مشاهده و نوشتن آکورد گیتار با برنامه TabBank

معرفی اپلیکیشن TabBank : ویرایش آکورد گیتار و یادگیری موسیقی در iOS

گوشی شما می‌تواند ابزار خوبی در زمینه موسیقی باشد. در این‌جا به اپلیکیشن TabBank پرداخته، نحوه نوشتن و مشاهده آکورد گیتار را در این برنامه باهم بررسی می‌کنیم.

در این سال‌ها تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به قدری پیشرفت کرده که ارتباط جمعی یکی از وظایف کوچک آن‌ها به شمار می‌آید. وظیفه بزرگ‌تر این گجت‌ها دسترسی به اطلاعات و به انجام رساندن موارد گسترده‌ای از نیازهای ما است؛ یکی از این نیازها برطرف کردن نیازهای یک موزیسین است. اپلیکیشن های بسیاری برای برای یادگیری، تنظیم و نوشتن موسیقی در اپ استور موجود است

در این‌جا یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش موسیقی را به شما معرفی می‌کنیم؛ اپلیکیشن TabBank به گونه‌ای ساخته شده که به نظر یک ویرایش‌گر متن ساده می‌آید، اما این‌طور نیست؛ خطوط افقی خالی که بالای متن ترانه قرار می‌گیرند بهترین جا برای وارد کردن آکورد گیتار هستند و با ترکیب کاراکترهای مورد نیاز به راحتی می‌توانید متن ساده یک آهنگ را به یک لیریک با آکورد گیتار مناسب تبدیل کنید.
این برنامه برای تنظیم موسیقی و کسانی که قصد ترانسپوز یک قطعه را دارند بهترین گزینه است. اما TabBank برای یادگیری یک قطعه موسیقی هم بهترین انتخاب است؛ این برنامه به راحتی می‌تواند آکورد و متن ترانه را از اینترنت دریافت کرده و در فرمت مناسب به شما نشان دهد.

TabBank فقط یک برنامه ویرایش متن با قابلیت نشان دادن آکورد گیتار نیست، با فشردن حروف یک آکورد می‌توانید صدای آن را بشنوید و نحوه قرار گرفتن انگشتان خود را بر روی فرت بورد گیتار مشاهده کنید. این برنامه بهترین انتخاب برای مبتدی‌های گیتار است. اگر نوازنده پیشرفته‌ای هستید این برنامه به کار شما هم می‌آید؛ به راحتی می‌توانید آکورد گیتار مورد نظر خود را تغییر دهید و برای مثال یک فا ماژور ساده را به فا ماژور با نت بیس رِ (D/F) ویرایش کنید و آکورد خوش‌صدای مورد نظر خود را برای آن به دست آورید.

در آخر لازم است بدانید که TabBank برای نوشتن تبلچر گیتار هم اپلیکیشنی کاربردی است. کیبورد خاص ورود آکورد گیتار به راحتی تبدیل به صفحه‌ای با شش خط تبلچر می‌شود و می‌توانید شماره فرت مورد نظر را در آن وارد کنید. البته لازم است بدانید که برای وارد کردن ملودی‌های طولانی، ویرایش‌گر تبلچر این برنامه مناسب نیست، زیرا ممکن است برای این کار زمان زیادی مورد نیاز باشد، با این حال از صفحه ویرایش تبلچر این برنامه برای وارد کردن سولوهای کوتاه، اینترو آهنگ و لیک‌های کوتاه بخش بریج می‌توانید استفاده کنید.

اپلیکیشن TabBank در حال حاضر تنها برای سیستم عامل iOS عرضه شده است اما توسعه دهندگان این برنامه قصد آماده‌سازی آن را برای سیستم عامل اندروید هم دارند و احتمالا تا چند ماه دیگر شاهد عرضه این اپلیکیشن برای گجت‌های اندرویدی نیز خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*