5 شخصیت خونخوار تاریخ

نگاهی به 5 شخصیت خونخوار تاریخ ؛ بی رحم‌ترین فرمانروایان جهان چه کسانی بودند؟

تاریخ بشریت بدون شک بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی‌ست که ما تصور می‌کنیم. ولی با استناد بر همین اطلاعات محدود، با هم نگاهی به 5 شخصیت خونخوار تاریخ خواهیم داشت.

به عقیده مورخان، تاریخ بشری بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی‌ست که گوشه‌هایی از آن را در کتب تاریخی می‌خوانیم. با این حال اگر نگاهی به همین مستندات محدود بیندازیم، با شخصیت‌های مختلفی رو به رو می‌شویم که تا همیشه اسامی آنان در اذهان باقی خواهد ماند. برخی از آنان افرادی نیک و محبوب در زمان خود بودند که حتی در عصر امروز نیز برخی از آنان نقل‌قول‌های ماندگاری را نیز از خود بر جای گذشته‌اند. در مقابل افراد دیگری نیز هستند که اعمال بی‌رحمانه آنان نیز هیچ‌گاه از تاریخ پاک نخواهد شد. در اینجا سعی داریم به اتفاق، نگاهی به 5 شخصیت خونخوار تاریخ بیندازیم.

نگاهی به 5 شخصیت خونخوار تاریخ

1- چنگیزخان مغول (Genghis Khan)

5 شخصیت خونخوار تاریخ

چنگیزخان مغول را به عنوان نخستین فرد از 5 شخصیت خونخوار تاریخ می‌شناسند! او یک جنگجو و غارت‌‌گر قدیم مغول بود که قبایل عشایری از شمال آسیا را برای تشکیل امپراطوری مغول با خود متحد کرد. در آن زمان، امپراطوری مغول به عنوان بزرگ‌ترین امپراطوری در منطقه به شمار می‌رفت. با هدایت و رهبری او به عنوان خان بزرگ، مغول‌ها امواج بسیاری از فتوحات را آغاز کردند و مناطق تحت سلطه خود را از اروپای شرقی تا اقیانوس آرام و از سیبری تا بین‌النهرین، هندوستان و هندوچین گسترش دادند.

گفته می‌شود که چنگیزخان به عنوان بنیان‌گذار امپراطوری مغول که طی سال‌های 1162 تا 1227 میلادی می‌زیست، مسئولیت مرگ 20 الی 60 میلیون انسان را بر عهده داشته که در آن زمان، درصد زیادی از جمعیت جهان به شمار می‌رفت.

2- آتیلا دِ هان (Attila the Hun)

5 شخصیت خونخوار تاریخ

آتیلا دِ هان قدرتمندترین پادشاهی اروپا در زمان خود بود که بین سال‌های 395 الی 453 میلادی می‌زیست و در زمان پادشاهی خود، به عنوان «تازیانه خداوند» لقب گرفت.

آتیلا دِ هان در دوران سلطنت خود، یکی از اصلی‌ترین دشمنان امپراطوری روم بود که در آخر به دو قسمت تقسیم شد: امپراطوری شرقی در قسطنطنیه (استانبول امروزی) و امپراطوری غربی در راوِنا. آتیلا دو بار به بالکان‌ها حمله کرد و سعی داشت روم را بگیرد و بدین ترتیب قسطنطنیه را محاصره کند.

امپراطوری او که «امپراطوری هان» نام داشت، از آسیای مرکزی تا آلمان امروزی و از دانوب تا بالتیک ادامه داشت. به واقع هون‌ها در ناحیه بین رود ولگا و دشت‌های مجارستان می‌زیستند.

مورخان رومی او را یک پارادایم ظلم و ستم، غروب و تخریب توصیف کرده‌اند.

3- الیزابت باتوری (Elizabeth Bathory)

5 شخصیت خونخوار تاریخ

در طول قرن شانزده میلادی، این زن مجارستانی با قتل عام بیش از 650 نوجوان، به «شاهزاده خونین» لقب گرفت. داستان قتل‌ها و وحشی‌گری‌های او توسط شاهدان بسیاری بعد از دستگیری باتوری تایید شد. این داستان‌ها، الیزابت باتوری را همچون یک قاتل زنجیره‌ای توصیف می‌کنند. او معتقد بود با حمام کردن در خون دختران باکره، می‌تواند جوانی خود را برای مدتی طولانی حفظ کند. بر اساس اطلاعات موجود، الیزابت باتوری علاوه بر حمام کردن در خون افراد، بخش‌هایی از بدن آنان را نیز می‌خورد. جالب است بدانید که نام او به عنوان نیرومندترین قاتل زن در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است!

4- ایوان مخوف (Ivan the Terrible)

5 شخصیت خونخوار تاریخ

ایوان مخفوف اولین تزار روسی بود. افسانه‌ها می‌گویند که او روحیات خشمگینانه خود را از با آزار و اذیت حیوانات و حتی خردسالان در دوران کودکی آغاز کرد! در طول سلطنت، او از تماشای شکنجه شدن دشمنان خود لذت می‌برد. حکومت او تقریبا 40 سال به طول انجامید و به همین جهت، طولانی‌ترین دوره سلطنت تزارهای روسی را به خود اختصاص داد.

یکی از بزرگ‌ترین مبارزات نظامی او فتح خانات قازان بود. او این حملات را با هدف کنترل کل مسیر رودخانه ولگا و سلطه تاتار در پیش گرفت؛ نبردهایی که نزدیک به 300 سال به طول انجامید. او در کازان هیچ شخصی را زنده باقی نگذاشت و مقدمات احداث کلیسای جامع را بنا نهاد و در آخر جمعیت مسلمانان را با مهاجرین روسی جایگزین کرد.

5- توماس دو تورکمادا (Thomas of Torquemada)

5 شخصیت خونخوار تاریخ

او نخستین مفتش اعظم اسپانیا و همچنین راهب دومینیکن و کشیش مخصوص ملکه ایزابلای کاستیل در قرن هجدهم میلادی بود.

به عقیده مورخان، او ابداع‌کننده بسیاری از روش‌های شکنجه و تفتیش عقاید بود که حتی برخی از آنان امروزه نیز کاملا شناخته شده هستند. گفته می‌شود که او در طول حکومت خود، ده‌ها هزار نفر را به اعدام محکوم کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. پس هیتلرو چرا ننوشتین

  2. اگه به مسئولیت مرگ باشه که نتایج کارهای هیتلر هم حداقل حدود ۳۰ میلیون رو به کشتن داده. پس میتونه تو این لیست باشه.

  3. در قرن معاصر هم خیلی کشته شد

  4. چنگیزخان به عنوان بنیان‌گذار امپراطوری مغول که طی سال‌های 1162 تا 1227 میلادی می‌زیست، مسئولیت مرگ 20 الی 60 میلیون انسان را بر عهده داشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!