ثروتمندترین مرد دنیا

جف بزوس با پشت سر گذاشتن بیل گیتس تبدیل به ثروتمندترین مرد دنیا شد

پس از مدت‌ها فرمانروایی بیل گیتس در صدر افراد ثروتمند جهان، لقب ثروتمندترین مرد دنیا به جف بزوس، مالک دو شرکت آمازون و بلو ارجین رسید.

بعد از مدت‌ها یکه‌تازی بیل گیتس در رتبه نخست ثروتمندترین مردان دنیا، این بار این مقام به دست موسس آمازون یعنی جف بزوس افتاده است. بر اساس گزارش‌های Bloomberg، افزایش بسیار زیاد سهام آمازون، به موسس آن کمک کرد خود را به صدر جدول برساند.

بیل گیتس از سال‌های بسیار دورتر چندین مرتبه این مقام را از آن خود کرده است و از سال 2013 هیچ‌کس نتوانسته با کنار زدن وی، تبدیل به ثروتمندترین مرد دنیا شود. اما جف بزوس به تازگی به این یکه‌تازی پایان داده است. اگر قیمت سهام آمازون همچنان بالا باقی بماند، جایگاه وی به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا نیز تغییر نخواهد کرد.

ثروتمندترین مرد دنیا

حین بستن بازار در روز چهارشنبه بیست و ششم جولای (چهارم مرداد)، دارایی بیل گیتس 90 میلیارد دلار بود و جف بزوس با یک میلیارد دلار اختلاف در پشت سر وی قرار داشت. اما افزایش ارزش سهام آمازون در صبح روز پنجشنبه ناگهان سبب شد دارایی جف بزوس از مرز 90 میلیارد دلار عبور کند. در این زمان، همزمان با افزایش ارزش هر سهم آمازون به میزان حدود 15 دلار و کاهش سهام مایکروسافت به میزانی کم، جایگاه موسس‌های این دو شرکت جابه‌جا شد.

کسب و کار ثروتمندترین مرد دنیا در گذشته

طی 30 سال گذشته، موسس آمازون ششمین فردی است که لقب ثروتمندترین مرد دنیا را کسب کرده است. البته سرمایه جف بزوس مدت‌ها است از مرز میلیارد دلار گذشته است. وی حدود 20 سال پیش به جمع میلیاردرها وارد شد و رفته رفته تا سال 2017، دارایی خود را 90 برابر کرد. کسب این مقام نشان‌دهنده جایگاه آمازون در دنیای اینترنت، وب و در کل در دنیای تکنولوژی است. این فروشگاه در سال 1994 تاسیس شد و خیلی زود، روش کسب و کار و مخصوصا خرده‌فروشی را به طول کامل تغییر داد.

ثروتمندترین مرد دنیا

اگرچه فروشگاه‌های خرده‌فروشی در برخی مواقع از نظر میزان فروش و سوددهی با چالش مواجه می‌شوند، اما وب سایت فروشگاه آمازون و مخصوصا دستیار صوتی هوشمند آن یعنی الکسا با سرعتی باورنکردنی در حال حرکت رو به جلو هستند. سرمایه‌گذاران عقیده دارند ارزش این شرکت سالیانه به میزان 22 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت، جایگاه جف بزوس در مقام ثروتمندترین مرد دنیا تا سال‌ها تغییر نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تقریبا 335 تریلیارد اونوقت ما یارانه رو بهمون ندن تقریبا مردیم 😐

  2. 90 میلیارد دلار!!!!!!????