ثروتمندترین مرد چینی

ما هواتنگ عنوان ثروتمندترین مرد چینی را از جک ما گرفت

بر اساس جدیدترین گزارش مجله فوربس،‌ جک ما (Jack Ma)، مالک علی بابا دیگر ثروتمندترین مرد چینی نیست و ما هواتنگ (Ma Huateng) این عنوان را از آن خود کرد.

سرمایه 37 میلیارد دلاری ثروتمندترین مرد چینی حال حاضر در دنیا

ما هواتنگ، مدیرعامل شرکت اینترنتی تنسنت (Tencent) در کشور چین با ثروتی معادل 37 میلیارد دلار،‌ عنوان ثروتمندترین مرد چینی را از جک ما گرفت. بر اساس این گزارش،‌ مالک شرکت علی بابا (Ali Baba) دارای ثروتی به ارزش 36 میلیارد و 200 میلیون دلار است و این بار در رده دوم ثروتمندترین فرد چینی قرار گرفت.

شرکت تنسنت،‌ اپراتور اپلیکیشن وی چت (WeChat) است که شهرت بسیاری به خصوص در چین دارد و حدود 940 میلیون کاربر در آن عضو هستند. این اپلیکیشن، بستری را برای کاربران به منظور سفارش کالا، انتقال پول، پرداخت قیمت کالا در فروشگاه‌ها و پرداخت قبوض فراهم می‌کند و چنین قابلیت‌هایی در اپلیکیشن‌های مشابه مانند تلگرام و واتس اپ دیده نمی‌شود.

ثروتمندترین مرد چینی

در حال حاضر،‌ سامانه پرداخت AliPay که به شرکت علی بابا تعلق دارد در چین دارای رقیبی جدی به نام وی چت پرداخت است. شرکت تنسنت اخیرا اعلام کرد که بیش از 600 میلیون کاربر در سال 2017 میلادی از وی چت پرداخت استفاده کرده‌اند. این در حالیست که در همین سال، 450 میلیون نفر در چین از «علی پی» بهره برده‌اند. جک ما، مالک علی بابا نیز چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود تا سال 2036 میلادی،‌ این شرکت در رده پنجم قدرتمندترین اقتصاد جهان و بالاتر از کشورهای فرانسه و بریتانیا قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*