طوفان تورنادو

ویدیویی زیبا و شگفت‌انگیز از یک طوفان تورنادو عظیم در داکوتای جنوبی

در این مطلب،‌ ویدیویی را مشاهده می‌کنید که از یک طوفان تورنادو عظیم و وحشتناک و در عین حال زیبا در داکوتای جنوبی (ایالتی در مناطق مرکزی آمریکا) گرفته شده است.

بیشتر مردم در زمان وقوع طوفان از محل دور می‌شوند اما مارکو کوروشک (Marco Korosec) بر خلاف همه مردم به سمت طوفان پیش می‌رود تا بتواند تصاویری زیبا را از خشم طبیعت به ثبت برساند. مارکو در وب سایت خود نوشته است:

من از زمانی که سن کمی داشتم به هواشناسی و عکاسی علاقه‌مند بودم. در کلاس‌های مدرسه ابتدایی همیشه برخی از ابزارهای هواشناسی را برای مشاهدات آب و هوا به همراه داشتم. علاقه من از آن زمان افزایش پیدا کرد و توانستم هیجان‌انگیزترین لحظات در شرایط آب و هوایی بد از جمله طوفان‌های شدید زمستانی،‌ طوفان‌های خشک تابستانی و باران‌های سیل آسا در فصل بهار را پیدا و تعقیب کنم.

در یکی از روزهای تابستانی، مارکو گردباد عظیمی را که با رعد و برق‌های وحشتناک همراه بود در داکوتای جنوبی تعقیب کرد. چنین طوفان‌هایی می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان اتفاق بیفتند اما معمولا ما شاهد رخ دادن آن‌ها در مناطق مرکزی ایالات متحده آمریکا هستیم. این طوفان تورنادو (Tornadic Supercell) از کمیاب‌ترین نوع طوفان‌هاست و البته قدرت بالقوه بسیار زیادی هم دارد. این غول‌های چرخشی طبیعت می‌توانند بر روی محیطی تا 32 کیلومتر نیز تسلط داشته باشند. ویدیوی خاص و ویژه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید توسط یکی از دوستان مارکو کوروشک یعنی جاناتان ونستروم (Jonathan Wennstrom) ساخته شده و وی برخی از تصاویر شگفت‌انگیز و عجیب عکاس را به یک فایل GIF تبدیل کرده است.

ویدیوی زیبایی از طوفان تورنادو در داکوتای جنوبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*