مریخ نورد کنجکاوی

گالری عکس سیاره مریخ به مناسبت پنجمین سالگرد حضور مریخ نورد کنجکاوی در سیاره سرخ

پنجم آگوست مصادف با 14 مرداد 96 ، پنجمین سالگرد حضور مریخ نورد کنجکاوی در سیاره مریخ است. در اینجا با هم به تماشای تصاویر شگفت‌انگیز این ماموریت خواهیم نشست.

با فرا رسیدن پنجم آگوست 2017، دقیقا 5 سال از حضور شگفت‌انگیز مریخ نورد کنجکاوی در سطح سیاره سرخ می‌گذرد. این ماموریت 2.5 میلیارد دلاری ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنسین انحصاری انسان برای حضور در سیاره مریخ به حساب می‌آید. در این مدت 5 ساله، مریخ نورد کنجکاوی توانسته بیش از 200 هزار تصویر را از نقاط مختلف این سیاره به ثبت رسانده و آنان را به زمین مخابره کند.

در ابتدا، ماموریت مریخ نورد کنجکاوی قرار بود که 2 سال (98 هفته و یا یک سال مریخی) به طول انجامد. اما معماری ساخت این مریخ نورد شگفت‌انگیز به نحوی بود که در شرایط سخت و دشوار، بیشترین مقاومت و پایداری را از خود نشان داد. مریخ نورد کنجکاوی، از مسیرهای سخت و ناهمواری‌های بسیار موجود در سطح مریخ به خوبی حرکت کرده و تصاویر این ماموریت هیجان‌انگیز را به زمین مخابره می‌کند.

در اینجا یک گالری عکس شگفت‌انگیز و فوق‌العاده از عکس سیاره مریخ را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در طول ماموریت 5 ساله این مریخ نورد به ثبت رسیده‌اند. در این تصاویر، چشم‌اندازهایی جذاب و بی‌سابقه از سیاره سرخ را مشاهده خواهید کرد که ما را با ویژگی‌های جذابی از همسایه تاریخی‌مان آشنا می‌کنند.

در طول این ماموریت پنج ساله، مریخ نورد کنجکاوی با چالش‌های بسیاری در سطح سیاره مریخ رو به رو بود. یکی از مهم‌ترین مشکلات رخ داده در طی این ماموریت، آسیب دیدن چرخ‌های مریخ نورد کنجکاوی بود که به علت حرکت از روی سنگ‌های نوک‌تیز رخ داد. با این حال، ماموریت این مریخ نورد با دقت بسیار بیشتری ادامه می‌یابد و ناسا همچنان امیدوار است که کنجکاوی می‌تواند مسافت 4.8 کیلومتری باقی مانده تا دست‌یابی به مقصد فعلی را هم طی کند.

در طول 5 سال گذشته، مریخ نورد کنجکاوی مجموعه‌ای زیبا از عکس های سیاره مریخ را به زمین مخابره کرد که در نوع خود بی‌سابقه بوده‌اند. این بار به مناسب سالگرد 5 سالگی حضور کنجکاوی در سیاره سرخ، با هم به تماشای گلچینی از تصاویر این ماموریت تاریخی خواهیم نشست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*