گلکسی نوت 8 سامسونگ

چرا گلکسی نوت 8 سامسونگ همانند نوت 7 فاجعه به بار نمی‌آورد؟

اگر شما هم به امنیت گوشی معرفی نشده‌ی گلکسی نوت 8 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 8) شک دارید، ما در این مقاله مجموعه دلایلی را آورده‌ایم که نشان می‌دهد این گوشی همانند نوت 7 باعث رسوایی سامسونگ نخواهد شد.

آهسته آهسته به رونمایی از گلکسی نوت 8 سامسونگ نزدیک می‌شویم. سامسونگ این فبلت را در یکم شهریور ماه مقابل دید حاضرین در مراسم قرار خواهد داد و ما بسیار امیدواریم که دیگر حوادث پس از عرضه نوت 8 دیگر برای آن به وجود نخواهد آمد. در حالی که این گوشی ما را به یاد حماقت آتشین کره‌ای‌ها که چندین ماه پیش باعث رسوایی‌هایی شد می‌اندازد، اما اگر از علاقه‌مندان نوت 8 هستید لازم به ذکر است به شما این اطمینان را بدهیم که دیگر آن اتفاقات تلخ رخ نخواهد داد. با تمام این تفاسیر شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که «آیا بار دیگر آن حوادث رخ می‌دهد؟ آیا می‌توانم به این گوشی اعتماد کنم و آن را بخرم؟ من نمی‌خواهم خانه‌ام را در آتش ببینم».

بدیهی است با توجه به پیشینه این نسل، چنین سوالاتی در ذهن شما شکل بگیرد،‌اما در واقع در این مقاله ما به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که همگی می‌توانند کمک کنند تا شما بار دیگر به یک گوشی گلکسی نوت دیگر اعتماد کنید. سامسونگ گلکسی نوت 7 یک محصول شکست خورده و خطرناک بود، اما نوت 8 درست همانند تمامی محصولات برند سامسونگ مناسب و قابل اعتماد خواهد بود. پاسخ سوال‌هایتان را همراه با دلایل زیر دریافت خواهید کرد.

1. تست ایمنی باتری 8 نقطه‌ای سامسونگ

پیرو فاجعه‌ی نوت 7، سامسونگ تصمیم گرفت تا آزمون ایمنی باتری محصولاتش را ارتقا ببخشد. آن‌ها حالا یک آزمون 8 نقطه‌ای را برای اطمینان از ایمنی عملیات کوتاه مدت و بلند مدت باتری محصولات خود طراحی کرده‌اند.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

این سیستم 8 نقطه‌ای شامل معاینه فیزیکی توسط یک متخصص و اشعه ایکس، آزمون دوام استاندارد، چرخه شارژ‌ و تخلیه، بررسی نشت کامپوزیت‌های غیرقابل انعطاف، جداسازی باتری و یک آزمایش استفاده سریع که تلاش می‌کند رفتار باتری پس از دو هفته استفاده واقعی را تنها در چند روز شبیه سازی کند. طبق گفته سامسونگ، چنین سیستمی اجازه می‌دهد تمامی مسائلی که منجر به آتش‌سوزی گلکسی نوت 7 شد شناسایی شود. اما اگر هنوز هم شک دارید،‌ ما تمایل داریم باور کنیم که سامسونگ به خوبی از اتفاقات گذشته‌اش درس گرفته است.

2. گلکسی نوت 8 سامسونگ گوشی بزرگتری است

با توجه به تمامی اطلاعات به بیرون نشت کرده، همانطور که مقیاس نوت 8 نشان می‌دهد اینک ما می‌دانیم که این گوشی یک دستگاه بسیار بزرگ است. حتی بزرگ‌تر از نوت 7!

گلکسی نوت 8 سامسونگ

ابعاد نوت 8 / نوت 7 / اس 8 پلاس

اما چرا این اندازه مهم است؟ یکی از دلایل مهمی که باعث آتش گرفتن باتری نوت 7 می‌شد، فضای بسیار کمی بود که مهندسان سامسونگ برای این قطعه در زیر قاب گوشی در نظر گرفته بودند. در واقع نوت 7 یک گوشی فوق‌العاده فشرده شده بود و تمامی قطعات با فاصله بسیار کمی در کنار یکدیگر مشغول فعالیت بودند. همین قضیه باعث انفجار گوشی می‌شد!

حال نگاهی به مقیاسی که در بالا قرار گرفته است بی‌اندازید. چه می‌بینید؟ درست است، نوت 7 در مقایسه با نوت 8 شبیه یک بچه‌ی خردسال است و این درحالیست که با توجه به بلند بودن قامت نوت 8 در دست گیری آن نیز آسوده‌تر شده است. بنابراین نوت 8 در تمامی زوایا بزرگ‌تر شده است اما قطعات داخلی آن هم اندازه قبل هستند و فضای بیشتری را در اختیار دارند. حالا دیگر قطعات هیچ مشکلی از نظر فضا ندارند و فاصله خوبی بین آن‌ها ایجاد شده است.

3. باتری نوت 8 کوچکتر از نوت 7 است

بدیهی است که چرا سامسونگ چنین تصمیمی را گرفته است. غول کره‌ای دیگر نخواسته تا ریسک کند و شاید اگر سامسونگ باز هم در مورد سامسونگ دست به ریسک می‌زد اتفاقات ناگواری رخ میداد. شاید اگر سامسونگ می‌خواست تصمیم دیگری بگیرد می‌توانست از یک باتری نزدیک به 4.000 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی خود استفاده کند، اما بار دیگر باید بگوییم که آن‌ها بسیار محتاطانه عمل کرده‌اند و حتی باتری 3.500 میلی‌آمپر ساعتی در نوت 7 را به 3.300 میلی‌آمپر ساعت تنزل بخشیده‌اند. بنابراین کاهش ظرفیت باتری، خطرات آن را نیز کاهش می‌دهد.

گلکسی نوت فن ادیشن

گلکسی نوت فن ادیشن

این به چه معناست؟ این بدان معناست که فضای داخلی نوت 8 نیز بزرگتر از نسل گذشته خود شده است و فاصله باتری با دیگر اجزای زیر قاب به مراتب بیشتر خواهد بود. هرچند این خبر خوبی نمی‌تواند برای مشتریان باشد. چرا که یک نمایشگر بزرگتر از نوت 7 در این گوشی تعبیه شده و باتری آن حالا کوچکتر شده است که قطعا اگر عمر کمتری نداشته باشد، بیشتر نخواهد بود. با توجه به مشخصات این گوشی که به بیرون درز پیدا کرده، باتری این گوشی می‌تواند کمتر از 8 ساعت عمر مفید را در هر بار شارژ‌ ارائه کند که می‌تواند برای استفاده متوسط در یک روز کافی باشد،‌ اما هیچگونه پیشرفتی نمی‌توان در آن دید.

4. سامسونگ مراقبت فوق‌العاده‌ای برای اطمینان از ایمنی نوت 8 ارائه می‌کند

ما به سیستم جدید 8 نقطه‌ای که سامسونگ در حال حاضر برای آزمایش امنیت تمامی گوشی های هوشمند خود استفاده می‌کند اشاره کردیم و حتی عنوان کردیم که طراحی فضای داخلی نوت 8 همراه با باتری کوچکتر آن باعث شده تا فاصله بسیار کافی بین قطعات داخلی گوشی باشد. اما آنچه که تمایل داریم در موردش صحبت کنیم، مراقبت شدیدی است که سامسونگ در هنگام طراحی و تست نوت جدید خود در نظر گرفته است. برنامه ایمنی باتری آن بسیار خوب است، اما این مراقبت اینک دیگر مخصوص گوشی‌های سری نوت نیست و در تمامی محصولات این شرکت نظیر سری گلکسی اس نیز به چشم می‌خورد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

ما مطمئنیم که تمامی مهندسان و مدیران سامسونگ موبایل درگیر حصول اطمینان از امنیت گلکسی نوت 8 بوده‌اند. بنابراین بعید به نظر می‌رسد دیگر هیچ اشکالی وجود داشته باشد. برای اثبات این ادعا می‌توان به گوشی گلکسی نوت فن ادیشن اشاره کرد که در اصل نسخه‌ی ترمیم شده نوت 7 است و تا به امروز بدون هیچگونه مشکلی در دست مشتریانش مورد استفاده قرار گرفته است. همین محصول می‌تواند اطمینان ما از امنیت گلکسی نوت 8 سامسونگ را چند برابر کند و با خیالی آسوده به سمت خرید آن برویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام خدمت شمای آقای کریمی.در متن نوشته شده گلکسی اس 7 پلاس در صورتی که باید اس 8 پلاس باشه.در دلیل دوم و در قسمتی که دارید ابعاد نوت 8 رو با نوت 7 و اس 8 پلاس مقایسه میکنید این اشتباه رخ داده.لطفا اصلاح کنید.ممنونم.