معرفی 12 بازی HTML5

بدون فلش، بدون مشکل؛ معرفی 12 بازی HTML5‌ جذاب که می‌توانید در مرورگر خود اجرا کنید

در این مقاله به معرفی 12 بازی HTML5 خواهیم پرداخت. برای اجرای این بازی‌ها به جز یک مرورگر مدرن و به روز (نظیر فایرفاکس و کروم) دیگر به هیچ چیزی حتی فلش نیازی نخواهید داشت.

احتمالا شما هم در محل کار خود، علاقه‌مندید در زمان استراحتتان کمی هم که شده خودتان را سرگرم کنید و به طور مثال با مرورگر اینترنتی خود یک بازی سرگرم کننده را اجرا کنید. از سویی بنا به دلایل امنیتی، متاسفانه شما مجاز به نصب فلش پلیر بر روی کامپیوترتان نیستید. اما آیا فکر می‌کنید که هیچ بازی خوبی که نیازمند فلش نباشد وجود ندارد؟ باید بگوییم که سخت در اشتباهید!

بازی های مبتنی بر HTML5 در حال حاضر با هر مرورگر مدرنی و بدون نیاز به نصب پلاگین‌های ویژه به اجرا در می‌آیند. کافیست شما آن‌ها را اجرا کرده و بدون هرکار اضافی از بازی خود لذت ببرید. علاوه بر این،‌ یک بازی HTML5 اگر از بازی های فلش جذاب‌تر نباشد، از آن‌ها کمتر هم نخواهد بود.

در این مقاله قصد داریم به معرفی 12 بازی HTML5 بپردازیم که می‌توانید در وقت استراحت بعدی خود از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه با معرفی این بازی های جذاب همراه گجت نیوز باشید.

12 بازی HTML5 بدون نیاز به فلش

Smarty Bubbles

لینک اجرای بازی

SmartyBubbles بازی HTML5

اگر علاقه‌مند به بازی‌های سبک match-three هستید،‌ ما بازی Smarty Bubbles را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هدف شما باید در این بازی کسب بیشترین امتیاز ممکن همراه با از بین بردن تمامی حباب‌های موجود در صفحه بازی باشد. با نگاه به حباب بعدی در حال آمدن نقشه‌ی خود را بچینید و سپس با موس دستگاه خود نشانه گیری کنید تا رنگ‌های همسان را کنار یکدیگر قرار داده و آن‌ها را از بین ببرید. چه امتیازی را به دست آورده‌اید؟

Fruita Crush

لینک اجرای بازی

FruitaCrush بازی HTML5

یکی دیگر از بازی‌های match-three محبوب مبتنی بر اچ تی ام ال، بازی Fruita Crush است. بکشید تا سه یا بیش از سه میوه را از صفحه بازی حذف کنید و با ادامه دادن این کار امتیاز کسب کنید. هر یک از 100 مرحله این بازی دارای اهداف متفاوتی از تعداد مشخصی از حرکات هستند.

با اتصال بیش از سه میوه نیز می‌توانید قطعات ویژه‌ای را نظیر بمب‌های بزرگ و حذف یک ردیف خطی در اختیار بگیرید. این جایزه‌ها می‌توانند شما را زودتر به هدفتان برسانند،‌ پس سعی کنید همیشه بیش از سه میوه را به یکدیگر متصل کنید.

Jewelish

لینک اجرای بازی

Jewelish بازی HTML5

اگر می‌خواهید در یک بازی match-three به جای چشیدن طعم میوه‌ها، با جواهرات بازی کنید، این بازی مناسب شما است. همراه با مدت زمان 2 دقیقه‌ای، شما باید جواهرات را به صورت سه تایی یا بیشتر به یکدیگر متصل کنید تا امتیاز بگیرید. درست همانند بازی Fruita Crush، با اتصال بیش از سه مورد می‌تواند به شما جوایزی تعلق بگیرد که شامل حذف یک ستون یا ردیف کامل و یا بلعیدن قسمت‌هایی از صفحه بازی می‌شود. اگر به دنبال اجرای یک بازی خیلی سریع هستید و نمی‌خواهید مراحل مختلفی را طی کنید، Jewelish‌ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

Jungle Run

لینک اجرای بازی

JungleRun بازی HTML5

اگر علاقه‌مند به بازی‌های دونده‌ی بی‌پایان هستید، پیشنهاد ما به شما یک بازی HTML5 جذاب به نام Jungle Run‌ است. شما می‌توانید بین دو شخصی بازی به نام‌های “Kiba” و “Kumba” که دو میمون هستند یکی را انتخاب کنید. هر دو از خصوصیات فردی بسیار خوبی برخوردار هستند. بدوید و بپرید، امتیازها را جمع کنید و قدرتتان را بی‌افزایید. 30 مرحله چالش‌انگیز جذاب جلوی روی شما قرار دارد. البته در راه مواظب دشمنان نیز باشید، زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند شما را از پای دربیاورند.

Pool Billiard

لینک اجرای بازی

PoolBilliard بازی HTML5

نمی‌توانید به سالن بیلیارد بروید؟ همین حالا در مرورگر خود لذت اجرای این بازی را تجربه کنید. نشانه‌گیری کرده و به سمت توپ‌ها شلیک کنید؛ در اصل این یک بازی 8-ball‌ است. شما با ضربه زدن به توپ‌ها به ترتیب شماره‌ای که دارند امتیاز بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید مهارت نشانه گیری و استراتژی خود بر روی میز بیلیارد را بسنجید، همین حالا این بازی را اجرا کنید.

Sports Mahjong

لینک اجرای بازی

SportsMahjong بازی HTML5

Sport Mahjong یک بازی مبتنی بر بازی کلاسیک ماهجونگ، اما با تم ورزشی است. گیم پلی عادی است و شما باید کاشی‌های یکسان را با هم باز کنید تا صفحه خالی از آن‌ها شود. این بازی همچنین حاوی یک موسیقی پس زمینه است که می‌توانید در صورت دلخواه آن را قطع یا وصل کنید. اگر به دنبال اجرای بازی متفاوتی از ماهجونگ هستید، توصیه ما به شما بازی Sport Mahjong است.

Time Connect

لینک اجرای بازی

TimeConnect بازی HTML5

به عنوان یک بازی تطبیقی، Time Connect چالش‌هایی را در اختیار شما قرار خواهد داد که در آن‌ها باید کاشی‌ها را با محدودیت‌هایی جذاب به یکدیگر متصل کنید. شما باید دو کاشی را زمانی به یکدیگر متصل کنید که ارتباطی بین آن‌ها وجود داشته باشد. اهداف شما حذف صفحه و حرکت به چالش بعدی همراه با کسب امتیاز بالا است. این بازی حاوی نکات مثبتی است و تم زیبایی دارد.

Maya Pyramid Solitaire

لینک اجرای بازی

MayaPyramidSolitaire بازی HTML5

Maya Pyramid Solitaire یک بازی کارتی جذاب است که می‌تواند فکر شما را در کمترین زمان ممکن به خود مشغول کند. برای موفقیت، شما باید کارت‌ها را دوتایی یا بیشتر با یکدیگر تطبیق دهید که شامل 11 عدد می‌شوند. شما می‌توانید کارت‌ها را از زیر عرضه در پایین همراه با کارت‌های روی برد ترکیب کنید. سه کارت جوکر نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نجات دهید.

Badland

لینک اجرای بازی

Badland بازی HTML5

اگر با بازی Badland آشنا نیستید،‌ آن در اصل یک بازی ماجراجویی فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل، استیم و کنسول‌های بازی است. این بازی پلتفرمر پیمایشی شما را به یک دنیای ناشناخته رازآلود خواهد برد. هدف شما این است که از طریق جنگل پرواز کنید و این درحالیست که دشمنان و تله‌های خطرناک تماشاگر شما هستند. نسخه HTML5 بازی بدلند حاوی چندین سطح از چالش‌ها و مراحل چالش‌انگیز، جلوه‌های صوتی ترسناک و جلوه‌های فوق‌العاده تصویری است.

Galaga Special Edition

لینک اجرای بازی

Galaga بازی HTML5

این یک عنوان مناسب عاشقان بازی Galaga و بازی‌های تیراندازی فضایی است. Galaga Special Edition در واقع یک نسخه HTML5‌ از این بازی کلاسیک همراه با افکت‌های عالی صوتی و تصویری است. پرواز، انفجار و مانور تمام چیزهایی است که شما در 25 مرحله منحصر به فرد تجربه خواهید کرد. پاداش‌ها را دریافت کنید، دستاوردها را باز کنید، امتیاز بالایی به دست بیاورید و البته برای جنگ‌های بزرگ آماده باشید.

Tentrix

لینک اجرای بازی

Tentrix بازی HTML5

هم نام این بازی شبیه Tetris است و هم ظاهر آن، اما در واقع کاملا با تتریس متفاوت است. این بازی Tentrix نام دارد و هدف شما استفاده از اشکال مختلف برای چیدن ستون‌ها و ردیف‌ها کنار یکدیگر در صفحه بازی است. در هر دور، شما سه قطعه را باید جای دهید و زمانی که هر یک جای گرفتند، بازی را ادامه دهید. زمانی که تخته را پر کنید و نتوانید حرکت دیگری انجام دهید، بازی تمام شده و شما بازنده هستید. اگر علاقه‌مند به بازی‌های پازلی هستید پیشنهاد ما به شما Tentrix‌ است.

King of Thieves

لینک اجرای بازی

KingofThieves بازی HTML5

King of Thieves یک بازی اعتیادآور پلتفرم ماجراجویی است که توسط سازنده بازی “Cut the Rope” ساخته شده است. در هر یک از 100 مرحله، شما باید نقشه بکشید و مهارت کلیک یا ضربه زدن خودتان را نشان دهید. شما باید در اطراف موانع و دشمنان مانور دهید و از دیوارها بالا و پایین بروید. کاراکترهای دیوانه، چرخ دنده‌های خطرناک و موانع ترسناک همه جا هستند، بنابراین با دقت حرکت کنید.

امیدواریم با اجرای این بازی‌ها لذت برده باشید. اگر شما هم بازی دیگری می‌شناسید که در این لیست وجود ندارد، از طریق بخش نظرات آن را با ما و دنبال کنندگان گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام دنبال بازی فلش می گردم که کاربر با رفع موانع موجب حرکت جانوری می شد چگونه پیدا کنم بازی را

  2. Your sharing is very useful. I have learned a lot from your post. I will be back.
    fireboy and watergirl