رفع فیلتر توییتر

آذری جهرمی از برنامه خود برای رفع فیلتر توییتر خبر داد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم از برنامه خود برای رفع فیلتر توییتر و رفع محدودیت دسترسی به پیام رسان واتس اپ خبر داد.

آذری جهرمی که چند روز پیش توسط حسن روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد،‌ صحبت‌هایی را در مورد رفع فیلتر توییتر بیان کرد. وی با اشاره به صفحه توییتری‌اش،‌ بیان کرد که اگر فضای توییتر برای من یک فرصت محسوب نمی‌شد قطعا وارد آن نمی‌شدم و به همین دلیل به حضور مردم در این شبکه اجتماعی نیز چنین نگاهی دارم. اما از آنجا که فیلتر شدن توییتر به تصمیم ما انجام نشده،‌ ما نیز نمی‌توانیم در رابطه با رفع فیلتر آن تصمیم‌گیری کنیم.

آمادگی برای مذاکره جهت رفع فیلتر توییتر

معاون وزیر ارتباطات فعلی و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که مدیریت تمامی صفحه‌های خود در شبکه های اجتماعی را شخصا بر عهده دارد و یکی از دلایل شخصی‌اش برای قبول حضور در کابینه دولت دوازدهم،‌ فعال کردن جمع دیپلماسی توییتری دولت بوده است. وی در ادامه افزود:

فیلتر توییتر، تصمیم و سیاست کلان نظام است و مذاکره با مدیران این شبکه اجتماعی برای پیگیری خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تنها کاری است که از دست ما برمی‌آید. مدیران توییتر نیز برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر نتیجه این مذاکرات مورد قبول قرار بگیرد، اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد و اگر هم مورد قبول واقع نشود،‌ تلاش بیشتری می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی همچنین اظهار کرد که هیچ صفحه‌ای در فیس بوک ندارد و علت آن نیز ممنوع بودن آن نیست بلکه این فضا دیگر مشتری و مخاطب خود را از دست داده است. زمانی هم که فیس بوک به عنوان یک شبکه مجازی تاپ و محبوب فعالیت می‌کرد،‌ به طور کل در فضای مجازی فعالیت نداشتم. وی همچنین در مورد استفاده کردن از فیلترشکن، به شوخی گفت ما هم مثل شما از امکانات همسایه‌مان در این رابطه استفاده می‌کنیم و تقریبا روزی 3 دقیقه تا یک ساعت از تلگرام استفاده می‌کنم.

آذری جهرمی

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم در ادامه بیان کرد:

سیاست دولت، توسعه شبکه های اجتماعی است. ما به خطوط فرهنگی کشورمان پایدار خواهیم ماند اما لزومی در فیلتر کردن یا فیلتر نگه داشتن این شبکه‌ها نمی‌بینیم مگر آن که با اصول فرهنگی تناقض داشته باشند. مدیران تلگرام نیز تا به امروز همکاری‌های لازم را در مرود خط قرمزهای فرهنگی ایران داشته‌اند و بنابراین لزومی به فیلتر کردن آن وجود ندارد. اگر دنیا به فرهنگ مردم ایران احترام بگذارد،‌ ما نیز به آن‌ها احترام می‌گذاریم اما مهم‌تر از همه این‌ها، احترام به حقوق مردم است.

آذری جهرمی در پایان در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت عده‌ای شبکه ملی اطلاعات را به معنای محدودسازی می‌دانند و به دنبال تخریب این دستاورد مهم ملی هستند اما باید شبکه ملی اطلاعات را سراسر توسعه و سهم‌خواهی ما از اقتصاد فناوری اطلاعاتی دنیا دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگر ما مخالف مجازی بودن پیام نور وآموزش ازراه دور باشیم ونخواهیم دروس پیام نور به سمت کلاسهای بیشترومجازی حرکت کند ومابااین طرح مخالف هستیم . و درخواست لغو دروس مجازی الکترونیکی رابه صورت آموزش ازراه دور و مجازی و الکترونیکی پیام نور سراسری رشته آب وهواشناسی داریم مانمیخواهیم دروس مجازی باشد درپیام نورشهرری واقعا کیفیت صدا استادان مجازی ضعیف تر از کلاسهای حضوری ونیمه حضوری است و لطفا دیگر کلاس های پیام نور رشته آب وهواشناسی که کمتر از 4نفر است مجازی نکنید

  2. برنامه جدیدی برای شنود مکالمات مردم ندارین یعنی؟

  3. برنامه ای برای افزایش سرعت اینترنت خیلی بهتره به شرطی که گرون نکنن