خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا

خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا ؛ نخستین محصول عظیم خودرو‌ +‌ قیمت

خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا نام نخستین محصول شرکت عظیم خودرو است. این شرکت قصد دارد ساوانا را به صورت داخلی تولید کرده و با قیمتی رقابتی به فروش برساند. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد.

عظیم خودرو به عنوان یکی از هلدینگ‌های خصوصی فعال در خدمات پس از فروش خودرو کشور اخیرا موفق شده مجوز نمایندگی انحصاری و رسمی اتومبیل‌های شرکت چینی فوتون را در ایران دریافت کند. چند روز پیش این شرکت از نخستین خودرو این شرکت، خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا رسما رونمایی کرد. اتومبیلی که قرار است در ابتدا به صورت وارداتی روانه بازار شود و در آینده‌ای نزدیک عظیم خودرو آن را به صورت مونتاژ شده به فروش برساند.

فوتون ساوانا قرار است در سه تیپ مختلف عرضه شود. هر سه نسخه آن به پیشرانه 2 لیتری توربو GDi مجهز خواهند بود که مدل مجهز به گیربکس دندهای قادر به تولید توان 194 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر بوده و مدل اتوماتیک آن می‌تواند توان 214 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. خود مدل اتوماتیک فوتون ساوانا نیز در دو نسخه استاندارد و لاکچری به فروش خواهد رسید. مدل لاکچری ساوانا از تودوزی چرم، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویو مطبوع اتوماتیک،‌ کروزکنترل و کسیه هوای جانبی برخوردار است. گفتنیست که تمامی نسخه‌های این خودرو 7 صندلی بوده و برای ردیف سوم صندلی‌ها یک سیستم تهویه جداگانه‌ای تعبیه شده است.

خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا

نسخه‌ی دنده‌ای فوتون ساوانا از گیربکس ساخت گتراگ آلمان بهره می‌برد و نسخه‌ی اتوماتیک آن نیز از یک گیربکس 6 سرعت ساخت شرکت زد اف آلمان بهره می‌برد. راننده به دلخواه خود می‌تواند خودرو را در حالت تک دیفرانسیل عقبی قرار دهد و یا خودرو را به دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین تبدیل کند. علاوه بر این، میتوان به دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دی لایت، سنسور عقب همراه با دوربین و همچنین مانیتور به عنوان آپشن تمامی نسخه‌های ساوانا اشاره کرد.

خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا

چرا عظیم خودرو فوتون ساوانا را انتخاب کرد؟

به نقل از مدیران عظیم خودرو، در حال حاضر برنامه تولید فوتون ساوانا در کشورمان آغاز شده است و تا سال آینده سهم داخلی سازی آن به 40 درصد می‌رسد. از اصلی‌ترین قطعات این خودرو که در داخل به تولید خواهد رسید، شاسی آن است که قالب‌هایش سفارش گذاری شده است. رضا عظیمی، مدیرعامل عظیم خودرو در پاسخ به این سوال که دلیل انتخاب مدل «ساوانا» به عنوان نخستین محصول این شرکت چیست، عنوان کرد:

تحقیقاتی بازاری ما نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار خودرو ایران در بخش عرضه اتومبیل‌های SUV واقعی دارای نقاط ضعف است. با توجه به سابقه‌ی درخشان ساوانا در بازارهای جهانی،‌ما تصمیم گرفتیم تا این خودرو را به عنوان نخستین اتومبیل شرکت خود انتخاب کنیم و با قیمتی رقابتی آن را روانه بازار کنیم.

قیمت فوتون ساوانا

به نقل از عظیمی، برنامه عظیم خودرو برای ساوانا قیمت گذاری بین 130 الی 160 میلیون تومان خواهد بود. با وجود سیاست‌های جدیدی که شرکت‌های حوزه خودرو در دستور کار خود قرار داده‌اند، بدیهیست که شاهد اعمال شرایط فروش اقساطی برای ساوان نیز باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با این قیمت نمی ارزه