جذب گردشگر

عربستان برای جذب گردشگر خارجی، منطقه‌ای مستقل بدون قوانین اسلامی راه‌اندازی می‌کند!

عربستانی‌ها قصد دارند برای جذب گردشگر خارجی،‌ یک منطقه مستقل توریستی را در شمال غربی دریای سرخ راه‌اندازی کنند که قوانین و معیارهای اسلامی در آن وجود نخواهد داشت.

عربستان سعودی به دنبال ایجاد یک منطقه مستقل گردشگری در سواحل شمال غرب دریای سرخ است. عربستانی‌ها برای آن که حداکثر گردشگران خارجی را جذب کند، حاضرند اخذ ویزا برای حضور در این منطقه را حذف کرده و حتی از قوانین اسلامی که به صورت جدی بر روی اجرای آن تاکید دارند و سخت‌گیری می‌کنند نیز چشم‌پوشی کنند.

ساخت این منطقه گردشگری تا دو سال آینده آغاز می‌شود و در آن، محدودیتی برای پوشش بانوان،‌ تفکیک جنسیتی و مصرف مشروبات الکلی وجود نخواهد داشت. عربستانی‌ها می‌خواهند از این طریق،‌ این منطقه بین‌المللی را به یک قطب گردشگری تبدیل کنند و به اقتصاد خود سر و سامانی دهند. با تحقق این برنامه،‌ وابستگی عربستان سعودی به درآمدهای نفتی نیز کاهش پیدا می‌کند.

مقامات سعودی اعلام کرده‌اند که این پروژه گردشگری شامل 50 جزیره و مساحت 24 هزار کیلومتر مربع (مساحتی بیشتر از کل کشور بلژیک) خواهد بود و بین شهرهای املج و الوجه را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود ساخت این منطقه حدود 2 سال زمان ببرد و صندوق ثروت پادشاهی عربستان،‌ هزینه‌های آن را تامین می‌کند.

جذب گردشگر

پروژه جدید گردشگری عربستان سعودی دارای قوانین مستقل و چارچوب حقوقی مخصوص خود خواهد بود. در واقع قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در سایر مناطق این کشور وجود دارند، در این منطقه رعایت نخواهد شد و استفاده از مشروبات الکلی،‌ نحوه پوشش،‌ اختلاط جنسی و رانندگی بانوان در آن آزاد خواهد بود. مقامات سعودی در پاسخ به نگرانی در مورد تاثیر گرفتن مردم عربستان از رفتارهای گردشگران خارجی در این منطقه آزاد، دور بودن آن از شهرهای بزرگ این کشور را توجیه قرار داده‌اند.

برآورد درآمد 4 میلیارد دلاری عربستان از جذب گردشگر در منطقه مستقل توریستی

این پروژه موجب ایجاد 35 هزار فرصت شغلی و درآمد 4 میلیارد دلاری از جذب گردشگر در تولید ناخالص ملی عربستان می‌شود. قرار است ساخت این منطقه مستقل گردشگری در سه ماهه سوم سال 2019 میلادی آغاز شود و فاز اول آن که شامل زیرساخت‌های لازم برای مراکز حمل و نقل هوایی‌،‌ زمینی و دریایی می‌شود در اواخر سال 2022 میلادی افتتاح خواهد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. عربستان کشوری بسیار تاسف بار است برای کل جهان
    مثل فیلم های تخیلی شده که یه مطقه واسه پول دار هست و فقیرا از پشت فنس ها خاویار خوردنشون رو نگاه میکنن

  2. عربستان از سوسمار به کجا رسیده
    کامنتا رو میبینم به جایه اینکه بگین نفت دیگه پاسخ گو نیست عربستان که مهد اسلام و قوانینه اسلمی هست انعطاف گرفته داره پیشرفت میکنه ماهم میگیم چرا میریم مکه واجب نیست
    خب مکه نریم پولو میبریم مشهد علم هدی میخوره فرقش چیه اینجا زیارته انسانه اونجا خدا
    عقب ماندگیمون فکریه ۲۵۰۰سال تمدن و تو این عربی که شتر سوار میشد و ما پیکان بیشتر میبینم

  3. یواش یواش ماهیت صهیونیستی و ضددینی آل سقوط هویدا میشود

  4. خخخ خدا به انسان عقل و منطق داده وقتی بهت تجاوز میکنن و میکشنت و با پولی که پرداخت مکنی موشک و جنگ افزار میخرن و کلی ادم میکشن و احتمال خیلی زیادی هم ممکنه خود مارو باهاش بکشن این کجاش واجبه ُ این طرز تفکر جاهلیت هستش خدا از رگ گردن به آدم نزدیکتر مکه اونجایی هستش که کلی ادم تو ایران دارن گرسنگی و از بیماری رنج میبرن پولش رو بدین به اونا هزار سال انگار مکه رفتی

  5. خب دیگه
    عربستانم یه جوری بشه که هم بری ثواب کنی هو عشق و حال …. آدم میمونه برا چیش میخواد بره به این عربا پول بده … ما که مکه برو نیستیم و قراره پولشو بدیم به چندتا نیازمند که حالشو ببرن نه به این عربای سوسمار خور … اما خیلیا حاضرن هنوزم با اینکه این همه تلفات دادیم بازم برن عربستان که باعث تاسفه!!!

  6. کفر کز کعبه خیزد کجا ماند مسلمانی