سرعت Galaxy S9

سرعت Galaxy S9 به لطف مودم جدید سامسونگ از همه گوشی‌ها بالاتر خواهد بود

سرعت Galaxy S9 از جمله مشخصاتی است که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آن می‌شود. سرعت گلکسی اس 9 به لطف مودم جدید سامسونگ شدیدا افزایش پیدا خواهد کرد.

نسل جدید مودم LTE سامسونگ چند روز قبل به صورت رسمی معرفی شد. پشتیبانی از Cat.18 6CA، که برای اولین بار در دنیای گوشی های هوشمند اتفاق می‌افتد، سبب خواهد شد تراشه‌های جدید اگزینوس مجهز شده به این مودم، سرعت دریافت داده بسیار بیشتری داشته باشند. سقف سرعت دانلود مودم موبایل جدید سامسونگ 1.2 گیگابایت بر ثانیه اعلام شده است.

Carrier Aggregation (CA)، روشی برای افزایش سرعت در شبکه LTE است. در این روش، از چندین باند LTE در سراسر طیف به صورت همزمان استفاده می‌شود. نتیجه این امر افزایش سرعت پهنای باند خواهد بود. هرچه تعداد باند بیشتری به صورت همزمان پشتیبانی شوند، نرخ تبادل داده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرعت Galaxy S9

مودم به کار رفته در تراشه اگزینوس 8895، که نسخه جهانی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از آن قدرت می‌گیرند، از 5CA پشتیبانی می‌کند. به خاطر پشتیبانی تا سقف 5 باند به صورت همزمان، شاید بهتر باشد پرچمداران جدید سری S سامسونگ را نخستین گوشی های هوشمند گیگابایتی بنامیم، چرا که قادرند به خاطر مودم به کار رفته در تراشه آن‌ها، به سرعت تبادل داده بالغ بر 1 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کنند. از آنجایی که مودم تراشه پرچمدار سال 2018 سری S تا سقف 6 باند پشتیبانی می‌کند، سرعت Galaxy S9 در مقایسه با Galaxy S8 حدود 20 درصد بیشتر خواهد بود.

سرعت Galaxy S9

همه چیز به سرعت Galaxy S9 بستگی ندارد!

البته مجهز کردن دستگاه به یک چیپست با قابلیت پشتیبانی از 6 باند به صورت همزمان تنها یک طرف قضیه است و اپراتورهای تلفن همراه نیز باید پشتیبانی از 6CA را در برنامه کاری خود قرار دهند. متاسفانه تا برآورده شدن امکان استفاده حداکثری از توانایی مودم‌های پرچمداران سامسونگ زمان زیادی باقی مانده است. اپراتورهایی همچون Sprint به تازگی در حال پشتیبانی از 3 باند به صورت همزمان هستند که حتی با 5CA به کار رفته در گلکسی اس 8 نیز فاصله زیادی دارد.

سامسونگ، تولید تراشه‌های مجهز به نسل جدید مودم LTE خود را از انتهای سال جاری آغاز خواهد کرد، به همین دلیل پشتیبانی از 6CA در پرچمدار آتی آن یعنی گلکسی نوت 8 غیر ممکن به نظر می‌رسد. پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ گلکسی اس 9 اولین محصول مجهز شده به نسل جدید مودم‌‌های موبایل شرکت باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*