محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات شد؛‌ رای اعتماد مجلس به جوان ترین وزیر دولت

محمدجواد آذری جهرمی با گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ وزیر ارتباطات دولت دوازدهم شد. جهرمی اکنون جوان ترین وزیر کابینه دولت شناخته می‌شود.

صبح امروز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و تمام گزینه‌های پیشنهادی به جز وزیر پیشنهای نیرو،‌ رای اعتماد گرفتند. محمدجواد آذری جهرمی نیز موفق شد با 152 رای موافق،‌ 120 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 288 رای، به کرسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم دست پیدا کند. آذری جهرمی،‌ معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات دوره قبل و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و حسن روحانی او را به عنوان جوان ترین وزیر پیشنهادی کابینه خود به مجلس معرفی کرد.

آخرین دفاع رئیس جمهور از محمدجواد آذری جهرمی

پیش از آغاز رای گیری از نمایندگان مجلس،‌ رئیس جمهور در آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی،‌ این گونه از آذری جهرمی دفاع کرد:

آذری جهرمی اولین تجربه در استفاده از جوانان خواهد بود. علت این که خواستم جهرمی بیاید و این مسئولیت را بپذیرد این است که امروز مهم‌تر از ارتباطات به عنوان زیربنا،‌ فناوری اطلاعات و فضای سایبری است. همیشه عده‌ای فکر می‌کردند بین امنیت و آزادی،‌ سازگاری وجود ندارد. بعضی‌ها عقیده دارند اگر امنیت می‌خواهیم باید آزادی را قربانی کنیم اما ما این نظر را قبول نداریم. ما آزادی مسئولانه را می‌خواهیم و امنیت بر دوش هوشیاری و آگاهی ملت است. من در شورای عالی فضای مجازی،‌ جهرمی را یک بار از طرف وزیر اطلاعات، آقای علوی و بار دیگر از طرف وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات، آقای واعظی دیده‌ام و ایشان همیشه امنیت و آزادی را با هم می‌دیدند.

روحانی در ادامه بیان کرد که اگر جوانی را انتخاب کنیم می‌گویند او همه پله‌ها را طی نکرده و اگر کسی که همه پله‌ها را طی کرده انتخاب کنیم می‌گویند جوان نیست. جهرمی کسی است که آزادی را پای درخت امنیت نمی‌برد و هر روز قربانی‌اش نمی‌کند.

محمدجواد آذری جهرمی

گفتنی است که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در سال 1360 در جهرم متولد شده و مدرک مهندسی برق خود را از دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباس‌پور اخذ کرده است. وی به مدت 6 سال در سمت مدیرکل سازمان تنظیم مقررات رادیویی و پس از آن در پست‌هایی مانند هیات مدیره شرکت رایتل و هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت حضور داشت و در دولت قبلی نیز معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات بود. جهرمی از اردیبهشت سال 1395 به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم ، توسعه کسب و کارهای نوپا و توسعه اینترنت و پهنای باند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در راستای فعالیت‌هایش در شرکت ارتباطات زیرساخت را جزو اصلی‌ترین برنامه‌های خود برای سمت وزارت ارتباطات دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. [مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباس‌پور]
    کشور نداریم که.

    خسته نشدید
    بازم برید دنبال لیست امید و این مسخره بازی ها

    دنبال چه امیدی هستید؟