هکرها، اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت را منتشر کردند!

هکرها اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت را منتشر کردند!

پس از هک گسترده شبکه تلویزیونی HBO در هفته گذشته، برخی اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در فضای مجازی منتشر شده است.

این اطلاعات شامل آدرس و شماره تلفن بازیگران سریال بازی تاج و تخت است. هکرها با عبور از موانع امنیتی شبکه تلویزیونی اچ بی او، توانسته‌اند 1.5 ترابایت داده و اطلاعات را به سرقت برده که نمایشنامه برخی قسمت‌های پیش روی سریال گیم آف ترونز به همراه دو قسمت پخش‌نشده از سریال‌های Ballers و Room 104 نیز بخشی از آنهاست. بنا به گزارشات رسیده، هکرها تاکنون 3.4 گیگابایت از دیتای کانال را منتشر کرده‌اند و جهت عدم افشای سایر موارد، درخواست باج از عوامل شبکه HBO دارند.

برخی از این داده‌های منتشرشده شامل پیش‌نویس نمایشنامه 5 قسمت از سریال بازی تاج و تخت، جزییات فنی شبکه داخلی HBO، به همراه پسوردهای مدیران این کانال تلویزیونی‌ست. یکی از این اسناد لورفته، لیستی از شماره تلفن‌های شخصی، آدرس محل سکونت و ایمیل بازیگران فصل 7 سریال بازی تاج و تخت، شامل پیتر هایدن دینکلیج (در نقش تیریون لنیستر)، لینا هیدی (در نقش سرسی لنیستر) و امیلیا کلارک (در نقش دنریس تارگرین) است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

هکرها، اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت را منتشر کردند!

امیلیا کلارک

بنا به گفته مسوولین شبکه HBO، اقدامات قانونی لازم در حال انجام است. آنها در حال حاضر، سعی دارند میزان دقیق اطلاعات به سرقت رفته را با بازنگری دیتاهای خود بسنجند. سخنگوی شبکه HBO در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به بازنگری اطلاعات، تاکنون نشانه‌ای از هک سیستم ایمیل و در معرض خطر بودن ایمیل‌های موجود در سرورهای شبکه یافت نشده است.

اگر امکان دسترسی به سیستم ایمیل این کانال تلویزیونی پرمخاطب به طور کامل وجود نداشته باشد، می‌توان گفت که HBO نیز به سرنوشت تلخ سونی پیکچرز دچار خواهد شد. در سال 2014، هکرها با ورود به سیستم امنیتی Sony Pictures، ایمیل‌های کاربران را به سرقت برده و بزرگترین آسیب امنیتی را به این شرکت ژاپنی وارد آوردند.

هکرها، اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت را منتشر کردند!

پیتر هایدن دینکلیج

حال به نظر می‌رسد هکرها علاوه بر اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت ، نسخه‌هایی از قسمت‌های این سریال پرمخاطب را نیز در اختیار دارند. اگرچه به نظر می‌رسد وسعت این نفوذ امنیتی بیشتر از اینها باشد، اما تا این لحظه، تنها نمایشنامه اپیزودها به صورت آنلاین منتشر شده است. هفته گذشته نیز قسمت 4 از فصل 7 سریال بازی تاج و تخت، پیش از رفتن بر روی آنتن، در فضای مجازی منتشر شده بود. البته گویا این موضوع ربطی به هک شبکه HBO نداشته و به دلیل اشتباهی بوده که یکی از توزیع‌کنندگان مرتکب شده است. در هر صورت، روشن است که روزهای سختی پیش روی HBO خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*