موزه ترسناک

با 7 موزه ترسناک در جهان آشنا شوید؛‌ دیدار با مومیایی‌ها و بیماران روانی!

در این مطلب قصد داریم شما را با 7 موزه ترسناک در سراسر جهان آشنا کنیم که با موزه‌های معمولی متفاوت هستند و چیزهای هولناک و وحشتناکی را به نمایش گذاشته‌اند.

شاید گشتن در موزه برای جوانان و نوجوانانی که به دنبال مکان‌هایی هیجان‌انگیز هستند، کمی خسته‌کننده باشد اما مکان‌هایی هم وجود دارند که دید شما را نسبت به موزه‌ها تغییر می‌دهند. موزه‌هایی در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند که چیزهای ترسناک و هیجان‌انگیز را به معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند و می‌توان لقب ترسناک ترین موزه های دنیا را به آن‌ها داد و در ادامه با 7 مورد از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

آشنایی با 7 موزه ترسناک در سراسر دنیا

1. موزه مومیایی های دلاس (El Museo De Las Momias)

شاید گشتن در موزه‌ای که پر از مومیایی است برای شما عجیب باشد. در این موزه،‌ چندین مومیایی زن، مرد، بچه و بزرگسال به نمایش گذاشته است. در سال 1833 میلادی،‌ بیماری وبا در مکزیک جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. تعدادی از جان‌باختگان این بیماری، مومیایی شده بودند و بیشتر آن‌ها نیز به اطراف شهر Guanajuato مربوط می‌شدند. این مومیایی‌ها برای چندین سال در زیر زمین دفن شده بودند و سرانجام طی حفاری باستان شناسان،‌ گوری بزرگ از مومیایی‌های دفن شده پیدا شد. این مومیایی‌ها پس از انجام مطالعات،‌ در موزه مومیایی های دلاس به نمایش گذاشته شدند و افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

موزه ترسناک موزه ترسناک

2. موزه کاتاکمب دی کپوچینی (Catacombe dei Cappuccini)

راهبان ایتالیایی در سال 1599 میلادی،‌ راه جدیدی را برای مومیایی کردن اجساد و انتظار برای روز قیامت کشف کردند. آن‌ها پس از حفر یک دخمه بزرگ،‌ اجساد را در داخل قفسه‌های موجود در این دخمه آویزان می‌کردند و هر از گاهی آن‌ها را با سرکه و مواد ضدعفونی‌کننده شستشو می‌دادند. بیشتر مومیایی‌های موجود در این دخمه،‌ راهبه هستند و به شکلی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد برای روز قیامت انتظار می‌کشند. این دخمه پر از مومیایی‌های ایستاده، اکنون به یک موزه ترسناک برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

موزه ترسناک موزه ترسناک

3. موزه روانپزشکی گلور (Glore Psychiatric Museum)

موزه گلور آمریکا،‌ سابقه 130 ساله پزشکان در درمان بیماران روانی را به معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارد. در این موزه،‌ آثار و نشانه‌های بیماری‌های روانی،‌ دست نوشته‌هایی عجیب که از ذهن بیماران نشات گرفته و حتی وسایل،‌ داروها و لباس‌های بیماران روانی به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان در آن با صحنه‌هایی دردناک و خشن روبرو می‌شوند.

موزه ترسناک موزه ترسناک

4. موزه سلامتی زنان (Menstruation and Women’s Health)

موزه سلامتی زنان، داستان زندگی یک مرد آمریکایی به نام هری فینلی (Harry Finley) را بیان می‌کند. فینلی از سال 1995 میلادی،‌ زندگی‌اش را وقف تحقیق در مورد بیماری‌های زنانه کرد. در این مکان،‌ تمام وسایل و ابزارآلات مورد استفاده،‌ انواع لباس‌های مناسب و نامناسب برای زنان و مانکن‌های مختلف و جالب جمع شده و به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه در زیرزمین یک خانه که در واقع همان محل کار هری فینلی بوده دایر شده و همین موضوع باعث ترسناک و منحصربه‌فرد شدن آن شده است. مجله نیویورک تایمز و دانشگاه جانز هاپکینز بارها از فعالیت‌های هری فینلی تمجید کرده‌اند. البته این موزه  برای بازدید عموم باز نیست و برای دیدن آن باید به صورت خصوصی وقت بازدید گرفت.

موزه ترسناک

5. موزه عروسک های سخنگو (The Vent Haven Ventriloquist)

این موزه ترسناک در ایالت کنتاکی آمریکا واقع شده و انواع و اقسام عروسک های سخنگو در آن نگهداری شده است. این عروسک‌ها با آن عروسک‌های زیبا و دوست‌داشتنی دختربچه‌ها فرق دارند و بیشتر شبیه به عروسک‌هایی هستند که در فیلم‌های ترسناک دیده می‌شوند. پسربچه‌ای به نام ویلیام شکسپیر برگر (William Shakespeare Berger) زمینه‌ساز راه‌اندازی این موزه شد. وی در یک خیمه کوچک،‌ این عروسک‌ها را جمع می‌کرد تا این که سرمایه‌گذارانی پیدا شدند و روز به روز به تعداد عروسک‌ها افزوده شد و اکنون بزرگ‌ترین خیمه عروسکی دنیا از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند.

موزه ترسناک موزه ترسناک

6. موزه ملی تاریخ مراسم تشییع جنازه (Museum of Funeral History)

در سراسر جهان و در آیین‌های مختلف،‌ اعتقادات و عکس‌العمل‌های گوناگونی در مورد مرگ و نحوه تشییع جنازه مردگان وجود دارد. در این موزه با برخی از روش‌های متفاوت وداع با زندگی دنیوی و مراسم تشییع جنازه آشنا می‌شوید. این موزه که در شیکاگو قرار دارد،‌ بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی در مورد مراسم مرگ در قاره آمریکاست و انواع تابوت‌ها و وسایل خاکسپاری نیز در آن قابل مشاهده است.

موزه ترسناک موزه ترسناک

7. موزه ماتر (The Mutter Museum)

بدون شک هیچ موزه‌ای در دنیا به اندازه موزه ماتر ترسناک و دلهره‌آور نیست. این موزه در فیلادلفیا واقع شده و چیزهای عجیبی در آن به نمایش گذاشته است. در موزه ماتر،‌ انواع و اقسام بدن‌ها و ماکت‌های افرادی که به بیماری‌های عجیب و لاعلاج مبتلا شده‌اند به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است. این موزه ترسناک در سال 1858 میلادی با تلاش و کمک مالی دکتر توماس دنت ماتر (Thomas Dent Mutter) شروع به کار کرد. همچنین چیزهای عجیبی مانند بزرگ‌ترین جوش چرکین دنیا،‌ بزرگ‌ترین مدفوع انسان و‌ مغز انسان‌های عقب افتاده در این مکان به نمایش درآمده است.

موزه ترسناک موزه ترسناک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. موزه ماتر بیشتر چندشه
    موزه عروسک های سخن گو هم شبیه تونل وحشته آدم رو یاد عروسک های سخنگو توی فیلما میندازه

  2. مرگ مگه ترس داره ؟ بیشتر انسان ها خیلی راحت مشاهده گر کشته شدن اوناع حیوانات هستن ! اما از مرده انسان میترسن !،،

    شاید برا اینه که ناخودآگاهشون میدونه خواهند مرد ! به همین جهت براشون ترسنده است !!

  3. شماره 4 که خیلی مسخره بود شماره 7 (آخری) هم به نظر من نسبت به بقیه اصلا ترسناک نیست