سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8 معرفی شد: اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه اینجاست!

سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) رسما معرفی شد. در ادامه به بررسی طراحی، مشخصات فنی ، قیمت و ویژگی‌های گلکسی نوت 8 می‌پردازیم.

بعد از شکست گلکسی نوت 7 و فراخوان سامسونگ برای جمع‌آوری آن از بازار، بسیاری از افراد نسبت به آینده این تلفن هوشمند ناامید شده بودند. مدیران سامسونگ می‌دانند هیچ‌کدام از کاربران، اتفاقات سال گذشته را فراموش نخواهند کرد. ولی به دنبال موفقیت گلکسی S8 و S8 پلاس، حالا سامسونگ با جدیدترین عضو از خانواده گلکسی نوت بازگشته تا توانایی‌های خود را به همگان اثبات کند.

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 8

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نسل جدید گلکسی نوت نیز همانند گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس با نمایشگر بدون حاشیه Infinity Display تولید شده است. در نتیجه، حالا خبری از کلید فیزیکی هوم در بخش جلویی نبوده و سنسور اثر انگشت نیز به بخش پشتی و کنار دوربین دوگانه دستگاه منتقل شده است. اگرچه در ادامه به تفصیل در رابطه با دوربین نوت 8 صحبت خواهیم کرد، اما این اولین باری‌ست که سامسونگ از سیستم دوربین دوگانه برای محصولات خود استفاده می‌کند.

پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود که به تعامل هر چه بیشتر کاربر با دستگاه کمک خواهد کرد.

سنسور اسکنر عنبیه چشم، وجود استاندارد IP68 (برای دستگاه و قلم هوشمند) به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و تعبیه کلیدی اختصاصی برای دستیار صوتی بیکسبی نیز از دیگر ویژگی‌های این فبلت قدرتمند محسوب می‌شود.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 8

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 به نمایشگر 6.3 اینچی و سوپر آمولد Infinity Display با وضوح 1440×2960 و پشتیبانی از Mobile HDR Premium تجهیز شده که از نظر ابعادی، کمی بزرگ‌تر از پرچمداران قبلی این شرکت خواهد بود. همچنین، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 از آن در برابر عناصر بیرونی محافظت خواهد کرد.

گوشه‌های فبلت جدید کره‌ای‌ها حالا کمی تیزتر از گذشته شده‌ تا نوت جدید قرابت بیشتری با زبان طراحی محصولات این خانواده داشته باشد. از جمله ویژگی‌های مهم دستگاه پیش رو نیز می‌توان به صفحه نمایش همیشه روشن، یادداشت‌برداری در صورت خاموش بودن صفخه نمایش، ارسال پیام‌های زنده که در واقع تصاویر متحرک از نوشته‌های شما هستند، اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی نوت 8

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 8

پیش‌تر برخی شایعات از احتمال تجهیز نسل جدید گلکسی نوت 8 به تراشه اسنپدراگون 836 خبر می‌دادند، اما این گوشی همراه با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی آدرنو 540 در کنار 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به علاوه، نسخه دیگری با تراشه اگزینوس 8895 نیز در نظر گرفته شده است که عرضه آنها به بازار کشورهای مختلف بستگی دارد.

گلکسی نوت 8 به کاربران اجازه می‌دهد تا دو اپلیکیشن را با یکدیگر اجرا کنند. هرچند، برای انجام این کار نیازی به متفاوت بودن اپلیکیشن ها نیز نخواهد بود!

شاید به خاطر اتفاقات تلخ گذشته، بتوان باتری را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های گلکسی Note 8 در نظر گرفت. ولی خوشبختانه مهندسان سامسونگ با بهره‌گیری از سیستم بررسی 8 مرحله ای باتری، همانند پرچمداران سری گلکسی S، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی این فبلت را تحت نظارت کامل تولید کرده‌اند تا دیگر شاهد آتش گرفتن نسل جدید سری نوت نباشیم.

در نهایت، بهتر است نگاهی کلی به مشخصات فنی فبلت جدید سامسونگ نیز داشته باشیم:

  • صفحه نمایش: 6.3 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1440×2960، تراکم 522 پیکسل در هر اینچ، پوشش گوریلا گلس 5، صفحه نمایش همیشه روشن
  • پلتفرم: تراشه اسنپدراگون 835، شش گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی
  • دوربین اصلی: دو سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و f/2.4، زوم دو مرحله‌ای، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز،
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، حالت HDR خودکار
  • اتصالات: پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان، وای فای، USB-C 3.1، بلوتوث نسخه 5.0
  • باتری: 3300 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی سیم
  • سیستم نرم افزاری: اندروید 7.1.1 نوقا
  • رنگ‌بندی: مشکی (Midnight Black)، طلایی (Maple Gold)، خاکستری (Orchid Grey)، آبی (Deep Sea Blue)
  • سایر: پشتیبانی از آخرین نسل از Gear VR و DeX، پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان (برای بازارهای منتخب)، جک 3.5 میلی‌متری، Cat. 16 LTE

سامسونگ گلکسی نوت 8

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 8

بدون شک مهم‌ترین ویژگی پرچمدار جدید کره‌ای‌ها، دوربین دوگانه آن است. هرچند، اتخاذ چنین تصمیمی با معرفی سنسورهای جدید “ISOCELL” دور از انتظار نبود.

سازندگان در تولید دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 از دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و دیگری با لنز تله فوتو و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر شرایطی، بهترین تصویر ممکن را ثبت کنند. همچنین هر دو این سنسورها از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند که می‌توان چنین ترکیبی را اولین در نوع خود دانست.

اولین دوربین دوگانه سامسونگ با قابلیتی جذاب به نام “Live Focus” همراه شده است که پیش از فشردن شاتر و ثبت عکس، امکان تنظیم پس‌زمینه بلور تصاویر رافراهم می‌کند.

پیش‌فروش نوت 8 از فردا با قیمت 870 پوند (حدود 1125 دلار) در انگلستان آغاز خواهد شد. هنوز قیمت نهایی برای بازار سایر کشورها اعلام نشده است.

تصاویر سامسونگ گلکسی نوت 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. یه سریاتون یه جوری دارین بحث و دفاع می کنین که انگار نصف سهام سامسونگ واسه شماست.(:
    یارو اون سر دنیا داره سودشو می بره بعد شماها دارین حرصشو می خورین D:

  2. خخخخخخخخخ این چیه دیگه منتطریم تا این بمب هم منفجر بشه خخخخخخخ

  3. لطفا بخاطر گوشی های خودتان یا اینکه پول ندارین این گوشی را بخرین به این گوشی بی احترامی نکنین

  4. منتظر انفجارها هستیم

  5. 1125دلار.اصن ارزش خرید نداره با توجه به قیمت سایر پرچمداران

  6. سلام به تیم محترم گجتنیوز . ببخشید که کامنت بی ربط می ذارم ولی خواستم از شما درخواست کنم که درخواست همکاری بنده را بررسی کنید . تشکر از شما