آیا گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

به نظر شما گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

گوشی جدید نوکیا 8 (Nokia 8) با هدف بازگرداندن نوکیا به روزهای اوج خود معرفی شده است. به نظر شما نوکیا 8 در این ماموریت مهم و سخت موفق خواهد بود؟

کمپانی فنلاندی اچ ام دی گلوبال (HMD Global) با رونمایی از گوشی جدید نوکیا 8 علاوه بر اینکه یک نوکیای دیگر با تمرکز بر کیفیت دوربین ساخته، گوشی رده‌بالایی را نیز با سیستم عامل اندروید خالص طراحی و تولید کرده است.

نوکیا 8 برخی مشخصات پرچمداران این روزهای دنیای موبایل را داشته و در برخی جهات، ناامیدکننده ظاهر شده است. دردانه جدید نوکیا بر خلاف گوگل پیکسل و وان پلاس 5، دارای شیار کارت حافظه microSD بوده، برعکس گلکسی اس 8، اچ تی سی یو 11 و اکسپریا ایکس زد پریمیوم به دوربین دوگانه مجهز است، بر خلاف آیفون 7 و اچ تی سی یو 11، جک 3.5 میلیمتری صدا دارد و صفحه نمایش آن برعکس پرچمدار وان پلاس، QHD است. در واقع می‌توان گوشی جدید نوکیا را از این منظر، محصولی «خوب» عنوان کرد.

آیا گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

اما این محصول خوب، کمبودهایی نیز دارد؛ صفحه نمایشی با حاشیه‌های نسبتا زیاد و بدون قابلیت HDR، بدنه‌ای آسیب‌پذیر در برابر نفوذ آب و عدم وجود اسپیکرهای استریو را می‌توان از بزرگترین معایب نوکیا 8 دانست. شاید این موارد در نظر بسیاری از کاربران عیب‌های بزرگ و مهمی نباشد، اما قطعا نظر حرفه‌ای‌ترها را نسبت به بهترین گوشی نوکیا در سال 2017 تغییر خواهد داد.

تا کمتر از یک ماه دیگر، اصلی‌ترین رقبای نوکیا 8 وارد گود رقابت خواهند شد؛ محصولاتی همچون گلکسی نوت 8، آیفون 8، ال جی وی 30، هواوی میت 10، اکسپریا ایکس زد 1 و گوگل پیکسل 2 گوشی هایی هستند که کار پرچمدار نوکیا را سخت‌تر از پیش خواهند کرد. اگرچه نوکیا 8 با قیمت 700 یورو، از همه آنها ارزان‌تر است اما قطعا ارزان‌تر از پرچمداران نیمه اول سال نخواهد بود.

اما آیا به نظر شما، گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند برند نوکیا را به روزهای طلایی‌اش بازگرداند؟ آیا قابلیت‌هایی نظیر Bothie و livestreaming خواهد توانست کاربران و طرفداران قدیمی‌تر را به خرید نوکیا 8 متقاعد کند؟ یا شاید هم فکر می‌کنید HMD اشتباهی استراتژیک مرتکب شده است؟

ضمن شرکت در نظرسنجی زیر، دیدگاه خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یاد سیمبیان بخیر….
    شرکتهاى چینى رقابت رو بسیار سخت کردن……..اقتصاد اول دنیا در آینده اى نه چندان دور از آن چین خواهد بود…..در همین راستا بازار توسط گوشیهاى با کیفیت اما ارزان چینى اشباع خواهد شد……..حتى سامسونگ هم از این نبرد سخت جان سالم به در نخواهد برد چه برسه به نوکیا …….در کل فکر نمیکنم بتونه موفق شه

  2. نوکیا با این تجربه ای که در ضمینه گوشی سازی داشت بعید بود گوشی با سیستم عامل نسازه ولی حالا که تمام شرکت ها ازش جلو زدن اومده گوشی میسازه که کارش خیلی سخت شده اول باید گوشی های ارزان و باکیفیت بسازه تا بعد که با چند پرچمدار قدرتمند بتونه بازارو تو دستش بگیره

  3. به نظر بنده هم آره هم نه ، نه از این جهت که خیلی دیر به فکر ساخت گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید افتاد ، اگه به جای وقتی که رو سیستم عامل سیمبیان و ویندوزفون گذاشت ، رو سیستم عامل اندروید کار می کرد، قطعا الان به یکی از بهترین برند های اندرویدی تبدیل می شد. آره از این جهت که سعی کنه کم کاری هاشو جبران کنه و به بازار میان رده ها هم توجه زیادی داشته باشه.

  4. به نظرم نوکیا برای برگشتن باید بیشتر از یه گوشی تلاش کنه

  5. اینقدر دیر به فکر اتفادن حتی جی ال ایکس تو ایران بیشتر گوشی تولید کردن خخخ