رسیدگی ITC به شکایت کوالکام بر علیه اپل

شکایت کوالکام بر علیه اپل توسط ITC بررسی می‌شود؛ تراشه‌ساز بزرگ خواستار منع فروش محصولات اپل است

به دنبال ادعای کوالکام مبنی بر استفاده غیر مجاز اپل از پتنت‌های ثبت شده این شرکت، آژانس ITC رسیدگی به شکایت کوالکام بر علیه اپل را بر عهده می‌گیرد.

کمیسیون بین‌المللی تجارت آمریکا (International Trade Commission-ITC) پرونده تحقیق و بررسی جدیدی بر علیه اپل باز می‌کند. هدف از تشکیل این پرونده رسیدگی به شکایت کوالکام بر علیه اپل و روشن شدن این موضوع است که آیا اپل با استفاده از مودم‌های اینتل در آیفون خود حقوق ثبت شده پتنت‌های کوالکام را زیر پا گذاشته است یا نه. در کنار نقض قوانین ثبت اختراع توسط اپل، شرکت کوالکام ممکن است پتنت‌های خود را به صورت استاندارد با قیمت معقول ارائه نکرده باشد که این مورد هم توسط ITC بررسی خواهد شد.

در مصاحبه مطبوعاتی که اخیرا منتشر شده، کوالکام از ITC درخواست کرده تا خروج سفارش محصولات اپل را در آمریکا محدود کند. علاوه بر آن کوالکام به دنبال توقف عرضه محصولات آیفون در آمریکا است؛ محصولاتی که ماژول‌های Broadband آن‌ها توسط شرکت‌های رقیب کوالکام ساخته شده است.

در طول 45 روز پس از آغاز رسمی این پرونده، ITC برای آن مهلت رسیدگی تعیین می‌کند و شاید 16 تا 18 ماه برای اتمام این پرونده در نظر گرفته شود. پیش از آن‌که ممنوعیت یکی از این شرکت‌ها به صورت رسمی اعلام شود طی یک فرصت 60 روزه رئیس جمهور آمریکا باید پرونده را به امضا برساند.

برای مثال در سال 2013 کمیسیون ITC دستور ممنوعیت فروش چندین محصول اپل، شامل آیفون 3GS، آیفون 4 و آیپد 3 را که توسط اپراتور AT&T به فروش می‌رسید صادر کرد و برای گرفتن امضا به دفتر رئیس جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما رساند. با این وجود رئیس جمهور آمریکا با وتو کردن این پرونده و امتناع از امضای آن باعث شد که اپراتور AT&T به فروش محصولات نام‌برده در آمریکا ادامه دهد.

به دنبال تصمیم ITC دان روزنبرگ، معاون بخش اجرایی رئیس کوالکام در توییت خود می‌گوید:

شرکت کوالکام از تصمیم ITC مبنی بر تحقیق در رابطه با اعمال ناشایست اپل در رابطه با استفاده غیر مجاز از پتنت‌ های کوالکام خوشنود است. ما تحقیقات ITC در رابطه با استفاده غیر مجاز و مستمر اپل از املاک معنوی خود را دنبال می‌کنیم و از اقدامات این آژانس راضی هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*