نمایشگر خود ترمیم موتورولا

موتورولا در حال کار بر روی یک نمایشگر خود ترمیم است!

نمایشگر خود ترمیم ، تکنولوژی جدیدی است که موتورولا در حال کار بر روی آن است. این صفحه نمایشِ خود ترمیم بعد از ترک برداشتن به صورت خودکار به حالت طبیعی برمی‌گردد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های محصولات خانواده Moto Z Force موتورولا، مجهز شدن به نمایشگر ShatterShield است که سبب می‌شود از انواع ضربات جان سالم به در ببرند. در واقع محبوبیت آن‌ها به خاطر داشتن صفحه نمایش نشکن است. پنل این نمایشگر از شیشه ساخته نشده و یک پلیمر پلاستیکی ساختار آن را تشکیل می‌دهد. اگرچه به خاطر جنس پنل آسیب‌پذیری در برابر خط و خش بیشتر می‌شود، اما می‌توان مطمئن بود با صدها مرتبه سقوط دستگاه حتی بر روی آسفالت، نمایشگر آن نخواهد شکست.

اکنون موتورولا تصمیم گرفته این تکنولوژی را بیش از پیش توسعه بدهد و نمایشگر خود ترمیم خود را عرضه کند. این کمپانی تحت تملک لنوو، چندی پیش پتنت مربوط به این تکنولوژی با نام «شیشه هوشمند» را به ثبت رساند. به لطف چنین قابلیتی، گوشی موبایل در صورت صدمه دیدن نمایشگر، آن را به صورت خودکار ترمیم می‌کند!

نمایشگر خود ترمیم موتورولا

در این فناوری یک حافظه پلیمر مانند شیشه‌ای در نظر گرفته شده که احتمالا نوعی پلاستیک است. در این حافظه شکل اصلی نمایشگر به خاطر سپرده می‌شود. حال در صورت بروز اتفاق و صدمه دیدن نمایشگر به خاطر وارد آمدن ضربه، با جابه‌جا کردن قسمت‌های آسیب دیده، وضعیت به حالت طبیعی برمی‌گردد. در سمت نرم افزار گوشی هوشمند نیز بهبودهایی صورت خواهد گرفت. به این ترتیب سیستم عامل وجود ترک بر روی نمایشگر را تشخیص داده و بعد از نمایش یک پیغام به کاربر، فرآیند ترمیم را آغاز می‌کند.

بعد از این که کاربر پیغام نمایش داده شده را تایید کرد، نمایشگر خود ترمیم دستگاه کار را آغاز می‌کند. در طول فرآیند باید گوشی موبایل را در یک گوشه قرار داد و نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کرد.

نمایشگر خود ترمیم موتورولا

در ادامه چند قطعه سخت افزاری که در پشت درایور نمایشگر قرار گرفته‌اند شروع به حرارت دادن به آن می‌کنند. طی افزایش دما، نمایشگر هوشمند مولکول‌ها را در اطراف چرخانده و با استفاده از داده‌های ذخیره شده در حافظه همین بخش، تلاش می‌کند صفحه نمایش را به حالت طبیعی و ابتدایی خود بازگرداند.

عملکرد نمایشگر خود ترمیم موتورولا به نوع ترک ظاهر شده بستگی دارد

به عقیده موتورولا، این فرآیند به میزان قابل توجهی تغییر شکل و بهم ریختگی ظاهر نمایشگر به خاطر اعمال فشار و یا ضربه را برطرف می‌کند، اما نباید انتظار داشت آن را به طور کامل به وضعیت عادی برگرداند. البته مهمترین فاکتور میزان و نحوه ضربه وارد آمده است. بسته به ترک‌های به وجود آمده، نمایشگر دارای قابلیت ترمیم خود موتورولا، بعد از آغاز فرآیند مرمت‌سازی نتیجه‌ای متفاوت خواهد داشت. شدیدا منتظر ارائه یک گوشی موبایل مجهز به چنین صفحه نمایشی هستیم. میزان توانایی و کاربر تکنولوژی جدید موتورولا، در عمل بهتر مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ابتکار و تخیل بی مرز به این میگن