رویداد تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3

مراسم تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3 برگزار شد؛ اعلام قیمت، شتاب و اطلاعاتی تازه

سرانجام مراسم تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3 برگزار شد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا دراین رویداد جزئیات بیشتری از قبیل قیمت و شتاب Tesla Model 3 را اعلام کرد.

ایلان ماسک زمانی که می‌گفت «به مراسم تحویل اتومبیل های مدل 3 خوش آمدید» لبخند نمی‌زد. آن‌ها چندین ماه پیش از اتومبیل الکتریکی جذاب خود پرده برداری کرده بودند و هیچ خبری از چیز جدیدی نبود. زمانی که ماسک در حال رفتن بر روی استیج این رویداد بود، دو نفر از کارکنان تسلا شامل یک مهندس و یک طراح به او پیوستند. زمینی مشکی، پرده‌های بزرگ قرمز رنگ و یک تخته با پس‌زمینه خاکستری که یک لوگو سفید رنگ تسلا نیز بر روی آن نقش بسته بود، تمامی المان‌های این رویداد را شکل می‌دادند.

رویداد تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3

در ابتدای سخنرانی، ایلان ماسک کمی به نفس افتاده بود. به نظر می‌رسید که او کمی دست پاچه شده است، البته طبیعی بود زیرا رویدادی در جریان بود که به عرضه نخستین خودرو الکتریکی به تولید انبوه رسیده آن‌ها در بازار مربوط می‌شد. بی‌تردید لحظه‌ی بسیار مهمی در تاریخ کمپانی تسلا در حال رقم خوردن بود. او رودرروی 50 خبرنگار از سراسر جهان قرار گرفته بود که تسلا آن‌ها را به کارخانه فریمونت خود پیش از رویداد بزرگش دعوت کرده بود. سپس ماسک آغاز به سخنرانی کرد و در مورد تحقق تکنولوژی یک دهه گذشته‌ای که داشته‌اند سخن گفت. وی سپس در یک اسلاید، نقشه‌ی بین‌المللی را به نمایش گذاشت که نشان دهنده زنجیره تامین گسترده‌ای جهت تامین قطعات اتومبیل های تسلا مدل 3 خود بود. این اسلاید نشان میداد که تسلا اهداف بلندپروازانه‌ای را برای جهانی شدن در سر می‌پروراند.

رویداد تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3

و سرانجام خودرو مقرون به صرفه تسلا وارد بازار شد

در ذهن ماسک، او موفق به ساخت بهترین اتومبیلی شده است که می‌توان با هزینه‌ای 35 هزار دلاری خریداری کرد؛ یک دیدگاه قابل فهم برای یک کارآفرین موفق که معتقد به پروژه‌ای بسیار دقیق و منظم است. او می‌خواست به همه بگوید “ما تلاش زیادی در طراحی اتومبیل انجام داده‌ایم. من فکر نمی‌کنم که شما بتوانید خودرو باکیفیت‌تری را در این محدوده قیمتی پیدا کنیم“. به گفته وی 10 هزار قطعه منحصر به فرد در اتومبیل های تسلا مدل 3 قرار دارد که 8 دوربین و 12 سنسور اولتراسونیک را نیز باید به آن اضافه کنیم.

رویداد تحویل اتومبیل های تسلا مدل 3

قیمت نسخه پایه اتومبیل های تسلا مدل 3 بالغ بر 35 هزار دلار است

نسخه پایه تسلا مدل 3 که با قیمت 35 هزار دلار به فروش می‌رسد، دارای شتاب 0 تا 100 حدود 5.6 ثانیه‌ای بوده و می‌تواند با هر بار شارژ مسافت بیش از 350 کیلومتری را بپیماید. مدل ارائه کننده محدوده پیمایش طولانی آن با قیمت 44 هزار دلار به فروش خواهد رسید که ارائه کننده مسافت قابل طی 500 کیلومتری و شتاب 0 تا 100 حدود 5.1 ثانیه‌ای است. در حالی که امروز 6.124 سوپرشارژر (پایگاه برق‌رسانی اتومبیل‌های تسلا) وجود دارد، تا پایان سال آینده 15 هزار سوپر شارژر دیگر نیز به جمع آن‌ها اضافه خواهد شد. درست همانند دو مدل پیشین تسلا مدل S و تسلا مدل X، ماسک عنوان می‌کند که اتومبیل های تسلا مدل 3 نیز ظرفیت استقلال کامل را پیدا خواهند کرد. در نهایت مردم می‌توانند بدون اینکه نیازی به ترک منزل خود داشته باشند، اتومبیل خود را سرویس کنند.

ماسک در طول سخنرانی خود به مواردی اشاره کرد که می‌توانند پیش روی تولید اتومبیل های تسلا مدل 3 مشکلاتی را به وجود آورند. وی در این مورد می‌گوید:

این یک خودرو شگفت انگیز است، اما ما در حال ورود جهنم شش ماهه‌ی تولید هستیم. این امر بسیار عالی است، ولی چالش‌های زیادی را نیز سر راه خود می‌بینیم. سیل، آتش سوزی، گردباد و یا هرچیز دیگری اگر رخ دهد، ما ناچاریم تولید را متوقف کنیم. ما روند تولید را به طور چشمگیری ساده کرده‌ایم. در همان حجم از فضای کاری که مناسب ساخت 50 هزار خودرو است، ما می‌توانیم 250 هزار خودرو مدل 3 تولید کنیم.

ماسک همچنین در پایان این مراسم عنوان کرد:

این یک روز عالی برای تسلا است. این دقیقا همان چیزیست که ما بر روی آن کار کرده‌ایم. کل هدف تسلا این بوده است که یک اتومبیل مقرون به صرفه الکتریکی بسازد. هدف ما ساخت اتومبیل‌های گران قیمت نبوده است، ما نمی‌خواهیم اتومبیل‌هایی را بسازیم که کسی قادر به خریدنشان نیست. اگر شما در تلاش برای ایجاد تفاوتی در جهان هستید، باید اتومبیل‌هایی را بسازید که مردم بتوانند هزینه‌ی خرید آن‌ها را پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینو تو ایران هرکی بخواد بخره باید یه 250 میلیونی هزینه کنه گمرک که با کسی شوخی نداره