ترفندهای استوری

8 مورد از ترفندهای استوری اینستاگرام که حتما باید بدانید

ترفندهای استوری اینستاگرام به کاربر کمک می‌کنند حرفه‌ای عمل کرده و از تمامی قابلیت های این بخش استفاده کند. در ادامه با مهمترین آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بخش استوری اینستاگرام چند ماه قبل مرز 200 میلیون کاربر روزانه را پشت سر گذاشت. اکنون تعداد کاربران این قسمت از کل کاربران اسنپ چت، که قابلیت استوری از آن الهام گرفته شده، بیشتر است.

اینستاگرام طی مدت زمان اخیر آپدیت‌های زیادی عرضه کرده است که بیشتر آن‌ها مربوط به همین بخش بوده‌اند. برخی از قابلیت‌های گنجانده شده در به‌روزرسانی‌های اخیر، جزو ترفندهای استوری بوده و بدون اطلاع از آن‌ها، متوجه وجودشان نخواهید شد. اکنون امکاناتی که به صورت مستقیم در درست نبوده و تقریبا مخفی تلقی می‌شوند را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

دسترسی به تمامی رنگ‌های طبیعی

ترفندهای استوری

در حالت پیش‌فرض، تعداد محدودی رنگ در اختیار کاربران قرار دارد که می‌توانند برای نقاشی و همچنین نوشتن متن از آن‌ها استفاده کنند. اگرچه اسلایدر رنگ در پایین صفحه قابل دسترس بوده و از طریق آن روی هم رفته 27 رنگ در اختیار خواهید داشت، اما همچنان امکان دسترسی به گزینه‌های رنگ بیشتر وجود دارد. مزیت این قابلیت، امکان دسترسی دقیق به رنگی است که مد نظر دارید.

به منظور دستیابی به طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، بر روی آیکون Aa (آیکون نوشتن متن) و یا آیکون قلم ضربه بزنید تا جعبه متن و یا قلم نقاشی ظاهر شود. اکنون باید به سراغ ترفندهای استوری اینستاگرام برویم. انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی یکی از گزینه‌های رنگ موجود در اسلایدر پایین صفحه نگه دارید. در ادامه، گستره وسیعی از رنگ‌های طبیعی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

ایجاد پس‌زمینه دارای رنگ ثابت و یک دست

ترفندهای استوری

کاربران بیشتر وقت‌ها دوست دارند به جای عکس و یا ویدیو، تنها یک نوشته و یا نقاشی ساده را در استوری بارگذاری کنند. کاربران در ابتدای اضافه شدن این بخش، برای افزودن متن یک راهکار نوین ارائه کردند.

آن‌ها انگشت خود را بر روی دوربین قرار داده و سپس کلید شاتر را لمس می‌کردند تا یک پس‌زمینه ثابت و البته مشکی رنگ ایجاد شده و بتوانند متن خود را به صورت واضح بر روی آن بنویسند. به لطف جدیدترین ترفندهای استوری اینستاگرام ، نه تنها نیازی به این کار نیست، بلکه می‌توان به جز مشکی رنگ‌های یک دست دیگری را نیز در پس‌زمینه قرار داد.

به این منظور یک عکس عادی گرفته و سپس آیکون قلم را لمس کنید. در ادامه رنگی که می‌‌خواهید به صورت یک دست بر روی پس‌زمینه قرار دهید را برگزینید. سپس انگشتتان را حدود سه ثانیه بر روی نقطه‌ای از صفحه نگه دارید تا کل صفحه با رنگی که انتخاب کرده‌اید پر شود. همچنین می‌توانید از ابتدا قلم مارکر را انتخاب و همین فرآیند را از ابتدا دنبال کنید تا پس‌زمینه تقریبا شفافی داشته باشید. به این ترتیب عکسی که در ابتدا ثبت می‌کنید به صورت کدر دیده شده و همچنان یک پس‌زمینه ثابت و تک رنگ به منظور نوشتن متن وجود خواهد داشت.

اضافه کردن موسیقی پس ژمینه به ویدیوها

ترفندهای استوری

بی‌شمار نرم افزار ویرایش تصویر و ویدیو در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن موبایل وجود دارند. کاربران می‌توانند یک فایل موسیقی را به ویدیویی که مایل به بارگذاری آن در استوری هستند متصل کرده و سپس نتیجه نهایی را به اشتراک بگذارند.

اما این کار زمان‌گیر و خسته‌کننده است. در عوض می‌توانید به لطف ترفندهای استوری اینستاگرام خیلی راحت هر فایل موسیقی که در گوشی و یا تبلتتان قرار دارد را به ویدیو الحاق کنید!

برخلاف زمان فیلم‌ برداری با اپلیکیشن دوربین دستگاه، حین ضبط ویدیو در قسمت استوری پخش موسیقی قطع نمی‌شود. پس می‌توان خیلی ساده موسیقی را پخش و سپس ضبط ویدیو را آغاز کرد تا صدای پخش شده از طریق اسپیکر بر روی ویدیو قرار بگیرد. از آنجایی که صدا از طریق میکروفون دستگاه بر روی ویدیو می‌نشیند، بعید نیست صداهای مزاحم اطراف را نیز در نتیجه نهایی بشنوید که نکته منفی این رهکار در مقایسه با زمان استفاده از برنامه‌های ویرایش ویدیو است.

ارسال ویدیو / عکس از گالری

ترفندهای استوری

به صورت پیش‌فرض، تنها فایل‌های چند رسانه‌ای که طی 24 ساعت گذشته ثبت شده و یا به دستگاه منتقل شده‌اند را می‌توان در این بخش بارگذاری کرد. برای این کار باید بعد از ورود به استوری، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. اگر کاربران بخواهند عکس‌‌ها و یا ویدیوهایی متعلق به زمان‌های قبل‌تر را به اشتراک بگذارند، باید به کمک یکی از محبوب‌ترین ترفندهای استوری اینستاگرام ، قانون وضع شده را دور بزنند!

دو راه برای این کار وجود دارد. روش اول، گرفتن اسکرین شات از تصویر مورد نظر است. از آنجایی که این فایل به تازگی ایجاد شده، اینستاگرام به شما اجازه بارگذاری آن در استوری را می‌دهد. اگر در عکس حاشیه‌های زائد وجود دارد، باید ابتدا عکس را با استفاده از یک نرم افزار ویرایشگر برش داده و سپس بارگذاری کرد. این روش برای بارگذاری ویدیوهای قدیمی کاربرد نداشته و از طرفی کیفیت عکس را نیز کاهش می‌دهد.

روش دوم، کپی کردن فایل‌ها است. وارد نرم افزار مدیریت فایل گوشی یا تبلت خود شده و یک پوشه با نام Story (یا هر اسم دیگری) ایجاد کنید. حالا عکس‌ها و یا ویدیوهایی که به دنبال اشتراک‌گذاری آن‌ها هستید را از درون فولدر اصلی‌شان به داخل این فولدر جدید کپی کنید. مجددا به بخش استوری وارد شده و از انتهای صفحه، انگشتتان را به بالا بکشید تا موارد کپی شده را مشاهده کنید. از آنجایی که این فایل‌ها به تازگی به محلی جدید منتقل شده‌اند، اپلیکیشن اینستاگرام آن‌ها را جدید فرض می‌کند!

بزرگنمایی حین ضبط ویدیو

امکان زوم کردن حین ضبط ویدیو یکی از مخفی‌ترین ترفندهای استوری اینستاگرام است!

به احتمال بسیار زیاد از وجود چنین قابلیتی خبر نداشتید. حین ضبط ویدیوهای 15 ثانیه‌ای استوری می‌توان خیلی ساده بر روی نقاط مورد نظر زوم کرد. در همان حالتی که انگشت خود را به منظور ضبط ویدیو بر روی دکمه شاتر قرار داده‌اید، آن را بدون جدا کردن از صفحه نمایش به بالا و پایین تکان دهید. با کشیدن انگشت رو به بالا و پایین، به ترتیب اعمال بزرگنمایی و کوچک‌نمایی را انجام خواهید داد. حتی حین استفاده از قسمت Hands-Free نیز می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید.

ترفندهای استوری برای مشاهده پست‌ها

ترفندهای استوری

این موارد برای گشت و گذار بین استوری‌های دیگر کاربران کاربرد دارند. حین مشاهده ویدیوها و عکس‌های فالووینگ‌های خود، با لمس سمت راست نمایشگر به اسلاید بعدی و یا استوری کاربر بعدی منتقل می‌شوید. به منظور بازگشت به استوری‌های پیشین باید سمت چپ صفحه نمایش را لمس کنید.

استوری‌ها برای مدت زمانی کوتاه نمایش داده می‌شوند. اگر دوست‌ داشتید برای چند ثانیه بیشتر به یک عکس نگاه کرده و یا پخش یک ویدیو را در میانه‌های آن متوقف کنید، کافی است انگشتتان را بر روی هر قسمتی از نمایشگر نگه دارید. تا وقتی انگشت را از روی صفحه نمایش بلند نکنید، اسلایدهای بعدی نمایش داده نخواهند شد.

استفاده از سلفی به عنوان استیکر

ترفندهای استوری

استیکرها به استوری‌های شما معنا و مفهوم می‌دهند. اگرچه با استفاده از یک شکلک و یا اموجی عصبانی می‌توانید خیلی خوب حس و حالتان را در استوری نشان دهید، اما تاثیرگذاری نمایش صورت عصبانی‌تان بسیار بیشتر خواهد بود! این یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که اینستاگرام از استوری اسنپ چت کپی کرده است!

ترفندهای استوری

به این منظور یک عکس ثبت کرده و سپس آیکون استیکر را لمس کنید و در ادامه بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید. یک فریم کوچک به نمایش در آمده و از طریق دوربین سلفی چهره‌تان را نشان می‌دهد. بعد از ثبت عکس آن را بر روی قسمتی مناسب قرار دهید.

دانلود و ذخیره‌سازی استوری در حافظه

برای ذخیره کردن ویدیو و یا عکسی که در بخش استوری ثبت کرده‌‌اید، یک دکمه مجزا در نظر گرفته شده است. بعد از ثبت و پیش از بارگذاری، در گوشه پایین و سمت چپ صفحه آیکون Save را لمس کنید تا فایل به صورت عادی در گالری ذخیره شود.

اگر ویدیو یا عکس را پیش از این ارسال کرده‌اید، بعد از ورود به استوری بر روی سه نقطه عمودی واقع در گوشه پایین و راست صفحه ضربه زده و سپس گزینه Save را برگزینید.

با استفاده از ترفندهای استوری امکان دانلود فایل‌های دیگر کاربران وجود ندارد. سریع‌ترین و تنها راهی که به نظر می‌رسد گرفتن اسکرین شات است که البته برای فایل‌های ویدیویی کارایی ندارد. برای دانلود استوری اینستاگرام می‌توانید از ابزارهای جانبی همچون Story Saver For Instagram برای اندروید و یا InstaStory برای آی او اس استفاده کنید.

محبوبیت بخش استوری روز به روز بیشتر می‌شود، به طوری که تعداد زیادی از کاربران اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو به صورت عادی را رها کرده و دائما در این قسمت فعالیت می‌کنند. اگر از پایه با این بخش غریبه بوده و حتی با امکانات ساده و عادی استوری نیز آشنایی ندارید، مطلب جامع زیر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*