زمان خورشید گرفتگی

تاریخ و زمان خورشید گرفتگی (کسوف) مرداد 96

تاریخ و زمان خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 اکنون به صورت دقیق مشخص شده است. جزییات و زمان بندی کسوف کامل سال 2017 را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در روز بیست و یکم آگوست (سی‌ام مرداد)، قمر کوچک سیاره زمین در مقابل ستاره عظیم‌الجثه منظومه شمسی قرار گرفته و از رسیدن نور آن به سیاره ما جلوگیری می‌کند. برای مشاهده این رویداد به بهترین وجه ممکن باید به ایالات متحده آمریکا سفر کرد. حتی در این کشور نیز بسته به محل قرارگیری، قسمتی از خورشید گرفتگی قابل رویت خواهد بود و در همه مکان‌ها نمی‌توان آن را به صورت کامل مشاهده کرد.

زمان خورشید گرفتگی بسته به محل قرارگیری متفاوت است

از آنجایی که خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 خیلی طول نمی‌کشد، باید به طور دقیق ساعت شروع و پایان آن را به یاد بسپارید. به طور کلی، ساعت آغاز واقعه 12 ظهر به وقت محلی اعلام شده است، اما بسته به مکانی که در آن قرار دارید، از ساعتی متفاوت قادر به مشاهده رویداد خواهید بود. به عنوان نمونه زمان بندی آغاز و پایان کسوف در نیویورک به صورت زیر است.

در هر صورت نخستین نواحی بین ساعت یازده و نیم تا دوازده فردا بیست و یکم آگوست، قادر به دیدن خورشید گرفتگی خواهند بود. همچنین آخرین نقاط حدود ساعت 4 ظهر به وقت محلی آخرین مراحل کسوف را مشاهده خواهند کرد. کاربران باید بدانند عکس گرفتن از خورشید گرفتگی بدون استفاده از تجهیزات مناسب دوربین آن‌ها را کاملا خراب می‌کند، پس در این رابطه بیشتر تحقیق کنید.

اگر در ایالات متحده آمریکا نبوده و مایل به تماشای این رویداد نجومی هستید، باید آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید. رسانه‌های زیادی این واقعه را به صورت زنده در اینترنت پخش خواهند کرد.

وب سایت گجت نیوز پخش زنده این رویداد را به صورت اختصاصی پوشش می‌دهد. شما می‌توانید از طریق مطلب زیر، در دل وب سایت به تماشای آنلاین رویداد بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آاااااخ جون دلم میخواد برم آمریکا خوش بحالشون