عکس های خورشید گرفتگی

بهترین عکس های خورشید گرفتگی کامل سی‌ام مرداد

عکس های خورشید گرفتگی مرداد 96 منتشر شدند. در ادامه، تصاویر این رویداد نجومی بسیار زیبا و خاص را تماشا کرده و جزییات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 از 14 ایالت آمریکا که بین اورگن تا کارولینای جنوبی قرار دارند قابل مشاهده بود. خوشبختانه به لطف پوشش زنده این رویداد توسط چندین رسانه خبری و حتی خود ناسا، کاربران سراسر جهان قادر به تماشای آنلاین آن بودند. حال بد نیست مروری بر عکس های خورشید گرفتگی مرداد ماه داشته باشیم.

تصویر زیر در دبیرستان Madras واقع در ایالت اورگن ثبت شده است. در این لحظه زمان زیادی تا وقوع خورشید گرفتگی کامل باقی نمانده بود.

عکس های خورشید گرفتگی

در عکس زیر که از یک شهر واقع در ایالت اورگن ثبت شده، شاهد مراحل ابتدایی رویداد هستیم. این مکان بر روی خطی قرار داشت که امکان مشاهده خورشید گرفتکی کامل بر روی آن ممکن بود. برای ثبت تصویر از یک عینک مخصوص تماشای خورشید گرفتگی به عنوان فیلتر استفاده شد.

عکس های خورشید گرفتگی

در اینجا یک سلفی خانوادگی را مشاهده می‌کنیم. در زمانی که حدود یک سوم خورشید توسط ماه پوشانده شده بود، اگرچه هوا هنوز به میزان قابل توجهی روشن بود، اما دیگر از پرنده‌ها صدایی شنیده نمی‌شد. بعد از پوشیده شدن نیمی از خورشید، هوا به نحوی بسیار عجیب تاریک‌تر و خنک‌تر شد، به طوری که با تمامی غروب‌هایی که در عمر خود دیده‌اید تفاوت داشت. چنین رویدادهایی همواره اهمیت ستاره منظومه شمسی برای بقای کره زمین را یادآور می‌شوند.

عکس های خورشید گرفتگی

تماشای خورشید حین طلوع آن در صبح روز خورشید گرفتگی از پشت آبشارهای شمالی پارک ملی در واشینگتن، منظره زیبای دیگری بود که روز گذشته به ثبت رسید.

عکس های خورشید گرفتگی

در اینجا شاهد مراحل آغازین خورشید گرفتگی از دریاچه Ross واقع در آبشارهای شمالی پارک ملی در واشینگتن هستیم.

عکس های خورشید گرفتگی

یکی از جذابترین عکس های خورشید گرفتگی روز گذشته، عبور ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید بود. یکی از فیلم برداران ناسا که در ایالت وایومینگ آمریکا قرار داشت، با استفاده از دوربین پیشرفته خود ویدیویی با نرخ فریمی بسیار بالا از این عبور ضبط کرد.

عکس های خورشید گرفتگی

تصویر زیر از ترکیب 7 فریم ساخته شده است تا بهتر زاویه حرکت ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید گرفتگی جزیی را نشان بدهد.

عکس های خورشید گرفتگی

خورشید گرفتگی کامل منظره‌ای بسیار زیبا و جذاب رقم می‌زند. عکسی که مشاهده می‌کنید از ایالت اوریگن ثبت شده است.

عکس های خورشید گرفتگی

وقتی خورشید گرفتگی جزیی در مراحل پایانی قرار داشته و زمان زیادی تا آغاز خورشید گرفتگی کامل باقی نمانده است، این ستاره به شکل تصویر زیر که از ایالت وایومینگ ثبت شده دیده می‌شود. مشاهده هلال خورشید به جای هلال ماه بسیار جذاب است!

عکس های خورشید گرفتگی

پدیده زیر حلقه الماس نامیده شده و در زمانی رخ می‌دهد که ماه گام‌های نهایی خود را بر روی تصویر خورشید برمی‌دارد.

عکس های خورشید گرفتگی

افکت زیر با نام Bailey’s Beads شناخته می‌شود. از آنجایی که بر روی ماه، دره‌ها و کوه‌های زیادی وجود دارند، نور خورشید حین عبور از این نقطه‌ها به صورت زیر دیده می‌شود. اگرچه خورشید گرفتگی حدود 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد، اما این افکت برای کمتر از چند دقیقه قابل مشاهده است.

عکس های خورشید گرفتگی

در بین عکس های خورشید گرفتگی ، بهترین نماها به زمان رخ دادن این رویداد به صورت کامل تعلق دارند.

عکس های خورشید گرفتگی

عکس های خورشید گرفتگی حین عبور ایستگاه فضایی بین المللی به حدی جذاب بودند که باز هم یک تصویر دیگر از آن متشکل از چند فریم ایجاد شد.

عکس های خورشید گرفتگی

تصویر زیر گروهی از مردم و مخصوصا دانشجویان را نشان می‌دهد که از داخل دانشگاه ایالتی اورگن مشغول تماشای این رویداد هستند.

عکس های خورشید گرفتگی

تصویر خیره‌کننده زیر از ایستگاه فضایی گرفته شده و سایه عظیم ماه بر روی زمین را نشان می‌دهد که چگونه مانع رسیدن نور خورشید به زمین شده است.

عکس های خورشید گرفتگی

این سایه‌های هلالی شکل تصویری جالب بر روی زمین خلق کرده‌اند.

عکس های خورشید گرفتگی

سایر عکس های خورشید گرفتگی را می‌توانید در قالب گالری زیر تماشا کنید.

گالری عکس های خورشید گرفتگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه