جزئیات و مشخصات خودرو الکتریکی تسلا مدل 3

با تمامی جزئیات و مشخصات خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 آشنا شوید

پس از تحویل نخستین سری از محصولات تولیدی خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) به مشتریان، اینک مشخصات و جزئیات کاملی از این خودرو الکتریکی مقرون به صرفه به دست رسیده است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

اوایل هفته کمپانی تسلا در مراسمی که با مضمون «تحویل اتومبیل های تسلا» در کارخانه فریمونت این شرکت برگزار شد، 30 نمونه تولید شده از خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 را تحویل مشتریانشان داد. ایلان ماسک سرانجام زنگ فروش اولین خودرو الکتریکی مقرون به صرفه در جهان را به صدا درآورد و حالا مدل 3 در چندین نسخه مختلف از قیمت پایه 35 هزار دلار برای مدل استاندارد تا قیمت حداکثری 44 هزار دلار برای مدل دوربرد این خودرو به فروش می‌رسد.

جزئیات و مشخصات خودرو الکتریکی تسلا مدل 3

خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 در دو نسخه عرضه خواهد شد

تا به امروز مطالب فراوانی را در مورد خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 شنیده بودیم، اما حالا می‌خواهیم بیشتر به جزئیات آن بپردازیم و با مشخصات فنی آن نیز آشنا شویم. اول از هر چیزی لازم است بدانید که مدل 3 در دو مدل استاندارد و دوربرد به فروش خواهد رسید. مدل استاندارد آن دارای شتاب 0 تا 100 حدود 5.6 ثانیه است و حداکثر سرعت قابل پیمایش آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ این درحالیست که مسافت قابل طی در هر بار شارژ با این مدل 355 کیلومتر است. اما مدل دوربرد آن از شتاب 0 تا 100 حدود 5.1 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت و مسافت قابل پیمایش شگفت انگیز 500 کیلومتر در هر بار شارژ برخوردار است.

جزئیات و مشخصات خودرو الکتریکی تسلا مدل 3

دیگر تفاوت بین این دو مدل، مدت زمانی است که جهت شارژ باتری به آن نیاز‌ است. نسخه استاندارد برای طی کردن مسافت 210 کیلومتری، با استفاده از سوپرشارژرهای تسلا باید حدود 30 دقیقه شارژ شود. این درحالیست که مدل دوربرد خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 جهت در همین مدت می‌تواند انرژی پیمودن 275 کیلومتر را دریافت کند. اگر بخواهید با شارژرهای خانگی خودرو خود را شارژ کنید، در مدت 30 دقیقه دو مدل استاندارد و دوربرد به ترتیب انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت 50 کیلومتر و 60 کیلومتر را دریافت می‌کنند.

تجهیزات

بدون توجه به نسخه‌های متفاوت، تسلا مدل 3 به صورت پیشفرض از یک نمایشگر 15 اینچی لمسی، سیستم تهویه هوای 2 منطقه‌ای و صندلی‌هایی پارچه‌ای برخوردار است. از نظر تجهیزات مورد نیاز جهت ارائه قابلیت رانندگی تمام خودکار نیز تسلا در این محصول سنگ تمام گذاشته و از 8 دوربین، رادار جلویی و 12 سنسور اولتراسونیک جهت جلوگیری از تصادفات و فعال‌سازی ترمز خودکار اضطراری استفاده کرده است. شما می‌توانید با پرداخت 5 هزار دلار ویژگی Autopilot را برای خودرو خود سفارش دهید. به لطف این ویژگی اتومبیل الکتریکی شما می‌تواند به شکل کاملا اتوماتیک در یک لاین به حرکت درآمده، تغییر مسیر داده، بزرگراه‌ها را یکی پس از دیگری بپیماید و به صورت تماما خودکار پارک شود. به گفته خودرو تسلا با فعال سازی این قابلیت تا 50 دصد احتمال تصادف با خودرو کاهش پیدا می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست، چرا که در آینده تسلا همراه با به روزرسانی نرم افزاری 3 هزار دلاری تلاش می‌کند تا قابلیت رانندگی تمام خودکار را به خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 اضافه کند.

جزئیات و مشخصات خودرو الکتریکی تسلا مدل 3

اگر کابین مجهز‌تری را از خودرو خود می‌خواهید، می‌توانید پکیج 5 هزار دلاریPremium” را تهیه کنید که شامل تنظیم الکتریکی 12 جهته صندلی‌های جلویی، ستون فرمان و آینه‌های برقی، تریم چوبی، گرم کن صندلی‌ها، دو درگاه USB برای استفاده سرنشینان پشتی، سیستم صوتی باکیفیت، سقف شیشه‌ای، مه شکن‌های ال ای دی، پوشش متفاوت کنسول وسطی با جایگاهی برای قرار گیری دو گوشی هوشمند خواهد بود.

ایمنی 100 درصدی به سبک تسلا

برای سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلویی از نوع 2 جناقی و برای پشت از نوع چند اتصالی استفاده شده است. همچنین به صورت پیشفرض رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی بر روی چرخ‌های خودرو سوار است که شما می‌توانید به صورت سفارشی رینگ‌های 19 اینچی را نیز تهیه کیند. وزن خالص در نسخه استاندارد این خودرو 1609 کیلوگرم است که به شکل 47 به 53 درصد در جلو و عقب توزیع شده است. در مدل دوربرد نیز وزن خالص 1730 کیلوگرم است که به شکل 48 به 52 درصد در جلو عقب خودرو توزیع شده است. همچنین از نظر ایمنی نیز این خودرو موفق شده بالاترین رتبه را از هر نظر به نام خود ثبت کند.

تولید انبوه

ایلان ماسک در رویداد تحویل 30 دستگاه خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 عنوان کرده بود که این شرکت تمامی تلاش خود را در جهت به تولید انبوه رساندن اولین خودرو الکتریکی مقرون به صرفه جهان خواهد کرد. در حالی که به طور دقیقی مشخص نیست که تولید انبوه مدل 3 از چه زمانی آغاز شود، اما به نظر می‌رسد سال آینده بهترین زمان برای این کار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*