بازگردانی تصاویر حذف شده حافظه اس دی

بهترین روش بازگردانی تصاویر حذف شده از روی کارت حافظه اس دی

ممکن است شما هم به اشتباه عکس‌های ارزشمندی را از حافظه دوربین خود پاک کرده باشید، در ادامه راه‌های بازگردانی تصاویر حذف شده حافظه اس دی را بررسی می‌کنیم.

حذف اتفاقی فایل‌های مهم اشتباهی است که قطعا همه ما با آن روبه‌رو شده‌ایم؛ چه در هنگام اشتباه در فرمت مموری کارت و چه زمانی که بدون تمرکز مشغول ویرایش و بازبینی اطلاعات خود هستیم.

خبر خوب این است که اطلاعات از دست رفته شما در بیشتر مواقع قابل بازگردانی هستند، البته در صورتی که از کارت اس دی (SD Card) و برنامه بازگردانی اطلاعات مناسب استفاده کنید. برای بازگردانی تصاویر حذف شده حافظه اس دی دو برنامه مهم وجود دارد که نسخه‌های ویندوز و OS X آن‌ها موجود است؛ در این مقاله کار با این دو برنامه را با هم یاد می‌گیریم.

در آغاز کار و بعد از حذف اتفاقی عکس‌های درون کارت اس دی، دست از کار بکشید و کارت حافظه را به دوربین بازنگردانید. به جای آن کارت اس دی خود را در کارت‌خوان لپتاپ و یا یک کارت‌خوان اکسترنال وارد کنید و مراحل زیر را در پیش گیرید:

  1. یکی از برنامه‌های Recuva (برای ویندوز) و PhotoRec (برای OS X) را نصب کنید.
  2. درون برنامه به آدرس کارت اس دی خود رفته و فرآیند بازگردانی اطلاعات را شروع کنید. رابط کاربری گرافیکی اپلیکیشن Recuva ساختاری ساده‌ دارد که کار با آن را راحت می‌کند، در حالی که اینترفیس PhotoRec بیشتر از متن تشکیل شده است. با این وجود عملکرد هر دو برنامه تقریبا به هم شبیه است. نکته: برای تصاویر حذف شده، بخش خالی کارت اس دی را جست‌و‌جو کنید و برای کارت اس دی که دچار مشکل شده، تمامی درایو را جست‌وجو کنید.
  3. در استفاده از PhotoRec از راهنمای درون صفحه برای انتخاب محل بازگردانی اطلاعات استفاده کنید، وقتی کار جست‌وجو به اتمام رسید فایل‌های شما در این آدرس قرار خواهند گرفت.
  4. برای Recuva بعد از اتمام اسکن از شما پرسیده می‌شود که کدام فایل‌ها را می‌خواهید بازگردانی کنید. بعد از انتخاب فایل‌های مورد نظر خود می‌توانید محل بازگردانی را مشخص کنید.

بعد از اتمام مراحل فوق پوشه تعریف شده برای بازگردانی اطلاعات را باز کنید و ببینید که به چه میزان در بازگردانی اطلاعات خود موفق بوده‌اید. در آینده برای جلوگیری از این رویداد می‌توانید عکس‌های خود را درون حافظه‌های ابری ذخیره کنید و بعد از آن به ویرایش و فرمت حافظه اس دی خود بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب لطفا کمک کنید عکسهای حذف شده یک ماه اخیر را برگردانم چون برام خیلی خیلی مهمه ممنونم از لطفتون

  2. برگرداندن عکسهای پاکشده

  3. درخواست برنامه بازیابی تصاویر از کارت اس دب