فروش بالای پلی استیشن 4 ، سونی را نگران کرده است !

سونی حدود دو هفته قبل خبر از فروش 10 میلیونی کنسول فوق محبوب خود PS4 داد. منظور از چنین فروشی در واقع فروش سونی به خرده‌فروش‌ها و صادرات این دستگاه‌ها نیست و 10 میلیون عدد، فروش واقعی این کنسول بازی است و همین‌جاست که حیرت‌انگیز بودن چنین فروشی عیان‌تر می‌شود. اما به نظر چنین موفقیتی به جای ایجاد خوشحالی برای مسئولین سونی، سبب نگرانی آن‌ها شده است!

شوهی یوشیدا رییس استدیوهای سونی در مصاحبه ای با Euro Gamer از فروش بالای کنسول خود در برابر کنسول‌های رقیب و مهم‌تر از آن عدم مشخص بودن دلیل آن اظهار نگرانی کرده است. این اظهارنظر شاید اندکی عجیب و حتی خودستایانه به نظر برسد، اما یوشیدا امکان مشکل‌آفرینی چنین فروشی را در درازمدت مطرح کرده است.

وی در همین باره می‌گوید: «به محض اینکه ما با فروش بالایی روبرو می‌شویم، غریزه ما ناخودآگاه سبب ایجاد نگرانی می‌شود. آیا این همه‌گیری کنسول PS4 سبب خستگی و دل‌زدگی گیمرهای واقعی و حرفه ای خواهد شد؟ آیا چنین فروش بالایی بدین معنی خواهد بود که مشتری دیگری برای فروش محصول خود نخواهیم یافت؟ واقعا یک دورنمای ترسناک است.»

مهم‌ترین دلیلی که ظاهرا در این فروش عجیب دخیل می‌باشد، عدم رقیبی جدی برای سونی در این میدان است. کنسول سونی ارزان‌تر است، کشورهای تحت پوشش آن بسیار بیشتر از محصولاتی چون ایکس باکس است، سابقه سونی و اعتبار آن بسیار زیاد است و قدرت گرافیکی آن نیز بی‌نظیر می‌باشد. آیا کنار هم قرار دادن چنین ویژگی‌هایی نمی‌تواند سبب پیروزی سونی در برابر مایکروسافت شود؟

منبع : forbes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. جالبه که مونده چیکار کنه

  2. همه از خدا شونه پولدار بشن بعد سونی نگرانه

  3. میدونی چرا ؟ چون پرچمش بالاست !

  4. سونی حول کرده نمیدونه چطوری خوشحالی کنه