ویژگی نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو

ویژگی نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو ؛‌ مدال‌ها و پیش‌نمایش‌ها چه هستند؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی مدال‌ها و پیش‌نمایش نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو (Android 8 Orio) همراه با تصاویر و شرح عملکرد‌ آن‌ها بپردازیم.

نوتیفیکیشن ها. این نخستین موردی از نسخه جدید پلتفرم اندروید است که قصد داریم کمی در مورد‌ آن به بحث بنشینیم. مدال‌های خوانده نشده از پیش از اندروید در صفحه اصلی موبایل‌ها بودند تا به ما چیزهایی که نیازداریم را یادآوری کنند. تا به امسال، آن‌ها اغلب حفره‌های ناخوشایندی را در گوشه‌ی آیکون یک اپلیکیشن که روزبه‌روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، به وجود می‌آوردند. اما به نظر می‌رسد گوگل در نسخه جدید اندروید دو قابلیت مهم را آپگرید کرده است: مدال‌های نوتیفیکیشن و پیش‌نمایش نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو .

خداحافظ شمارش خوانده نشده، سلام مدال‌های نوتیفیکیشن‌

مدال‌های نوتیفیکیشن یا نقطه‌ها بر روی یک لانچر اندرویدی از یک مجوز دسترسی نوتیفیکیشن استفاده می‌کند تا محتوای نوتیفیکیشن‌ها را در سایه مربوط به آن‌ها ببیند و یک نقطه کوچک را در کنار آیکون اپلیکیشن مربوطه به نمایش بگذارد تا شما را از یک رخداد در برنامه مطلع سازد. رنگ مدال‌ها از آیکون اپلیکیشن دریافت می‌شود که به نظر خیلی کاربردی می‌آید.

ویژگی نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو

مدال‌های نوتیفیکیشن یا همان Badgets را می‌توان به صورت جداگانه‌ای برای هر اپلیکیشن غیرفعال کرد و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز گزینه‌ای در اختیار دارند تا یک مدال به نمایش درآید یا درنیاید و یا گزینه‌ی مربوط به آن را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. دسترسی به این گزینه می‌تواند با پایین نگه داشتن انگشت بر روی آیکون اپلیکیشن و ضربه‌ای کوچک بر روی آن در اختیار کاربر قرار گیرد. Google Play Music دارای چندین دسته‌بندی است که شما می‌توانید اگر تمایل دارید نقطه‌های مربوط به اپلیکیشن آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. اگر یک توسعه دهنده، اندروید اوریو را در قطعه کدهایش هدف قرار ندهد آن اپلیکیشن به صورت خودکار مدال را برای هر نوتیفیکیشنی که از اپلیکیشن ارسال می‌شود به نمایش می‌گذارد.

پیش‌نمایش نوتیفیکیشن ها: محتوای یک اعلان را به صفحه اصلی شما می‌آورد

وقتی لمس بلند مدتی را بر روی یک اپلیکیشن انجام دهید همراه با مدال نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو ، ما می‌توانیم ویژگی دیگری از این نسخه اندروید را به نام پیشنمایش‌های نوتیفیکیشن مشاهده کنیم. البته این پیشنمایش‌ها بدان معنا نیست که شما می‌توانید یک ایمیل کامل و یا یک پیام متنی را مشاهده کنید، اما اطلاعات مفیدی نظیر عنوان و ارسال کننده آن همراه با ارسال سریع پاسخ توسط کاربر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

ویژگی نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو

شما می‌توانید بر روی یک پیش‌نمایش نوتیفیکیشن ضربه بزنید تا اپلیکیشن آن اجرا شود و آن به حالت پیش‌نمایش بیاید، اما دراینجا هیچ دکمه یا اکشنی بر روی صفحه وجود ندارد. شما نمی‌توانید همانطور که در سایه اعلانات قادر هستید، از این طریق یک موسیقی را متوقف و یا پخش کنید. بنابراین، اطلاعیه‌ها از طریق خود صفحه هوم گوشی در دسترس شما قرار خواهند گرفت، اما اگر می‌خواهید عملکرد یک نوتیفیکیشن واقعی را برای شما داشته باشند، باید همانند گذشته صفحه را به پایین کشیده و از آن طریق اقدام کنید.

کدام لانچرها از مدال‌های نوتیفیکیشن و پیش‌نمایش نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو پشتیبانی می‌کنند؟

مدال‌های نوتیفیکیشن یک عملکرد پیش‌فرض در اندروید اوریو هستند، اما بزرگ‌ترین نیاز اینک پشتیبانی شدنشان توسط لانچرها است. پیکسل لانچر گوگل نخستین لانچر اندرویدی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و به طبع، لانچر Lawnchair نیز که همواره سعی برآن دارد شبیه سازی برای پیکسل لانچر باشد نیز می‌تواند دیگر پشتیبانی کننده از مدال‌های نوتیفیکیشن باشد. چندین لانچر شخص ثالث محبوب دیگر نظیر نوا لانچر و اکشن لانچر میز می‌توانند این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار دهند و حتی آن را به نسخه‌های پیشین اندروید، نظیر نسخه 5 این سیستم عامل نیز پورت کنند.

ویژگی نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو

پیش‌نمایش‌های نوتیفیکیشن نیز بر روی پیکسل لانچر در اندروید 8 اوریو موجود خواهند بود. اکشن لانچر آن را به اندروید 5 آبنبات‌چوبی می‌برد و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از Quicktheme برای آن یک پس زمینه را انتخاب کنید. نوا لانچر نیز در حال حاضر فاقد پشتیبانی از این قابلیت است. اما تفاوت‌هایی بین اکشن لانچر و پیکسل لانچر گوگل در زمینه پشتیبانی از این قابلیت وجود دارد. به طور مثال هر دو مدال نوتیفیکیشن و پیش‌نمایش نوتیفیکیشن Google Play Music در اکشن لانچر تنها در شرایطی ارائه می‌شوند که پخش موسیقی متوقف شده باشد، در حالی که در پیکسل لانچر، نوتیفیکیشن کنترل‌های پخش موسیقی نمی‌توانند تا به عنوان یک مدال یا پیش‌نمایش به تصویر کشیده شوند مگر اینکه شما آن‌ها را در داخل منو نوتیفیکیشن اپلیکیشن در داخل تنظیمات خود اپلیکیشن فعال کرده باشید.

چه زمانی می‌توانید از نوتیفیکیشن ها در اندروید 8 اوریو لذت ببرید؟

هر دو این قابلیت‌ها در حال حاضر توسط اکشن لانچر و Lawnchair به شکل و شمایل دیگری در اختیار کاربران نسخه‌های قدیمی اندروید قرار گرفته‌اند و پیکسل لانچر نیز همراه با اندروید 8 اوریو آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با توجه به این که مشخص نیست چقدر پیش‌نمایش‌های نوتیفیکیشن بر روی لانچر شما سازگار است، کاربرانی که از گوشی‌های مجهز به اندروید اوریو بهره می‌برند احتمالا زودتر می‌توانند طعم آن‌ها را بچشند.

ویدیو بررسی اندروید 8 اوریو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*