نوکیا 8

سرانجام نوکیا 8 از راه رسید؛ بازگشت نوکیا با یک پرچمدار اندرویدی قدرتمند!

سرانجام گوشی موبایل نوکیا 8 (Nokia 8) رسما معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، زمان عرضه و قیمت نوکیا 8 پرداخته و تصاویر آن را با یکدیگر تماشا می‌کنیم.

نوکیا 8 ابزار بی‌نهایتی است که ما می‌خواهیم به واسطه آن، داستان خود را تعریف کنیم.

این جمله‌ای بود که شرکت اچ ام دی گلوبال هنگام معرفی اولین پرچمدار اندرویدی خود با برند نوکیا بیان کرد و ما تصور می‌کنیم چنین توضیحی برازنده این اسمارت فون فنلاندی است.

گوشی هوشمند نوکیا 8 به صفحه نمایشی 5.3 اینچی با وضوح QHD و پنل IPS-LCD تجهیز شده و حداکثر شدت روشنایی آن نیز 700 نیت است. همچنین شیشه خمیده 2.5 بعدی با پوششی از گوریلا گلس 5، به بدنه فلزی آن که از جنس آلیاژهای سری 6000 آلومینیوم است، متصل می‌شود. بیشترین ضخامت دستگاه نیز به 7.9 میلی‌متر رسیده و این گوشی با داشتن گواهی IP54، مقاومت قابل قبولی در برابر عناصر بیرونی خواهد داشت.

دوربین نوکیا 8

تلاش بسیار زیاد مهندسان زایس باعث شد تا در هر دو بخش جلویی و پشتی، از لنزهای این شرکت مشهور استفاده شود. بر این اساس، دوربین پشتی نوکیا به دو سنسور 13 مگاپیکسلی (یکی رنگی و دیگر مونوکروم) با پیکسل‌هایی به اندازه 1.12 میکرومتر و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تجهیز شده تا ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن امکان‌پذیر باشد. از دیگر ویژگی‌های دوربین نوکیا 8 نیز می‌توان به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری و فلاش ال ای دوگانه اشاره کرد.

دوربین سلفی بر خلاف بخش پشتی، از نوع دوگانه نیست. با این حال سازندگان از سنسوری مشابه دوربین اصلی با دقت 13 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری بهره برده‌اند. همچنین به گفته اچ ام دی گلوبال، سازندگان از یک ویژگی جدید با نام “Dual-Sight” بهره برده‌اند که با تقسیم صفحه، امکان پخش زنده محتوای ثبت‌شده از طریق دوربین‌های جلویی و پشتی در یوتیوب و فیسبوک وجود خواهد داشت.

نوکیا 8

بخش دوربین نوکیا که با نام “OZO” شناخته می‌شود، در توسعه سیستم ضبط صدای فضایی 360 درجه این گوشی نیز نقش بسزایی داشته است. در واقع این سیستم پیشرفته صدا را با کیفیتی ضبط می‌کند که با ویدیوهای 4K یکسان باشد. همچنین یک ویژگی نادر یعنی سیستم صوتی دو طرفه، تجربه بی‌نظیری را برای کاربران رقم می‌زند. در نهایت، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 نیز مسئولیت پردازش و مدیریت اطلاعات را بر عهده دارد.

یکی از موارد قابل توجه در رابطه با پرچمدار نوکیا، همکاری اچ ام دی و گوگل به منظور استفاده از “Google Photos” به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض گالری است. در نتیجه، کاربران علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، فضای ابری نامحدود را نیز در اختیار خواهند داشت.

به گفته سازندگان، فروش نوکیا 8 همراه با اندروید 7.1 نوقا، به صورت رسمی از سپتامبر و با قیمت 600 یورو (حدود 700 دلار) آغاز خواهد شد.

تصاویر نوکیا 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. یه عدّه هستند که انگار که از باز گشت قدرتمندانه گوشی های پرچمدار نوکیا خوشحال نیستند و از این رویداد ناراحت هستند و احساس خطر میکنند،اما باید گفت که بزرگترین گنج شرکت نوکیا خاطرات خوش مردم و اعتماد به این نام هست و احترام به مشتری مثل وقت گذاشتن ۵پنج ساعته کنترل کیفیت هرگوشی قبل از بسته بندی در خط تولید!

  2. انگار واسه نوکیا زمان منجمد شده.دوستانی که قصد خرید دارن انر 9 به همراه یک اسمارت بند فوق العاده زیبا گزینه مناسبی هست.

  3. هیچ قدرتی در برابر سلطان اس8 نداره

  4. این گوشی بی نظیره تو دنیای موبایل

  5. خوش حالم که نوکیا برمی گرده و با امکانات بیشتر بتوانه از گوشی های دیگه بزنه جلو امید وارم که نوکیا بهترین گوشی تو سال های آینده بشه

  6. خیلی گرونه اصلا مقرون به صرفه نیست با پول کمتر از این میشه اس ۸ خرید که خیلی هم از این بهتره

  7. سلام
    جدا میگم انتظاری فراتر از اینو داشتم ولی نوکیا صد در صد نخواسته پرچمدار تمام عیار بزنه و این گوشیو برای آزمون و خطا ساخته ، به احتمال زیاد پرچمدار اصلی نوکیا با امکانات و نوآوری جذاب تا چند ماه آینده معرفی میشه که نوکیا ۹ یا نوکیا ۱۰ خواهد بود. به دور از تعصب و بیهودگی میگم این گوشی واقعاً نمیتونه هیچ حرفی در مقابل گلکسی نوت ۸ و الجی وی ۳۰ و آیفون ۸ داشته باشه و همینطور پیکسل ۲ گوگل. فقط دوربینش ساخت شرکت زایس هستش ولی در عمل باید دید که چجوری عمل می‌کنه چون گوشی هایی که نام بردم در زمینه دوربین هم میتونن بهتر عمل کنند.

    موفق باشید