هایپرلوپ وان XP-1

هایپرلوپ وان XP-1 ؛ گوی تخم مرغی شکل خودران به حداکثر سرعت خود رسید

کمپانی هایپرلوپ وان (Hyperloop One) اعلام کرد که دومین فاز از آزمایش‌های خود را با موفقیت کامل کرده است. این گوی تخم مرغی شکل توانست به حداکثر سرعت 192 مایل بر ساعت (310 کیلومتر بر ساعت) برسد.

در دومین فاز از تست هایپرلوپ وان XP-1 که در 29 جولای (7 مرداد) انجام شد، دست‌یابی به سرعت 310 کیلومتر بر ساعت در مسیر 500 متری DevLoop در صحرای نوادا به دست آمد. اولین نسل از هایپرلوپ وان XP-1 قبل از ترمز و پیش از آنکه بایستد، با شناور ماندن بر روی این مسیر مغناطیسی، تا مسافت 300 متری شتاب گرفت.

در طول آزمایش فاز 2، هایپرلوپ وان سرعت رکورد قبلی خود را شکست. این رکورد سرعت جدید با کم کردن فشار، معادل با فشار هوای موجود در ارتفاع 200 هزار پایی (برابر با 60960 متری) از سطح دریا، در لوله‌ای که هایپرلوپ در آن حرکت می‌کند، به دست آمد. هایپرلوپ وان XP-1 در اولین تست خود که در ماه مه گذشته (اواسط بهار) انجام شد، تنها توانست به حداکثر سرعت 69 مایل بر ساعت (111 کیلومتر بر ساعت) برسد.

مقایسه نتایج به ثبت رسیده از هایپرلوپ وان XP-1 در دو فاز آزمایشی

هایپرلوپ وان XP-1

  • رسیدن به حداکثر سرعت 2.7 برابری نسبت به آزمایش اول (310 کیلومتر بر ساعت در برابر 111 کیلیومتر بر ساعت)
  • طی کردن 4.5 برابر مسافت بیشتر (436 متر در برابر 96 متر)
  • تا 10 برابر شتاب‌گیری بیشتر (300 متر در برابر 30 متر)
  • 3.5 برابر قدرت بیشتر (3151 اسب بخار در برابر 891 اسب بخار)

جاش گیگل (Josh Giegel)، بنیان‌گذار و سرپرست مهندسان کمپانی هایپرلوپ وان می‌گوید که فاز دوم آزمایش‌های این وسیله حمل و نقل سریع، بسیار دشواتر از مرحله اول بود، چرا که بر اساس آموخته‌هایی که از آزمایش‌های اولیه به دست آمده بود، رسیدن به سرعت بیشتر در فاصله‌ای دورتر مهیا شد. او معتقد است که هایپرلوپ یک گام دیگر به گسترش و توسعه جهانی خود نزدیک‌تر شده است.

شرکت Hyperloop One در اجلاس جهانی تولید و صنعتی سازی (GMIS ) که در ماه مارس گذشته و در شهر ابوظبی برگزار شد، اعلام کرد که هایپرلوپ، مسافرت بین شهرهای مختلف شورای همکاری خلیج فارس را به زیر 1 ساعت خواهد رساند. این کار به لطف سرعت 1080 کیلومتر بر ساعت این گوی تخم مرغی شکل به دست آمده و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، جایگزین مناسبی برای حمل و نقل هوایی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*