بهترین گوشی های دنیا

بهترین گوشی های دنیا در مرداد ماه 96 (قسمت دوم)

در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های دنیا در مرداد ماه 96 را بررسی کنیم. ما را در معرفی برترین گوشی های موبایل حال حاضر جهان همراهی کنید.

در قسمت اول معرفی بهترین گوشی‌های دنیا، 11 مورد انتهایی لیست را نام بردیم. این دستگاه‌ها از بین بالارده‌ها و میان‌رده‌های بازار انتخاب شده بودند و تقریبا برای هر بودجه‌ای، یک محصول بسیار خوب در بینشان یافت می‌شد. اکنون 9 مورد نخستین لیست بهترین گوشی های دنیا در حال حاضر را بررسی می‌کنیم. برخلاف موارد معرفی شده در قسمت اول، تمامی آن‌ها جزو پرچمداران قدرتمند کنونی بازار موبایل محسوب می‌شوند.

9 – اچ تی سی یو 11

قیمت جهانی : 649 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و هشتصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

اچ تی سی با معرفی پرچمدار جدید خود قصد دارد بار دیگر به اوج بازگردد. بر اساس ارزیابی‌های وب سایت تخصصی DxOMark، دوربین اچ تی سی یو 11 بهترین دوربین موبایل تا به امروز است. همین موضوع سبب می‌شود علاقه‌مندان به عکاسی، بدون هیچ شکی به سراغ آن بروند. پنل پشتی آن کاملا براق بوده و چشم‌نوازی خاصی دارد. قدرت گرفتن از قدرتمندترین تراشه موبایل حال حاضر یعنی اسنپدراگون 835 سبب می‌شود عملکرد پردازشی آن نیز بی‌عیب و نقص باشد.

با وجود تمامی این قابلیت‌ها، ویژگی منحصربه‌فرد اچ تی سی یو 11، Edge Sense است که شیوه‌ای جدید برای تعامل با گوشی هوشمند محسوب می‌شود. به لطف آن می توان تنها با فشردن کناره‌های دستگاه یک فرمان صادر کرد. این فرمان می‌تواند فراخوانی دستیار هوشمند، باز کردن یک اپلیکیشن خاص، عکس گرفتن و یا زوم کردن داخل نقشه باشد.

با وجود اضافه شدن این قابلیت‌‌های ویژه، نداشتن درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری برخی کاربران را برای خرید آن به شک می‌اندازد. از طرفی دیگر، از طراحی بدون حاشیه در این گوشی موبایل استفاده نشده است، در حالی که اغلب بهترین گوشی های دنیا در حال حاضر دارای حاشیه‌‌هایی بسیار کم در اطراف نمایشگر خود هستند.

8 – ال جی جی 6

قیمت جهانی : 599 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و نهصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

در حال حاضر، ال جی جی 6 بهترین گوشی موبایل این کمپانی کره‌ای است. اگرچه برخلاف سایر پرچمداران اندرویدی از قدرتمندترین چیپست موبایل سال در آن استفاده نشده است، اما همچنان از نظر عملکرد پردازشی در سطح بالایی قرار دارد. ال جی با معرفی این گوشی موبایل به جمع گوشی‌سازان پیرو طراحی بدون حاشیه پیوست و پرچمدار خود را به قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب مجهز کرد.

دوربین ال جی 6 یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که آن را در زمره بهترین گوشی های دنیا قرار می‌دهد. این دوربین متشکل از یک سنسور عادی و یک سنسور دارای زاویه باز بوده و برای عکاسی از مناظر طبیعی بی‌نظیر است. نمایشگر 5.7 اینچی آن با سایر صفحه‌ نمایش‌های دارای همین ابعاد تفاوت دارد، چرا که از نسبت ابعاد تصویر 18:9 به جای 16:9 متداول در آن استفاده شده است. این موضوع سبب کشیده و لاغر اندام شده کل بدنه دستگاه شده که جذابیت خاصی دارد.

7 – وان پلاس 5

قیمت جهانی : 479 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و نهصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

در بین بهترین گوشی های دنیا ، وان پلاس 5 به صرفه‌ترین مورد با توجه به مشخصات فنی است

تنها تفاوت وان پلاس 5 با سایر بهترین گوشی های دنیا عدم استفاده از طراحی بدون حاشیه در آن است. بدون در نظر گرفتن این موضوع، وان پلاس 5 به لطف مجهز شدن به چیپست اسنپدراگون 835 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم، داشتن ظاهری ساده و شیک و همچنین مجهز شدن به دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور عادی و یک سنسور تله فوتو، یکی از باارزش‌ترین دستگاه‌‌های اندرویدی است که می‌توان در حال حاضر خریداری کرد. این گوشی موبایل با اختلافی زیاد در مقایسه با سایر محصولات قدرت گرفته از اسنپدراگون 835، تنها 479 دلار قیمت دارد.

6 – گلکسی اس 8

قیمت جهانی : 605 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

به جرات می‌توان گفت در بین بهترین گوشی های دنیا در حال حاضر، گلکسی اس 8 زیباترین محصول است. داشتن حاشیه‌هایی فوق‌‌العاده کم در اطراف نمایشگر و همچنین کمی انحنا در دو طرف، ظاهری بسیار لوکس به آن بخشیده‌اند.

سامسونگ برای اولین بار از نمایشگر Infinity Display خود در این محصول استفاده کرد که مهمترین ویژگی آن داشتن نسبت ابعاد تصویر متفاوت (همچون ال جی جی 6) است. برخلاف پرچمدار ال جی، نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش این گوشی موبایل عدد عجیب 18.5:9 است. البته کاربردی بودن این سبک از طراحی نمایشگر جای تامل دارد.

خوشبختانه گلکسی اس 8 از نظر سخت افزاری نیز در زمره برترین‌های بازار قرار می‌گیرد. استفاده از قدرتمندترین چیپست موبایل سال در کنار 4 گیگابایت حافظه رم، مجهز شدن به دوربینی بسیار باکیفیت و وجود قابلیت‌‌هایی همچون مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، شارژ وایرلس، فناوری تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم از دیگر دلایلی هستند که کاربران علاقه‌مند به دستگاه‌‌های اندرویدی را به خرید این گوشی موبایل تشویق می‌کنند.

5 – گلکسی اس 8 پلاس

قیمت جهانی : 725 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و هشتصد هزار تومان

گلکسی اس 8 پلاس

اگر جزو طرفداران دستگاه‌‌های دارای نمایشگر بسیار بزرگ بوده و از طرفی مجذوب قابلیت‌‌ها و زیبایی گلکسی اس 8 شده‌اید، باید مدل بزرگتر آن را خریداری کنید. بین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تفاوت زیادی وجود نداشته و مهمترین ویژگی مدل بزرگتر، مجهز شدن به یک نمایشگر 6.2 اینچی (به جای نمایشگر 5.8 اینچی مدل پایه) است.

این گوشی موبایل با اختلافی جزیی، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بهتری در مقایسه با گلکسی اس 8 دارد. پس با وجود داشتن یک صفحه نمایش غول‌پیکر 6.2 اینچی، همچنان یک دستگاه تقریبا خوش‌دست محسوب می‌شود.

4 – آیفون 7

قیمت جهانی : 650 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و هشتصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

همانند قسمت اول معرفی برترین گوشی های هوشمند دنیا، این بار نیز چند جایگاه برتر به دستگاه‌‌های آی او اسی اختصاص دارد. برای کاربرانی که به اکوسیستم اپل پایبند بوده و همیشه گوشی های موبایل آن را خریداری می‌کنند، در حال حاضر هیچ انتخابی بهتر از محصولات معرفی شده آن در سال 2016 وجود ندارد. مدل کوچکتر آیفون 7 بوده و به لطف قدرت گرفتن از چیپست اپل A10، باز هم عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با سایر گوشی های روان و سریع آی او اسی دارد.

یکی دیگر از مهمترین قابلیت‌های آن در مقایسه با محصول پیشین یعنی آیفون 6 اس پلاس، مقاومت در برابر نفوذ آب است. وجود دوربینی باکیفیت با توانایی ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری نامناسب، از دیگر دلایلی است که کاربران را به خرید آیفون 7 تشویق می‌کند.

متاسفانه حالت صعودی فروش این گوشی موبایل در چند ماه اخیر متوقف شده است. دلیل این اتفاق وجود مشکل در پرچمدار سال 2016 اپل و یا دلزدگی کاربران از آن نیست. به عقیده تیم کوک مدیر عامل اپل، دلیل اصلی عدم پیشرفت فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، انتظار کاربران برای معرفی سه گوشی موبایل جدید شرکت یعنی آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و مخصوصا آیفون 8 است.

حتی اگر منتظر این محصولات نیستید، مزیت انتظار تا زمان رونمایی آن‌‌ها، خرید آیفون 7 با قیمتی حداقل 100 دلار زیر قیمت کنونی خواهد بود، چرا که با معرفی محصولات جدید، قیمت محصولات پیشین کاهش می‌یابد.

3 – آیفون 7 پلاس

قیمت جهانی : 770 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون و صد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

برخلاف دو پرچمدار سری S سامسونگ، چند اختلاف‌ اساسی بین آیفون 7 و مدل بزرگتر آن وجود دارند. مجهز شدن به یک دوربین دوگانه بسیار باکیفیت مهمترین ویژگی آیفون 7 پلاس بوده و آن را به تنهایی در زمره بهترین گوشی های دنیا قرار می‌دهد. شاید بعد از اچ تی سی یو 11، بهترین گزینه برای طرفداران عکاسی این گوشی موبایل باشد.

البته برتری دوربین آیفون 7 پلاس، داشتن قابلیت‌‌های بیشتر همچون بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر و وجود حالت عکاسی پرتره است، وگرنه از لحاظ کیفیت، همچنان اچ تی سی یو 11 وضعیت بهتری دارد.

همانند پرچمدار اچ تی سی، در هر دو گوشی موبایل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خبری از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیست. بعد از دوربین، مهمترین تفاوت سخت افزاری مدل بزرگتر در مقایسه با آیفون 7 استفاده از 3 گیگابایت حافظه رم (به جای 2 گیگابایت) است. با وجود عملکرد بی‌نظیر، داشتن دوربین قدرتمند و از همه مهمتر مجهز شدن به صفحه نمایشی 5.5 اینچی (که به ندرت در بین گوشی های آی او اسی پیدا می‌شود)، نقطه ضعف آیفون 7 پلاس در مقایسه با برخی از بهترین گوشی های دنیا داشتن حاشیه‌هایی زیاد در اطراف نمایشگر است.

البته اپل قصد دارد با معرفی آیفون 8 به جمع پیروان طراحی بدون حاشیه بپیوندد. اگر دوست ندارید قیمت کزایی کنونی را برای خرید این گوشی موبایل پرداخت کنید، باید تا معرفی محصولات جدید در پاییز سال جاری منتظر بماند.

2 – گوگل پیکسل ایکس ال

قیمت جهانی : 790 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون و چهارصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

در مقایسه با محصولات پیشین گوگل، که همگی تحت سری نکسوس ساخته می‌شدند، دو گوشی موبایل معرفی شده با نام پیکسل در سال 2016 تحولی بزرگ محسوب می‌شوند. داشتن پنل پشتی شیشه‌ای در کنار فریم آلومینیومی، حس اطمینان و زیبایی خاصی به هر دو گوشی موبایل گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال بخشیده‌ است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های هر دوی آن‌‌‌‌ها داشتن دوربین‌‌هایی بسیار باکیفیت و فوق‌العاده است، به طوری که باید آن‌ها را رقیب جدی اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 پلاس در بخش عکس برداری عنوان کرد.

گوگل پیکسل ایکس ال مدل بزرگتر بوده و به یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن کیو اچ‌دی مجهز شده است. به جز ابعاد و رزولوشن نمایشگر، تفاوت مهم دیگری نمی‌توان بین این دو پیدا کرد. از آنجایی که پیکسل ایکس ال 2 تا مدتی دیگر معرفی خواهد شد، باز هم با کمی انتظار می‌توانید محصول سال 2016 را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید، چرا که قیمت کنونی آن در بازار ایران باورنکردنی است!

1 – گوگل پیکسل

قیمت جهانی : 650 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون تومان

بهترین گوشی های دنیا

تفاوت اصلی گوگل پیکسل، مجهز شدن به نمایشگری 5.0 اینچی با رزولوشن پایین‌‌تر فول اچ‌دی است. دلیل اصلی قرارگیری گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال در بالای لیست بهترین گوشی های دنیا ، برتری آن‌‌‌ها از نظر نرم افزاری در مقایسه با سایر پرچمداران اندرویدی است. امروز تقریبا بیشتر پرچمداران سخت افزارهای یکسانی ارائه می‌کنند، به همین دلیل بهتر است کمی رقابت را به سمت توان نرم افزاری ببریم.

در هر دو مدل، از اندروید خام گوگل استفاده شده است. مهمترین ویژگی نرم افزاری آن‌‌ها در مقایسه با تمامی دستگاه‌های اندرویدی، دریافت مداوم آپدیت و قرار داشتن در جلوی صف دریافت جدیدترین ورژن سیستم عامل اندروید بلافاصله بعد از انتشار آن است. از این لحاظ می‌توان آن‌‌ها را با گوشی های موبایل آی او اسی در یک سطح دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. اینا که بد ترین گوشیا هستن کدوم نابغه ای اینو نوشته فقط xz premium

  2. از نظر من یکی از بهترین گوشی ها گلگسی نوت ۸ هس که نام نبرده شده

  3. خیلی جالبه که هم سامسونگ اس ۸ و پلاسش و ایفون ۷ و پلاسش رو جداگونه نام بردین ولی حرفی از هواوی پی ده و پلاسش و یا میت ده و شیائومی می میکس ۲ یا می ۶ و خیلی گوشیی هایی ک واقعا لیاقت دارن که توی این لیست باشن ولی جاشون خالیه…
    امید وارم بخش سوم هم داشته باشه :))))

  4. هیچیز هواوی نمیشود تمام

  5. اولا businessinsider سایت و مرجعی نیست که الکی مطلبی را منتشر کرده باشد دلیل انتخابش با بررسی های زیادحتی قیمت محصول وسطح کیفیت را با رقبای دیگر مقایسه می کند قرار نیست که شرکت businessinsider بخاطر اینکه گوشی مورد علاقه حمید اقا را انتشار نداده است از اعتبارش رد بشود
    شما می توانید به سایت مورد نظر بروید شکایت کنید بگید چرا گوشی مورد علاقه من نذاشتید (حتی می تانید تحریم کنید سایت جدی میگم ) شما دیگه همه تون واسعه خودتون کارشناسید دیگه شاید هم استخداد م شدید
    واقعا که سایت به این معتبری رو ندانسته رد می کنید و حرف گوشی فروشی سر محله تون قبول می کنید

  6. واقعا برای نویسند این مطلب اقای دانیال حجاری که اسم اقا هم روش نمی شه گذاشت متاسفم
    که اینقدر تعصبی این گزارشو نوشته
    توی این لیست از گوشی های سال ۲۰۱۶ هست تا ۲۰۱۷
    در صورتی که xz premium جزء ۵ گوشی برتره جهانه
    برای این نویسنده و برای امثال این اقا که متاسفانه توی ایران هم هستن و ایرانی هستن متاسفم
    یا حق

    • دوست عزیز اگه مطلب رو با دقت مطالعه کنید، میبینید که این مقاله از خبرگزاری بیزینس اینسایدر ترجمه شده و انتخاب گوشی ها هم توسط نویسنده‌ی منبع انجام شده.
      موفق باشید

    • من واسه تو متاسفم که فک میکنی اینا رو گجت نیوز نوشته مگه منبع رو نمیبینی نادون؟

  7. واقعا خیلی مضحکه که تو یه لیست بلند یه دونه گوشی سونی هم نباشه،چه برسه xz premium هم بذارین،به یه بچه 5 ساله میدادین،بهتر از نویسنده این مطلب متن مینوشت!

    • درود بر شما
      منبع خبر در انتهای پست ذکر شده.
      لازم به ذکر است که منبع مورد نظر، یکی از بزرگ‌ترین منابع در مبحث تکنولوژی و تجارت است.

      • معتبره؟معتبر نیست اگه بود با تبعیض رفتار نمیکرد.
        شما هم قرار نیست هر سایتی یه شعری سرود برای ما کپیش کنین?

        • با کمی جست و جو در وب میتونید سطح اعتبار بیزینس اینسایدر رو متوجه بشید و البته تعداد زیادی لیست مشابه دیگه در گجت نیوز منتشر شده که میتونید از اونا استفاده کنید.
          ممنون از دقت نظرتون.

  8. چرا اسم سونی Xperia xz premium نیست
    یکی توضیح میده؟

    • دوست عزیز چون فشار روی اکثر این بنگاه ها زیاده با سونی چپ افتادن! چون مثلا سامسونگ درسال حدود۵میلیارد دلار هزینه تبلیغ و زیر میزی میکنه ولی سونی ۲زار کف دستشون نمیزاره! هنوز کلی از بررسی های xzپریموم مثل امتیاز دوربین نیومده! باج میخوان ک سونی ادم حسابشون نمیکنه! بچه ۶ماهه از محتویات داخل کارتن پریموم و شارژر سریع و هندزفریش خبر داشت بعد زومیت با وقاهت تمام توی بررسی گفته بود شارژر و هندزفریش معمولیه!مشکلشون با سونی فقط مالیِ، همین. ضمنا گجت نیوز بی طرفترین سایتی هست ک میشناسم و خیالم ازش راحته.کاش بقیه هم مثل این سایت میبودن و انصاف میداشتن