متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ

مقایسه متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ ؛ چرا سودآوری اپل بسیار بیشتر است؟

متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ با یکدیگر تفاوت قابل توجهی دارد. دلیل اهمیت این مقایسه، قرار داشتن سامسونگ و اپل در رتبه اول و دوم فروش گوشی موبایل است.

در 3 ماه دوم سال 2017، متوسط قیمت فروش گوشی های سامسونگ در مقایسه با سه سال گذشته به بیشترین میزان خود رسید. به عقیده تحلیل‌گران، فروش بسیار خوب دو گوشی گران‌قیمت گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مسبب اصلی این اتفاق بوده است.

بعد از شکست گلکسی نوت 7، متوسط قیمت فروش گوشی های سامسونگ در 3 ماهه دوم سال 2016 به 227 دلار کاهش پیدا کرد، اما این میزان اکنون به 235 دلار رسیده است. اگر شما نیز همچون کاربران دیگر به دنبال دلیل سودآوری بیشتر اپل در مقایسه با سامسونگ و تمامی گوشی‌سازان دیگر هستید، فقط باید فاکتور متوسط قیمت فروش محصولات آن را در نظر بگیرید.

متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ

اگرچه در هر بازه زمانی 3 ماهه، میزان فروش اپل از نظر تعداد دستگاه به مراتب از سامسونگ کمتر است، اما متوسط قیمت فروش گوشی های موبایل آن رقمی باورنکردنی و خیره‌کننده است. متوسط قیمت آیفون در 3 ماهه دوم سال 2017 برابر 695 دلار بوده که تقریبا سه برابر سامسونگ است. کسب سود به این اندازه از محل فروش هر عدد گوشی موبایل، سبب شده اپل در حال تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری در کل تاریخ دنیا باشد.

دلیل پایین‌تر بودن متوسط قیمت گوشی های سامسونگ تنوع محصولات این شرکت است. غول کره‌ای در هر سال، تعداد زیادی گوشی موبایل در دسته‌بندی‌های مختلف اعم از میان‌رده و اقتصادی عرضه می‌کند. پس اگرچه دستگاه‌هایی همچون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند، اما به خاطر تجمیع شدن قیمت آن‌ها با قیمت محصولات اقتصادی، متوسط کل مبلغ کاهش پیدا می‌کند. سامسونگ در ربع دوم سال جاری 93 میلیون دستگاه به فروش رسانده که تنها 19 میلیون آن‌ها به پرچمداران جدید سری S تعلق دارد.

متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ

دلیل متفاوت بودن متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ گستردگی محصولات کمپانی کره‌ای است

اما اپل، در هر سال تعداد محدودی گوشی موبایل تا سقف 3 مورد روانه بازار می‌کند که همگی دارای قیمت‌هایی بالا هستند. ارزان‌ترین آیفون در حال حاضر آیفون اس ای است که به قیمت 400 دلار به فروش می‌رسد، اما در بین محصولات اقتصادی و البته پرفروش سامسونگ، مواردی بسیار ارزان‌ قیمت‌تر از این نیز یافت می‌شوند. این اختلاف، دلیل متفاوت بودن متوسط قیمت گوشی های اپل و سامسونگ است. در طول تاریخ، بیشترین متوسط قیمت فروش گوشی های سامسونگ برابر 289 دلار بوده است، رکوردی که در سال 2013 و در زمان عرضه گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 به دست آمد.

پیش‌بینی می‌کنیم سودآوری اپل از محل فروش گوشی موبایل باز هم بیشتر شود، چرا که بر اساس شایعات، قیمت آیفون 8 چیزی حدود هزار و دویست دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*