حرکت سریع ابرها در آسمان سیاره مریخ

تصاویر مریخ نورد کنجکاوی از حرکت سریع ابرها در آسمان سیاره مریخ + ویدیو

بیش از 5 سال از ماموریت کنجکاوی در مریخ می‌گذرد. در اینجا با نمایش مجموعه تصاویر مریخ نورد کنجکاوی از حرکت سریع ابرها در آسمان سیاره مریخ با شما هستیم.

حتی ربات‌های اکتشافی در سیارات بیگانه هم گاهی دست از کار کشیده و به تماشای آسمان می‌نشینند! مریخ نورد کنجکاوی که در هفته گذشته پنجمین سالگرد حضور خود بر روی سیاره سرخ را پشت سر گذاشت، این بار مجموعه‌ای زیبا از عکس‌های ابرهای مریخی را به زمین مخابره کرده است.

اسلایدشوی حرکت سریع ابرها در آسمان سیاره مریخ ، ترکیبی از 2 مجموعه تصویر مختلف است که صبح روز 14 جولای در سیاره سرخ به ثبت رسیده‌اند. 4 تصویر اول نماهای مستقیم از آسمان مریخ و تصاویر بعدی نمایی از افق جنوبی این سیاره هستند. به منظور ارائه نمای واضح‌تر از این چشم‌انداز، تصاویر تهیه شده توسط مریخ نورد کنجکاوی توسط اعضای تیم دانشگاه یورک (York University) بهینه‌سازی شده‌اند.

مشاهده ابرها در زمین یک رویداد کاملا طبیعی است که همه روزه می‌توان آنان را در آسمان تماشا کرد. اما به دلیل مدار بیضوی مریخ، این ابرها به صورت فصلی بوده و مداری را در نزدیکی استوای سیاره سرخ تشکیل می‌دهند. به همین علت، مشاهده ابرها در مریخ تنها در زمانی امکان‌پذیر است که این سیاره در دورترین نقطه خود نسبت به خورشید قرار گرفته باشد.

بر طبق نظر دانشمندان، این ابرها از کریستال ریز آبی تشکیل شده‌اند که با قرارگیری در میان گرد و غبارهای مریخی، چنین ساختاری را تشکیل می‌دهند. این ذرات طی یک فرآیند ریزش و تبخیر مجدد الگوهای خاصی را در آسمان مریخ تشکیل می‌دهند. گرچه تجهیزات مریخ نورد کنجکاوی قادر به تشخیص ارتفاع این ابرها نیست، اما در زمین ابرها معمولا در لایه‌های بالایی جو شکل می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*