نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 ؛ پرچمدار جدید سامسونگ از خانواده قلم‌داران!

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)  کمک می‌کند به صورت ویژه سبک طراحی و ظاهر بدنه این گوشی موبایل جدید سامسونگ را در قالب تصاویر بررسی کنیم.

سامسونگ گلکسی نوت 8 را رسما معرفی کرد. حجم رندرها و شایعات منتشر شده پیرامون این محصول بی‌سابقه بود که نشان می‌داد دنیای موبایل تا چه اندازه منتظر معرفی آن است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این گوشی موبایل در مقایسه با پرچمداران پیشین سری Note، داشتن ظاهری کاملا متفاوت است. در نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 ویژگی‌های ظاهری آن را بررسی کرده و در نهایت، مشخصات فنی را به صورت مختصر تشریح می‌کنیم.

همانطور که انتظار داشتیم، سامسونگ بعد از معرفی صفحه نمایش Infinity Display همراه با رونمایی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، آن را مجددا در پرچمدار سال 2017 سری نوت به کار برد. علاوه بر داشتن انحنا در هر دو طرف، اصلی‌ترین ویژگی‌ این نمایشگر کشیده و لاغر اندام بودن است. اگرچه لاغر بودن دستگاه سبب خوش‌دست‌تر شدن آن می‌شود، اما به خاطر کشیده و دراز بودن، کار کردن با آن کمی سخت می‌شود.

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

کاربرانی که به کار با فبلت‌ها عادت دارند، کمتر در این مرتبه به مشکل خواهند خورد. صفحه نمایش 6.3 اینچی گلکسی نوت 8 تنها 0.1 اینچ با گلکسی اس 8 پلاس 6.2 اینچی فاصله دارد. از آنجایی که کمتر کاربری از بدنه کشیده و لاغر مدل بزرگتر پرچمدار سری S گلگی کرده است، می‌توان انتظار داشت حین کار کردن با محصول جدید سری Note نیز به مشکل برخورد نخواهید کرد.

حین نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 مخصوصا از پنل جلویی، به شباهت بسیار زیاد آن با گلکسی اس 8 پلاس می‌بریم، به طوری که می‌توان آن را نسخه بزرگتر این گوشی موبایل دانست. تفاوت اصلی در این بخش مربوط به لبه‌های دستگاه است. اما در پشت دستگاه قضیه کاملا متفاوت است.

به عقیده برخی، دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 مهمترین ویژگی آن است. سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز، بعد از گذشت مدت‌ها از زمان روی کار آمدن دوربین‌ دوگانه دست به کار شد و اولین گوشی موبایل دارای دوربین دوگانه خود را معرفی کرد. با نگاه به پنل پشتی، دوربین دوتایی دستگاه شدیدا چشم‌نوازی می‌کند. این شرکت برای پیا‌ده‌سازی این دوربین، راهکار شرکت اپل را دنبال کرده است.

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

دوربین دوگانه این مدل از یک سنسور عادی در کنار یک سنسور تله فوتو تشکیل می‌شود. توانایی بزرگنمایی اپتیکال تا 2 برابر از مهمترین قابلیت‌های آن است. سنسور عادی همانند سنسورهای به کار رفته در دوربین‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 7 است. سنسور دوم همانند سنسور عادی 12 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2.4 در نظر گرفته شده است. اندازه این سنسور “1/3.4 است. اندازه و دیافراگم سنسور تله فوتو از نمونه آن در آیفون 7 پلاس بزرگتر هستند. مزیت آن در مقایسه با سنسور دوم دوربین پرچمدار اپل، مجهز شدن به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر و همچنین فوکوس خودکار Dual Pixel است.

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

در نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 بیش از همه دوربین و قلم آن چشم‌‌نوازی می‌کنند

مهمترین تفاوت پرچمداران سری S و سری Note سامسونگ، قلم بسیار کاربردی است که در محصولات نوت به کار می‌رود. سامسونگ بعد از به کار بردن S Pen در پنج گوشی موبایل پیشین این سری، همراه با عرضه گلکسی نوت 7 در سال 2016 تغییرات بسیار مهمی را در ظاهر و مخصوصا قابلیت‌های آن اعمال کرد تا کاربردش چند برابر شود.

متاسفانه به خاطر توقف تولید این محصول قادر به بهره برده از این امکانات نبودیم. انتظار داریم قابلیت‌های S Pen گلکسی نوت 8 دقیقا همان چیزهایی باشند که سامسونگ در پرچمدار ناموفق سال گذشته ارائه کرد.

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

سامسونگ همراه با رونمایی از پرچمداران سری S سال 2017، دستیار هوشمند خود را نیز معرفی کرد که برای فراخوانی آن، دکمه‌ای فیزیکی و اختصاصی تعبیه شده است. شرکت سازنده آن طور که باید برای توسعه بیکسبی تلاش نکرد، به همین دلیل وجود چنین کلیدی بر روی بدنه گلکسی نوت 8 ما را به وجد نیاورد. امیدواریم عرضه پرچمدار سری Note بهانه‌ای برای توسعه بیشتر دستیار هوشمند بیکسبی باشد.

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

اما به مشخصات فنی گلکسی نوت 8 می‌رسیم. صفحه نمایش 6.3 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 835، وجود 6 گیگابایت حافظه رم، باتری 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعتی، داشتن ظاهری بسیار زیبا، دوربین دوگانه و مخصوصا یک قلم کاربردی مهمترین ویژگی‌هایی هستند که در نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8 جلب توجه می‌کنند.

پرچمداران سری نوت همیشه به خاطر داشتن نمایشگرهایی بسیار باکیفیت و بزرگ و همچنین مجهز شدن به یک قلم کاربردی در کانون توجه بوده‌اند. سامسونگ با اضافه کردن یک دوربین دوگانه به گلکسی نوت 8، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌‌ را بیشتر کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه