موبوگرام

مدیرعامل تلگرام از کاربران خواست از موبوگرام استفاده نکنند

پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل پیام رسان محبوب تلگرام در اکانت توییتر خود از کاربران خواست تا به هیچ وجه از اپلیکیشن غیررسمی و ناامن موبوگرام استفاده نکنند.

اپلیکیشن موبوگرام یکی از اپلیکیشن‌هایی است که نسخه‌ای غیر رسمی از پیام رسان محبوب تلگرام را ارائه می‌دهد و قابلیت‌های اضافه‌ای دارد که موجب شده بسیاری از کاربران ایرانی از آن به جای نسخه اصلی تلگرام استفاده کنند. امنیت این اپلیکیشن و برنامه‌هایی از این دست به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده و برخی از کاربران در این رابطه از مدیرعامل تلگرام سوال کرده‌اند.

اکنون پاول دوروف، موسس پیام رسان روسی تلگرام در اکانت توییتر خود به سوال یکی از کاربران ایران در مورد نسخه های غیررسمی تلگرام مانند موبوگرام پاسخ داد و نوشت موبوگرام یک شاخه منسوخ شده و کاملا ناامن از تلگرام در ایران است و استفاده از آن را توصیه نمی‌کنم.

موبوگرام

هشدار پاول دوروف در مورد حالت روح در موبوگرام

همچنین وی در توییت دیگری در رابطه با نسخه‌های غیر رسمی و قابلیت روح در آن‌ها اعلام کرد:

این برنامه‌ها باید هر چه سریع‌تر قابلیت‌هایی مانند حالت روح را حذف کنند. این دسته از قابلیت‌ها موجب نقض رفتارهای مناسب و حریم خصوصی می‌شوند. ما قوانین را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی مانند موبوگرام روشن می‌کنیم و اگر آن‌ها این قوانین را نادیده بگیرند، برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود وارد عمل می‌شویم.

حالت روح، قابلیتی است که با فعال بودن آن، زمان آنلاین بودن کاربر مشخص نمی‌شود و همچنین اگر پیامی که برای او فرستاده شده را بخواند، تیک دوم خوانده شدن پیام برای فرستنده مشخص نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خنده داره واقعا خودش میگه دسترسی به حریم خصوصی رو غیر ممکن کرده و بعد میگه استفاده از موبوگرام نا امنه؟ مگه موبوگرام یه نسخه ویرایش شده از خود تلگرام نیست این چرت و پرتا چیه دیگه شاید دیده طرفدارای موبوگرام خیلی بیشتر از تلگرامه این حرفو زده البته حالت روح به نظرم مهم ترین و بهترین ویژگی موبوگرامه که باید به تلگرام هم اضافه شه