تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 با لنز 45 میلیون تومانی کانن!

برای تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 می‌توان از لنز کانن EF 400mm f/2.8L IS II USM استفاده کرد. در ادامه بیشتر با این لنز تله کانن آشنا می‌شویم.

خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 سوژه داغ بسیاری از محافل و رسانه‌های خبری شده است. این رویداد از ساعت 12 ظهر به وقت محلی روز بیست و یکم آگوست (سی‌ام مرداد) شروع شده و تا حدود 4 ساعت ادامه خواهد داشت. تنها افرادی که در ایالات متحده آمریکا قرار دارند می‌توانند این واقعه را به صورت مستقیم مشاهده کنند. آغاز خورشید گرفتگی به وقت ایران ساعت 8 شب بوده و تا ساعات انتهایی روز ادامه خواهد داشت. خوشبختانه کاربران سراسر جهان می‌توانند از طریق چندین رسانه آنلاین این رویداد را به صورت زنده مشاهده کنند.

به لطف لنزهایی همچون کانن EF 400mm f/2.8L IS II USM حتی می‌توان با دوربین DSLR نیز به تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد نشست. این لنز ده هزار دلاری در بازار ایران بین 42 تا 45 میلیون تومان قیمت دارد و باید آن را یکی از معدود لنزهای تله بسیار بسیار قدرتمند بدانیم. در واقع این لنز، سوپر تله است!

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد

لنز سوپر تله کانن ساختار اپتیکی داشته و به خاطر مقاصدی که برای آن‌ها طراحی شده، بدنه‌‌ای بسیار مستحکم دارد. اکثر عکاس‌های با هدف عکاسی از طبیعت و حیات وحش اقدام به خرید EF 400mm f/2.8L IS II USM می‌کنند. نسخه پشین آن وزن به مراتب بیشتری داشت، اما در ورژن جدید، از موادی سبک و البته بسیار مستحکم در بدنه استفاده شده تا وزن کلی لنز حدود 30 درصد کاهش پیدا کند.

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد

به خاطر عدسی‌های فلورایتی که در ساختار اپتیکی لنز به کار رفته‌اند، تصاویر بسیار شفاف و واضح ثبت خواهند شد. در مقایسه با نسخه پیشین، سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر از ابتدا توسعه پیدا کرده است، به طوری که قادر است لرزش دست یا حتی خود دوربین را تا چهار پله تصحیح کند. این سیستم تثبیت‌کنندگی متشکل از سه حالت بوده و در آخرین حالت، تنها در زمان فشردن کامل دکمه شاتر سیستم فعال می‌شود.

از آنجایی که عکاسان این لنز را زیاد به مناطق طبیعی می‌برند، در سطح خارجی بدنه آن شاهد استفاده از پوششی فلورینی هستیم که از باقی ماندن غبار بر روی آن جلوگیری می‌کند.

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد بدون فیلتر مناسب به دوربین آسیب می‌زند

البته برای عکس گرفتن از خورشید گرفتگی تنها داشتن این لنز کافی نیست. متاسفانه افراد زیادی با بی‌دقتی، در خورشید گرفتگی‌های پشین دوربینشان را روانه سطل زباله کرده‌اند! بدون استفاده از فیلتر خورشیدی مناسب، این لنز نور آفتاب را به صورت متمرکز به درون دوربین تابانده و سبب ذوب شدن قسمت‌های داخلی از جمله سنسور می‌شود. پس در صورت تصمیم به عکس برداری از رویداد با یک دوربین DSLR، حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

اگر در مناطق دیگری از دنیا به جز ایالات متحده آمریکا قرار دارید، می‌توانید از طریق چندین رسانه آنلاین به تماشای این رویداد بپردازید. نحوه تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 به صورت آنلاین را در مطلبی دیگر به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*