شیائومی می 6

شیائومی می 6 سی نخستین گوشی مجهز به چیپست هشت هسته‌ای Surge S2

بر اساس جدیدترین شایعات، گوشی شیائومی می 6 سی (Xiaomi Mi 6c) نخستین گوشی مجهز به چیپست Surge S2 این شرکت خواهد بود که اواخر امسال معرفی می‌شود. می 6 سی نسخه‌ی ارزان قیمت پرچمدار جدید غول چینی، شیائومی می 6 است.

چیپست Surge S1 ساخت خود شیائومی برای نخستین بار اوایل امسال همراه با گوشی Mi 5c رونمایی شد، اما این کمپانی چینی در حال برنامه ریزی جهت عرضه یک نسخه بهبودیافته‌تر از نسل اول چیپستش است که انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی از آن رونمایی شود.

گفته می‌شود “Surge S2” یک چیپست 8 هسته‌ای دیگر است که تمامی هسته‌های تطبیقی آن در سرعت‌های مختلفی اجرا می‌شوند. ترکیب آن‌ها نیز به شکل چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی A73 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی A53 خواهد بود. همچنین برخلاف Surge S1 که توسط تکنولوژی پردازش 28 نانومتری توسعه پیدا کرده بود، گفته می‌شود شیائومی برای توسعه این چیپست جدید از تکنولوژی پردازش 16 نانومتری استفاده کرده است.

شایعات ادعا می‌کنند شیائومی می 6 سی نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که قرار است از چیپست Surge S2 قدرت بگیرد. این گوشی در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد و مشخصات فنی آن به شرح زیر است.

شیائومی می 6 سی

رندر شیائومی می 6 سی

مشخصات فنی شیائومی می 6 سی

یک نسخه از این گوشی حاوی 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی است. نسخه قدرتمندتر آن نیز از یک رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد. جدای حافظه، این دو از نظر چیپست، سخت افزار و نرم افزاری کاملا یکسان هستند و به ترتیب با قیمت 300 و 370 دلار به فروش خواهند رسید.

اگرچه در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به نمایشگر شیائومی می 6 سی نشده است، اما به نظر می‌رسد درست همانند مدل اصلی Mi 6 از یک پنل 5.15 اینچی بهره ببرد. با این حال یک دوربین 8 مگاپیکسلی احتمالا جایگزین دوربین 5 مگاپیکسلی مدل اصلی می 6 خواهد شد. ماباقی مشخصات گوشی هنوز همانند رمز و راز هستند، اما ما حدس می‌زنیم می 6 سی هر چه که هست از قدرت کم‌تری نسبت به پرچمدار جدید کمپانی شیائومی، گوشی می 6 برخوردار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*