تبلیغات ضد گوگل

پخش شدن تبلیغات ضد گوگل در حوالی دفتر ساندار پیچای

اخیرا مجموعه‌ای از تبلیغات ضد گوگل نزدیک به دفتر ساندار پیچای (Sundar Pichai) مشاهده شده که به نظر می‌رسد با موضوع اخراج شدن مهندس این شرکت در ارتباط است.

هفته گذشته، یکی از مهندسان گوگل به نام جیمز دیمور (James Damore) با نوشتن مقاله‌ای سه هزار کلمه‌ای، سیاست‌های تعبیض‌آمیز گوگل در رابطه با مردان و زنان را مورد انتقاد قرار داد و بعد از توزیع گسترده آن در شرکت، طی ایمیلی رسمی اخراج شد.

پس از این تصمیم، دیمور با پوشیدن تیشرتی که روی آن کلمه گولاگ (Goolag) نوشته شده بود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. گولاگ نام نهادی بود که در قرن بیستم اردوگاه‌های کار اجباری در نواحی دور افتاده اتحاد جماهیر شوروی را اداره می‌کرد. مورد جذاب دیگر، عکاس این تصویر است که با عکاسی از چهره‌های محافظه‌کار همچون مایک سرنوویچ (Mike Cernovich) و مایلو یناپولس (Milo Yiannopoulos) شناخته می‌شود. یکی از مقاله‌نویسان نیویورک تایمز نیز روز جمعه، اعلام کرد پیچای باید از سمت خود به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل استعفا دهد.

در بخش دیگری از تبلیغات ضد گوگل که در شهرک ونیز واقع در لس آنجلس دیده می‌شود، به نظر می‌رسد طراح، به این موضوع اشاره داشته است که اگر اپل به جای گوگل بود، جیمز دیمور را اخراج نمی‌کرد. اگرچه در این تصویر از لوگو و شعار معروف اپل یعنی متفاوت فکر کنید (Think Different) استفاده شده است، اما اهالی کوپرتینو هیچ نقشی در آن ندارند. به هر صورت انتشار خبر اخراج دیمور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

تبلیغات ضد گوگل

ما هنوز نمی‌دانیم چه کسی پشت این نوع تبلیغات بر علیه شرکت گوگل بوده و آیا با دیمور در ارتباط هست یا نه. اما قطعا “Outfront” که مسئولیت نمایش تبلیغات در این مکان‌ها را بر عهده دارد، دخالتی در این موضوع نداشته است:

تمامی این تبلیغات جعلی بوده و ما در حال برخورد با آنها هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*