغییرات زیادی شده است

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به سوال مطرح شده بدهیم باید بگوییم خیر. گلکسی نوت 8 درحالی پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد که به طور پیش‌فرض روی خود نسخه 8.5 رابط کاربری سامسونگ را دارد؛ اما در حال حاضر نسخه 8.1 به عنوان رابط کاربری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شناخته می‌شود. البته باید در نظر داشت اختلاف در ورژن رابط کاربری لزوما به معنای تفاوت در آنچه کاربر به چشم می‌بیند نیست.

ما در حین نگاه کوتاهی که به گلکسی نوت 8 داشتیم توانستیم چندین اسکرین شات از گوشی تهیه کنیم و حالا می‌توانیم به مقایسه رابط کاربری آن با جدیدترین رابط کاربری گلکسی اس 8 پلاس بپردازیم. در این بررسی از تفاوت‌های مربوط به بخش نرم افزاری نوت 8 برای اس پن (S Pen) فاکتور گرفته‌ایم و تنها میان اپلیکیشن‌های مشترک و فضای رابط کاربری مقایسه کرده‌ایم.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

بالا نوت 8 – پایین اس 8 پلاس

شاید بزرگترین تفاوت میان اس 8 پلاس و نوت 8 مربوط به دوربین‌شان باشد؛ چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ نرم افزاری. در نوت جدید امکان تصویربرداری به صورت تمام صفحه برای کاربر فراهم شده (در حالت HDR) و کاربر می‌تواند به راحتی میان نسبت‌های 4:3 و 18.5:9 سوییچ کند. این قابلیت در اس 8 پلاس نیز دیده می‌شود اما برای فعال‌سازی آن باید از طریق اپلیکیشن تنظیمات دستگاه اقدام کنید.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

در ادامه تغییرات در بخش دوربین، باید به قابلیت جدید فوکوس زنده (Live Focus) اشاره کنیم. این ویژگی را دوربین دوگانه جدید دستگاه به ارمغان آورده و کنترل آن به واسطه دکمه‌ها و نوارهای لغزنده جدید کاملا به دست کاربر سپرده شده است؛ به طرزی که امکان تنظیم میزان تار شدگی فضای اطراف سوژه نیز وجود دارد و این میزان حتی پس از ثبت عکس قابل تغییر است.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

نوت 8 – اس 8 پلاس

پنل اج به منظور فعال‌سازی قابلیت App Pair استفاده می‌شود. این ویژگی امکان اجرای دو اپلیکیشن همزمان روی صفحه را فراهم می‌کند و فعلا این قابلیت در اس 8 پلاس وجود ندارد اما نمایشگر بزرگ گوشی برای این کار کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

اس 8 پلاس – نوت 8

کیبورد اصلی دستگاه نیز دست‌خوش تغییرات شده و در نوت 8 با راحتی بیشتری می‌توانید تایپ کنید، چرا که با لمس طولانی مدت دکمه‌ها امکان گذاشتن علائم نگارشی نیز وجود دارد. گرچه این تغییر تا حدودی از طراحی ساده و یک‌دست کیبورد کاسته، اما نمی‌توان تاثیر آن را به هنگام تایپ نادیده گرفت. همچنین دو دکمه میکروفون و تعویض صفحه کیبورد نیز در نوت 8 با طراحی جدیدی همراه بوده‌اند.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

اس 8 پلاس – نوت 8

اپلیکیشن تلفن دیگر قسمت تغییر یافته نوت 8 برشمرده می‌شود. در نگاه اول، وجود تب مکان‌ها (Places) جلب توجه می‌کند که در اس 8 پلاس وجود ندارد. در وهله دوم در کنار دکمه تماس، میانبری به اپلیکیشن مسیج‌ها به چشم می‌خورد که پیش‌تر در اس 8 پلاس این میانبر به تماس صوتی اختصاص داده شده بود.

تفاوت‌ها به اینجا ختم نمی‌شوند و در ادامه تصاویر بیشتری از رابط کاربری گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس را مشاهده خواهید کرد تا متوجه تفاوت میان این دو اسمارت فون شوید. نظر شما درباره رابط کاربری جدید نوت 8 چیست؟

راست گلکسی نوت 8 – چپ گلکسی اس 8 پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فوق العاده اما کاملا مطمئنم هواوی میت 10 هم به اندازه سامسونگ نوت8 امسال میدرخشه

  2. من میخوام اولا به سامسونگ تبریک بگم به خاطر s8 و s8 plus و note 8 به خاطر زیبایی و سرعت و دوربین بقیه قابلیتهای فوق العاده اش برای امسال
    بعد ازتبریک هم منتظر Nokia 9 و Huawei Mate 10 و Lg v30 هستم که احتمال خیلی قوی این گوشی را به چالش میکشند

  3. سلام وقت شما بخیر . شرمنده دوباره در این مورد کامنت می گذارم پیشاپیش معذرت می خواهم . ببخشید می خواستم بدانم که بررسی نمونه ها جهت عضویت در گجتنیوز را کی انجام می دهید ؟ می دانم ممکن است سرتان شلوغ باشد اما ممنون میشوم اگر سریع تر بررسی شان کنید . تشکر و باز هم ببخشید