عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8

مقایسه عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) به خاطر نمایشگر بزرگ آن بسیار مهم است. اکنون به مقایسه دوام باتری آن با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس می‌پردازیم.

همانند زمان معرفی گلکسی نوت 8، حین عرضه گلکسی نوت 7 در سال گذشته نیز بسیار هیجان‌زده بودیم. متاسفانه بروز یک ایراد کارخانه‌ای در باتری دستگاه سبب انفجارهای متوالی آن می‌شد و سامسونگ در نهایت خط تولید این گوشی موبایل را متوقف کرد. رعایت احتیاط در طراحی محصول جدید سبب شده با وجود 6.3 اینچی بودن نمایشگر، ظرفیت باتری تنها 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعت باشد. با توجه به این ظرفیت، عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 چگونه است؟

عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8

اگرچه دوام واقعی باتری آن در زمان تست مستقیم توسط رسانه‌های خبری مشخص خواهد شد، اما هنوز می‌توان بر اساس اطلاعاتی که سامسونگ به صورت رسمی منتشر کرده به نتایج جالبی رسید.

جدول مقایسه مشخصات و عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8گلکسی اس 8 پلاسگلکسی اس 8
ظرفیت3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعت3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعت3 هزار میلی‌آمپر ساعت
نوعغیر قابل تعویض (توسط کاربر)لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض (توسط کاربر)لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض (توسط کاربر)
زمان مکالمه22 ساعت34 ساعت29 ساعت
حالت استندبای14 روز13 روز
استفاده از اینترنت تحت شبکه 3G12 ساعت13 ساعت11 ساعت
استفاده از اینترنت تحت شبکه LTE13 ساعت15 ساعت12 ساعت
استفاده از اینترنت تحت شبکه وای فای14 ساعت15 ساعت14 ساعت
شارژ وایرلسدارددارددارد
پخش موسیقی74 ساعت78 ساعت67 ساعت
پخش ویدیو16 ساعت18 ساعت16 ساعت

در تمامی بخش‌ها، دوام باتری گلکسی اس 8 پلاس از دوام باتری گلکسی نوت 8 بیشتر است. در مطالب پیشین، گلکسی اس 8 پلاس را برای کاربرانی که به قلم S Pen اهمیت نداده و دوربین دوگانه برایشان فاکتور مهمی نیست، گزینه‌ خرید بهتری عنوان کردیم. حال باید به این دو، دوام باتری را نیز اضافه کنیم. اگر اختلاف عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 به میزانی که در جدول بالا مشاهده می‌کنید برایتان مهم است، باید به سراغ مدل بزرگتر پرچمدار سری S سال جاری بروید.

عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8

دومین دلیل کاهش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 در ادامه کاهش ظرفیت آن، نیاز به طراحی متفاوت دستگاه در مقایسه با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس است. سامسونگ ناچار بود برای تعبیه محل قرارگیری S Pen، کمی از فضایی که در دستگاه‌های عادی تماما به باتری تعلق دارد را به آن اختصاص دهد. از آنجایی که در نمایشگر Infinity Display به کار رفته در هر سه گوشی موبایل می‌توان رزولوشن را تغییر داد، با کاهش و افزایش وضوح تصویر، اعداد این جدول کمی متفاوت خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این اعداد واسه رزولوشن full hd هست :))))….رزولوشنو Qhd کنید ازینم کمتر میشه :((((
    باتریش کمی دو دلم کرده… باید باهاش کنار اومد??