اینترنت نامحدود

جزئیات جدیدی از نحوه ارائه سرویس اینترنت نامحدود اعلام شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات، جزئیات جدیدی از نحوه ارائه سرویس جدید اینترنت نامحدود را اعلام کرد. این مصوبه از ماه آینده اجرا می‌شود.

علی اصغر عمیدیان، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت باید برای ارائه سرعت واقعی اینترنت به کاربران تضمین دهند. اول مردادماه بود که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مدل جدید مصرف اینترنت نامحدود پرسرعت و توقف فروش اینترنت حجمی را تصویب کرد و قرار است تا ماه آینده، این مصوبه از سوی اپراتورها اعمال شوند.

به گفته عمیدیان، این مصوبه در دو بخش کاربران کم‌مصرف و پرمصرف دسته‌بندی شده است. به این صورت که برای کاربران کم‌مصرف اینترنت، مدلی تعریف شده که نسبت به مصرف فعلی آن‌ها، سرعت اینترنت بالاتر می‌رود اما نیازی به پرداخت هزینه بیشتر ندارند. وی تاکید کرد که این مصوبه به معنای ارائه اینترنت نامحدود نیست بلکه فروش اینترنت از مصرف حجمی به مصرف سرعت و اتصال تغییر پیدا کرده است. برای مثال، کاربر نسبت به مودم و تکنولوژی که انتخاب می‌کند می‌تواند سقف سرعت 2، 4 یا 6 مگابیت بر ثانیه را انتخاب کند.

اینترنت نامحدود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه اظهار کرد:

اینترنت نامحدود نسبی است. یعنی نسبت به فناوری مورد استفاده در کشور، برای آن سقفی تعیین می‌شود. این که گفته می‌شود اینترنت نامحدود ، کاربر تصور می‌کند می‌تواند تا سقف بی نهایت از حجم اینترنت استفاده کند اما این طور نیست. در ارائه این سرویس، سرعت و اتصال مطرح است و در همه دنیا نیز همین مدل به کار گرفته می‌شود. در این مصوبه، سرعت اتصال به اینترنت، نسبت به تکنولوژی موجود، نامحدود عنوان شده است. یعنی این سرعت، سقف تکنولوژی را می‌تواند پوشش دهد و کاربران هیچ نگرانی از بابت حجم مصرفی نخواهند داشت. به عنوان مثال، کاربری که تا پیش از این با مودم‌های قدیمی از سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کرد، اکنون می‌تواند سرعت دسترسی به اینترنت خود را بین 3 تا 6 مگابیت بر ثانیه افزایش دهد و این از نظر ما نامحدود است.

عمیدیان همچنین توضیح داد که در جدول تعریف شده برای این مصوبه، برای مثال، کاربران برای اینترنت بین‌الملل تا سرعت 3 مگابیت بر ثانیه و برای اینترنت داخلی در شبکه ملی اطلاعات تا سرعت 6 مگابیت بر ثانیه، مبلغ ماهیانه‌ای در حدود 10 هزار تومان باید بپردازند. دسته بعدی کاربرانی هستند که سرعت اینترنت بین‌الملل آن‌ها 6 مگابیت بر ثانیه است و سرعت 16 مگابیتی نیز در این رده‌بندی دیده می‌شود.

ارائه اینترنت نامحدود برای کاربران ADSL و فیبرنوری

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد که مصوبه اینترنت نامحدود پرسرعت برای کاربران ADSL، فیبر نوری و VDSL در نظر گرفته شده و برآورد ما این است که با این مصوبه، کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی در حدود 30 تا 35 هزار تومان به صورت ماهیانه، به راحتی هر میزان فیلم و ویدیو را در داخل شبکه مشاهده کنند.

وی در پایان اعلام کرد که رقم‌های اعلام شده در این مصوبه به زودی به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ابلاغ می‌شود و مشاهده خواهید کرد که قیمت‌ها پایین آمده است. مشترکان نیز با پرداخت آبونمان ثابت ماهانه بر اساس سرعت انتخابی خود می‌توانند از سرویس مورد نظر استفاده کنند و نیازی به تغییر مودم نخواهد بود. اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت نیز برای ارائه سرعت واقعی اینترنت به مشترکان ملزم شده‌اند و رقم‌های در نظر گرفته شده نیز سقف پیشنهادی هستند و اپراتورها می‌توانند با ارائه سرویس اینترنت نامحدود با مبلغ کمتر با یکدیگر رقابت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خوب همینو میگفتن کمی سرعتش کمی بیشتر شده دیگه این نامحدود گفتنشون چیه