هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا 2018 ؛ مشخصات ، امکانات و هر آنچه باید در مورد سدان محبوب کره‌ای بدانیم

چندی پیش هیوندای سوناتا 2018 (Hyundai Sonata 2018) به صورت رسمی معرفی شد. در این مطلب قصد داریم این مشخصات، امکانات و طراحی این سدان محبوب کره‌ای را بررسی کنیم.

شرکت خودروسازی هیوندای کره، برای طراحی سوناتا 2018 از برند لوکس خود یعنی جنسیس الگو گرفته است. برای این خودرو، پیشرانه‌های مختلفی ارائه شده که از جمله آن می‌توان به نمونه 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 185 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و یا نمونه 1.6 لیتری مدل اکو با قدرت 178 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته اشاره کرد. همچنین مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبرید نیز برای این سدان کره‌ای عرضه خواهد شد. گل سرسبد پیشرانه های هیوندای سوناتا 2018 ، موتور توربو چهار با قدرت 245 اسب بخار به همراه گیربکس 8 سرعته است. نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در کنار سیستم تعلیق نرم و فرمان‌پذیری خوشایند موجب رضایت مشتریان خواهد شد.

هیوندای سوناتا 2018

سوناتا، سدان محبوبی است که از همان ابتدای تولید، جای خود را در دل هواداران باز کرد. نسل هفتم این خودرو با مدل 2015 نتوانست مانند قبل به فروش خوبی دست پیدا کند اما هیوندای امیدوار است با مدل 2018 ناکامی‌های قبل را جبران کرده و باز هم به موفقیت‌های خوبی برسد. این شرکت به همین منظور طراحی ظاهری خودرو را متحول کرده و از جلوپنجره آبشاری جدید، چهره تهاجمی با ارتفاع پایین، چراغ‌های جلوی جدید و کاپوت جدید استفاده کرده و نمایی عضلانی را به وجود آورده است.

در قسمت عقب خودرو نیز درب صندوق، چراغ‌ها و سپر دستخوش تغییرات زیادی شده و فضای داخلی نیز از تغییرات ظاهری بی‌بهره نمانده است. کنسول میانی جدید با دکمه‌ها و کنترل‌های باکیفیت‌تر و غربیک فرمان سه پره جدید در کابین خودرو به چشم می‌خورند. هیوندای سوناتا 2018 در چند تریم مختلف عرضه می‌شود و علاوه بر تریم‌های Sport 2.0T، Sport Limited، ECO، SE و Limited 2.0T، تریم SEL نیز در دسترس مشتریان خواهد بود. این تریم جدید با قیمت 24 هزار و 585 دلار از نظر قیمتی در جایگاهی بالاتر از تریم‌های SE با قیمت 22 هزار و 935 دلار و ECO با قیمت 24 هزار و 585 دلار قرار می‌گیرد.

هیوندای سوناتا 2018

تریم SEL به صورت استاندارد دارای امکاناتی چون ریموت کنترل، استارت دکمه‌ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم، صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و پورت USB برای سرنشینان عقب است. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو، جراغ‌های جلوی خودکار و سیستم نمایشگر نقاط کور به صورت استاندارد در کلیه نسخه‌ها قرار می‌گیرند.

مشتریان در صورت انتخاب تریم SEL می‌توانند از لیست کاملی از تجهیزات ایمنی بهره‌مند شوند که از جمله آن‌ها باید به ترمز اضطراری خودکار، سیستم ضد انحراف از خطوط و کروز کنترل تطبیق‌پذیر اشاره کرد. همه این آپشن‌ها در قالب یک پکیج تکنولوژیک نه چندان گران قیمت در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. این امکانات قبلا تنها در تریم‌های لیمیتد و لیمیتد 2.0T عرضه می‌شد و در سایر نسخه‌های سوناتا وجود ندارد در حالی که هوندا آکورد و تویوتا کمری 2018 به صورت استاندارد به این آپشن‌ها مجهز شده‌اند.

هیوندای سوناتا 2018

همانطور که گفته شد، هیوندای سوناتا 2018 از طریق پیشرانه‌های مختلف تغزیه خواهد شد. پیشرانه توربوشارژ کوچک‌تر و سازگار با محیط زیست یعنی همان تریم اکو، پیشاپیش رزرو شده است. پیشرانه 2.4 لیتری همچنان با گیربکس 6 سرعته جفت شده اما پیشرانه 2 لیتری توربو برخلاف قبل، این بار در کنار گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید قرار گرفته است. این جعبه دنده جدید به خوبی با پیشرانه خودرو جفت شده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

هیوندای سوناتا 2018 به کمک یک حالت رانندگی هوشمند جدید با توجه به شرایط مختلف و نوع سبک رانندگی قادر خواهد بود تا حالت‌های مختلفی را از میان برنامه‌های رانندگی کامفورت، اکو و یا حالت رانندگی اسپورت برای شما انتخاب کند. این برنامه هوشمند می‌تواند نحوه دنده‌کشی گیربکس اتوماتیک را بر اساس نوع نیاز راننده تغییر دهد. به عنوان مثال هنگامی که به سبقت گفتن نیاز داشته باشید، دنده‌ها دیرتر تعویض می‌شوند. البته مشکل این سیستم این است که تعویض دنده‌ها با کمی تقه همراه خواهد بود که چندان قابل توجه نیست. افرادی هم که هیجان بیشتری را در رانندگی می‌طلبند می‌توانند از پدال شیفترهای تعبیه شده در پشت فرمان برای تغییر نسبت دنده‌ها استفاده کنند.

هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا 2018 مانند نسل‌های قبلی خود، راحتی و آسایش بی‌نظیری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و شاهد سکوت فوق‌العاده‌ای در کابین خودرو خواهیم بود. مشخصه‌های مربوط به هندلینگ و سواری نسل جدید سوناتا خیلی تفاوتی با نسل قبلی ندارد. متاسفانه سیستم تعلیق خودرو در سر پیچ‌ها، عملکرد مطلوبی را بروز نمی‌دهد و در زمان دور زدن در پیچ‌ها، حس سفت و سختی در ذهن سرنشینان تداعی می‌کند.

در مجموع، سوناتا 2018 از نظر شرکت هیوندای، بهترین سوناتای عرضه شده تاکنون بوده اما این سدان محبوب برای رقابت با حریفان قدری مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری 2018 باید کمربند خود را محکم‌تر ببندد.

گالری عکس های هیوندای سوناتا 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*