بهترین گوشی های دنیا

بهترین گوشی های دنیا در مرداد ماه 96 (قسمت اول)

بهترین گوشی های دنیا در مرداد ماه 96 را در این مطلب بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا برترین گوشی های موبایل حال حاضر جهان را به شما معرفی کنیم.

گوشی های موبایل امروزی را می‌توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد. برای قدرتمندترین و زیباترین مدل‌ها، باکیفیت‌ترین صفحه‌ نمایش‌ها یا دوربین‌ها و بسیاری دیگر از مشخصات فنی خاص، می‌توان یک لیست جداگانه ایجاد کرد. با این حال اکنون قصد داریم بهترین گوشی های دنیا اعم از دستگاه‌های بالارده و میان‌رده را از لحاظ کلی مورد بررسی قرار داده و معرفی کنیم.

البته نباید فراموش کرد چندین شرکت بزرگ همچون اپل، گوگل و سامسونگ محصولات جدیدشان را به زودی معرفی خواهند کرد. تمامی آن‌ها در بین برترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 که شدیدا انتظارشان را می‌کشیم قرار دارند. به همین دلیل جانشینان محصولات برتر سال‌های قبل که در آینده نزدیک رونمایی می‌شوند را در انتهای 20 گوشی برتر دنیا نام می‌بریم.

20 – بلک بری کلاسیک

قیمت جهانی : 169 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون تومان

بهترین گوشی های دنیا

اگر جزو طرفداران بلک بری در روزهای اوج آن بوده باشید، بدون شک عاشق بلک بری کلاسیک خواهید شد. ویژگی منحصربه‌فرد گوشی های بلک بری سابق که به سیستم عامل انحصاری همین شرکت نیز مجهز می‌شدند، داشتن یک کیبورد فیزیکی بسیار زیبا بود. گوشی موبایل کلاسیک این شرکت نیز از همین قابلیت بهره می‌برد. مزیت این مدل در مقایسه با سایر محصولات دارای کیبورد بلک بری، مجهز شدن به یک نمایشگر لمسی بسیار باکیفیت است.

19 – بلک بری کی وان

قیمت جهانی : 550 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

بلک بری کی وان یکی دیگر از بهترین گوشی های دنیا است که توسط یک شرکت بسیار محبوب ارائه شده و به یک سیستم عامل محبوب نیز مجهز شده است. این گوشی موبایل اندرویدی را باید جانشین بلک بری پریو دانست که تفاوت اصلی آن، داشتن ساختار کشویی و قرارگیری کیبورد فیزیکی زیر نمایشگر بود. با معرفی کی وان، بلک باری بار دیگر اصالت طراحی خاص خود و کیبورد QWERTY زیبایش را به نمایش گذاشت.

برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند یک دستگاه اندرویدی با قابلیت دسترسی به اپلیکیشن‌های گوگل داشته و از طرفی می‌خواهند گوشی موبایلشان کاملا متفاوت باشد، بلک بری کی وان بهترین گزینه است. همچنین اگر علاقه‌مند به گوشی های کیبورددار هستید، به جرات باید گفت گزینه‌ای بهتر از کی وان برای شما وجود ندارد.

18 – سامسونگ گلکسی نوت 5

قیمت جهانی : 455 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و نهصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

از آنجایی که تولید گلکسی نوت 7 معرفی شده در سال 2016 به خاطر مشکل باتری آن متوقف شد، گلکسی نوت 5 همچنان آخرین محصول سری Note به شمار می‌آید. این گوشی موبایل، یک دستگاه اندرویدی دارای نمایشگر بسیار بزرگ و باکیفیت است. برای پنل سوپر AMOLED آن، کمتر رقیبی پیدا می‌شود. داشتن یک قلم ویژه (SPen) با کاربردهای فوق‌العاده زیاد و خاص، دیگر قابلیتی منحصربه‌فردی است که گلکسی نوت 5 را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های دنیا می‌کند. بدنه متشکل از شیشه و فلز آن مرغوبیت بسیار بالایی دارد.

محصولات اخیر سری Note همگی به یک نمایشگر 5.7 اینچی مجهز شدند، اما گلکسی نوت 8 که تا کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود، از نظر طراحی کاملا با مدل‌های پیشین متفاوت بوده و به یک صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز خواهد شد. اگرچه قیمت این محصول از گلکسی نوت 5 بسیار بیشتر است، اما کاربران علاقه‌مند به داشتن اولین گوشی دارای دوربین دوگانه سامسونگ و مجهز به نمایشگر Infinity Display، در هر صورت آن را ترجیح خواهند داد.

17 – زد تی ای اکسون 7

قیمت جهانی : 400 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

اکسون 7 توسط کمپانی محبوب چینی زد تی ای ساخته شده و دلیل قرارگیری آن در بین بهترین گوشی های دنیا در حال حاضر، ارائه قابلیت‌ها و سخت افزارهایی در حد دستگاه‌های بالارده اندرویدی اما با قیمتی حدود 250 دلار کمتر از آن‌ها است. پس اگر با وجود نیاز به داشتن سخت افزارهایی قدرتمند دوست ندارید برای خرید گوشی هایی همچون گلکسی اس 8 مبالغ بالایی پرداخت کنید، اکسون 7 یکی از بهترین گزیتنه‌های پیش رو برای شماست.

16 – موتورولا موتو جی 5 اس پلاس

قیمت جهانی : 355 دلار / قیمت در ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های دنیا

تا یک هفته قبل، موتو جی 5 پلاس پیشنهاد ما به عنوان یکی از بهترین گوشی های دنیا بود، اما با معرفی نسخه جدیدتر آن، اکنون موتو جی 5 اس پلاس را پیشنهاد می‌کنیم. مهمترین مزیت این گوشی موبایل در مقایسه با نسخه پیشین که پنج ماه از عرضه آن می‌گذرد، مجهز شدن به یک دوربین دوگانه است. مشخصاتی همچون تراشه و ظرفیت باتری همچنان یکسان باقی مانده‌اند. با این حال قیمت موتو جی 5 پلاس به جای 355 دلار حدود 240 دلار است.

هر دوی آن‌ها محصولاتی فوق‌العاده ارزشمند در برابر مشخصات فنی ارائه شده هستند. با پرداخت 350 دلار صاحب یک گوشی مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی، دارای حسگر اثر انگشت، زیبا از نظر طراحی، مجهز به دوربین‌هایی باکیفیت و مخصوصا دارای دوام باتری بسیار خوب می‌شوید.

15 – اچ تی سی 10

قیمت جهانی : 400 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و ششصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

اچ تی سی 10 یک گوشی موبایل زیبا و دارای بدنه‌ای مستحکم است. با وجود معرفی پرچمدار جدید اچ تی سی طی دو ماه اخیر، این مدل همچنان جزو بهترین گوشی های دنیا شناخته می‌شود.

14 – موتورولا موتو زد

قیمت جهانی : 500 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون تومان

بهترین گوشی های دنیا

موتورولا موتو زد یکی از نازک‌ترین و زیباترین دستگاه‌های اندرویدی است که تنها 5.2 میلی‌متر ضخامت دارد. ویژگی اصلی محصولات سری موتو، پشتیبانی از بی‌شمار ماژول تعبیه شده برای آن‌ها است و هر کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود، یکی از این ماژول‌ها را تهیه کرده و به کارایی گوشی موبایل بیفزاید.

به عنوان نمونه، یک کاربر علاقه‌مند به موسیقی، ماژول اسپیکر را تهیه می‌کند، اما کاربر دوست‌دار عکاسی باید به سراغ ماژول مخصوص دوربین برود. اگر کاربردی به دفعات کنفرانس می‌دهد، باید ماژول پروژکتور را خریداری کند. ماژول باتری، مختص کاربران پرمصرف در نظر گرفته شده است.

اگر جزو کاربران نیازمند به قابلیت‌های بیشتر و فراتر از کاربردهای عادی گوشی های موبایل هستید، بهتر است برای یافتن محصولی مناسب، بیشتر در میان مدل‌های سری موتو جستجو کنید. چندی پیش موتو زد 2 فورس ادیشن نیز معرفی شد که آن هم می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

13 – هواوی میت 9

قیمت جهانی : 500 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و ششصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

در بین بهترین گوشی های دنیا در حال حاضر، چندین پرچمداران و میان‌رده‌ چینی دیده می‌شوند. مهمترین ویژگی پرچمداران سری Mate هواوی، داشتن نمایشگرهای 6 اینچی بزرگ و باتری‌های غول‌پیکر با ظرفیت بیش از 4 هزار میلی‌آمپر ساعت است. هواوی میت 9 به عنوان جدیدترین محصول این سری نیز با داشتن چنین ویژگی‌هایی یک گوشی ارزشمند به شمار می‌آید. البته صفحه نمایش آن به طور دقیق 5.9 اینچی است.

تعداد قابل توجهی از بهترین گوشی های دنیا ساخت شرکت‌های چینی هستند

به لطف مجهز شدن آن به تراشه و نسخه سفارشی‌‎سازی شده اندروید خود هواوی، میت 9 را باید یکی از سریعترین گوشی های دنیا دانست. اگرچه به عقیده بسیاری از متخصصان دوربین دوگانه این مدل کارایی زیادی نداشته و ایجاد عمق میدان جزو مهمترین قابلیت‌های آن است، اما همچنان می‌توان تصاویر سیاه و سفید بسیار باکیفیتی با دوربین آن ثبت کرد. هواوی میت 9 فاقد قابلیت‌هایی همچون مقاومت در برابر نفوذ آب همچون گلکسی اس 8 و آیفون 7 است، اما با در نظر گرفتن قیمت 500 دلاری آن، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

12 – آیفون اس ای

قیمت جهانی : 400 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و چهارصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

آیفون اس ای دارای نمایشگر 4 اینچی، برای کاربرانی در نظر گرفته شده که تنها دوست دارند از سیستم عامل موبایل اپل و بی‌شمار قابلیت‌ و برنامه آن استفاده کنند. در مقایسه با سایر آیفون‌های گران‌قیمت، این گوشی موبایل را باید ارزانترین آیفون در حال حاضر بدانیم. این مدل از نظر عملکرد سخت افزاری، در حد آیفون 6 اس است، اما با قیمتی پایینتر از آن به فروش می‌رسد.

مجهز شدن به ویژگی‌هایی همچون اپل پی و داشتن حسگر اثر انگشت در کنار دوام باتری بالا سبب می‌شوند با خرید آن، تفاوتی از نظر قابلیت‌های مهم در مقایسه با دیگر محصولات مجهز به آی او اس احساس نکنید.

11 – آیفون 6 اس

قیمت جهانی : 450 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و نهصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

آیفون 6 اس نیز به عنوان یکی از بهترین گوشی های دنیا شناخته می‌شود، چرا که به ازای پرداخت چند صد دلار کمتر از قیمت آیفون 7 همچنان می‌توانید از ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های آی او اسی اپل استفاده کنید. از آنجایی که با معرفی هر محصول جدید، قیمت مدل‌های پیشین کاهش پیدا می‌کند، انتظار داریم همزمان با معرفی آیفون 8 در پاییز سال جاری، قیمت آیفون 7 کاهش پیدا کرده و به 450 دلار کنونی آیفون 6 اس برسد. پس با کمی صبر شاید بتوانید گوشی آی او اسی بهتری خریداری کنید.

10 – آیفون 6 اس پلاس

قیمت جهانی : 650 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های دنیا

مشاهده چند آیفون در بین بهترین گوشی های دنیا تعجبی نیست. فاصله آیفون 6 اس پلاس با دو آیفون پیشین بیشتر بوده و به همین دلیل قیمت بسیار بیشتری در مقایسه با آن‌ها دارد. اما همچنان قیمت آن در مقایسه با آیفون 7 پلاس حدود صد دلار کمتر است. مزیت اصلی خرید این گوشی، در اختیار داشتن یک دستگاه آی او اسی با نمایشگری بزرگ است، ویژگی که کمتر در آیفون‌ها مشاهده می‌شود.

با این حال، از داشتن مهمترین ویژگی‌های آیفون 7 پلاس یعنی دوربین دوگانه فوق‌العاده باکیفیت آن و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب محروم می‌مانید. اما هنوز باید به چشم یک دستگاه آی او اسی بسیار قدرتمند به آیفون 6 اس پلاس نگاه کنید. قدرت گرفتن از تراشه اپل ای 9 و داشتن قابلیت‌هایی همچون 3D Touch در کنار نمایشگری 5.5 اینچ، آن را چند سر و گردن از آیفون‌های پیشین بالاتر قرار می‌‌دهد. همچنان با کمی صبر تا معرفی آیفون 8 و احتمالا آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس خواهید توانست این محصول را با قیمتی پایینتر از 650 دلار کنونی خریداری کنید. ده مورد اول لیست را در قسمت دوم بهترین گوشی های دنیا معرفی خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. گوشی های رده ال جی هم خیلی خوب هستن مثلا جی5 یا جی 6 ک ب بازار اومده از نظر پردازنده و دوربین خیلی بهتر از هواوی و حتی شاید اچ تی سی باشن…

  2. گوشی بلکبری کلاسیک ۶۴۵ هزار تومن قیمت واقعیش هست تو ایران یک میلیون واقعا همه چیز نجومی هست ممنون از مسئولین

  3. سلام. خسته نباشید. خدایی من خیلی قبولتون دارم. برای همین هم ازتون خواهش میکنم اولین سایتی باشید ک خبرِ 12سال حبسی ک برای مدیرعامل سامسونگ (بخاطر اون رشوه ای ک ب دوست رئیس جمهور کره جنوبی داده بود) صادر کردن رو انعکاس بدید! خدایی بیچاره زومیت! ۳روز عزای عمومی و روزه سکوت میگیرن بین خودشون احتمالا. کامنتم هم درج نکردید ایرادی نداره ولی خواهشا اگه دیدید این خبر صحت داره، خبرشو شما بزارید اول لطفا

  4. نویسنده خجالت نکشه ایفون ۴اس و ۴ روهم بزاره…