پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی

پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی کلی توسط آژانس فضایی ناسا در فیسبوک

پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی کلی توسط آژانس فضایی ناسا در فیسبوک علاقه‌مندان را قادر خواهد ساخت این پدیده را درست همانند واقعیت تجربه کنند.

اگر در تاریخ 21 آگوست (سی‌ام مرداد ماه) به صفحه شخصی خود در فیسبوک وارد شوید، یک پیام مخصوص را از آژانس فضایی ناسا دریافت می‌کنید که شما را به تماشای پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی دعوت می‌کند!

از آنجا که خورشید گرفتگی کلی ماه جاری را تنها می‌توان از قاره آمریکا تجربه کرد، ساکنین سایر نقاط جهان قادر خواهند بود با استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته ناسا، ویدیوی مربوط به این رویداد پرهیجان نجومی را از طریق اینترنت تماشا کنند!

در تاریخ 21 آگوست 2017، ساکنین تمامی نقاط مختلف قاره آمریکا می‌توانند یکی از بهترین تجربه‌های خورشید گرفتگی در 99 سال اخیر را تماشا کنند. از این جهت، پدیده مذکور را به عنوان مهم‌ترین رویداد نجومی در دوران ظهور رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آورند.

علاوه بر سایر رسانه‌هایی که در گذشته برای تماشای آنلاین خورشید گرفتگی خدمت شما معرفی کردیم، در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز می‌توانید به تماشای پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی کلی بنشینید. این استریم آنلاین با رزولوشن 4K و نمای 360 درجه از رسانه فیسبوک لایو (Facebook Live) و چارلستون، کارولینای جنوبی به نمایش درخواهد آمد. با این تفاسیر شما می‌توانید ضمن پیوستن به این نمایش زنده، درست همانند واقعیت به تماشای خورشید گرفتگی کلی ماه جاری بنشینید.

پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی

پیامی که کاربران در روز دوشنبه و از طریق فیسبوک می‌خوانند به شرح زیر است:

تجربه خورشید گرفتگی کلی: امروز میلیون‌ها آمریکایی می‌توانند آسمان را به گونه‌ای بی‌سابقه تماشا کنند. برای این رویداد بی‌سابقه و بسیار زیبا به ما ملحق شوید.

با کلیک بر روی این پیغام، کاربران قادر خواهند بود از ساعت 20:30 به وقت تهران، پخش زنده و 360 درجه خورشید گرفتگی کلی توسط آژانس فضایی ناسا را در شبکه اجتماعی فیسبوک تماشا کنند.

نمایندگان شبکه اجتماعی فیسبوک در ادامه گفته‌اند که ناسا همچنین قصد دارد افکت‌ها و فیلترهای جدیدی را به دوربین فیسبوک اضافه کند تا بدین ترتیب هشتگ #Eclipse2017 در میان رتبه‌های برتر جای گیرد.

هنوز از پیش‌بینی فیسبوک برای تعداد افراد مورد انتظار اطلاعاتی در دست نیست. با این حال این کمپانی یادآور شده است که 45 میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی، صفحات مربوط به نجوم و اکتشافات فضایی را دنبال می‌کنند و تعداد 2 میلیون از کاربران نیز به گروه‌های تحقیقاتی تخصصی نجوم و فضایی در سراسر جهان اختصاص دارد. همچنین ناسا از دارا بودن 30 میلیون کاربر در کلیه شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده 9 میلیون از افرادی که در شبکه‌های فیسبوک و اینستاگرام فعالیت می‌کنند، در محل مربوط به وقوع این رویداد نجومی زندگی می‌کنند.

با وجود این واقعیت که سایر رسانه‌های آنلاین نیز در حال پوشش زنده این رویداد نجومی هستند، کارشناسان اعلام کرده‌اند که خورشید گرفتگی کلی ماه جاری می‌تواند یک رکورد جدید را در تاریخ اینترنت به ثبت برساند.

علاوه بر این، اخترشناسان پیش‌بیتی کرده‌اند که این رویداد بیشترین ثبت و به اشتراک‌گذاری تصاویر را در تاریخ بشریت به خود اختصاص خواهد داد.

با توجه به اینکه عرضه و فروش مدل‌های تقلبی عینک‌های مخصوص خورشید گرفتگی به شکل قابل توجهی در حال افزایش هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که این پدیده را در قسمتی از قاره آمریکا به صورت واقعی تماشا می‌کنید، راهنمای ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی را از دست ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*