ابعاد آیفون 8

مقایسه ابعاد آیفون 8 با ال جی جی 6، گوگل پیکسل، گلکسی S8 و سایر رقبا

در ادامه به مقایسه تصویری ابعاد آیفون 8 (Apple iPhone 8) با ال جی جی 6، گوگل پیکسل، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس خواهیم پرداخت.

با نزدیک شدن به زمان معرفی نسل جدید گوشی اپل، اطلاعات فنی، جزئیات، عکس‌ها و تصاویر رندر با سرعت بیشتری منتشر می‌شوند که شاید اعتماد کردن به آنها سخت باشد. با این وجود، برخی اطلاعات در رابطه با پرچمدار جدید این شرکت در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته که ما با درصد بالایی از صحت آنها اطمینان داریم؛ اطلاعاتی که یکی از آنها، اندازه بزرگ این گوشی هوشمند است.

یکی از مورد توجه‌ترین جنبه‌های آیفون 8 در نگاه اول، نمایشگر اولد و لبه به لبه آن است. اپل با کنار گذاشتن استاندارد 16:9 برای صفحه نمایش گوشی جدید خود، همانند سامسونگ و ال جی قصد دارد آیفون 8 را با طراحی مدرن و بدون حاشیه روانه بازار کند. هرچند برخلاف جی 6، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، حاشیه‌های بخش پایینی این گوشی کمتر خواهد بود. در بخش بالایی این حاشیه کمی بیشتر بوده و در قسمت مرکزی آن، دوربین، سنسورهای مهم و earpiece قرار گرفته‌اند. اگرچه ممکن است برخی کاربران روشی که اپل برای طراحی آیفون 8 انتخاب کرده است را دوست نداشته باشند، اما مهندسان در اقدامی هوشمندانه، با استفاده از نواری مشکی، حاشیه‌های موجود را با صفحه نمایش ادغام کرده‌اند که به واسطه نمایشگر اولد و سیاه آن، ظاهری یک‌پارچه پیش روی کاربران قرار می‌گیرد.

به هر صورت روندی که سازندگان برای طراحی گوشی های تقریبا بدون حاشیه خود در پیش خواهند گرفت، جذاب خواهد بود. در ادامه به مقایسه ابعاد آیفون 8 با پرچمداران دیگر بر اساس اطلاعات موجود و مدل ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی می‌پردازیم.

مقایسه ابعاد آیفون 8 با آیفون 7 و 7 پلاس

اگرچه آیفون 8 به شکل قابل توجهی از پرچمدار 2016 اپل کوچکتر است، ولی این گوشی کمی عریض‌تر و البته بلندتر از آیفون 7 بوده و می‌تواند به عنوان نسخه کامپکت آیفون 7 پلاس در نظر گرفته شود.

مقایسه ابعاد آیفون 8 با گلکسی S8 و S8 پلاس

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رقبای اصلی آیفون 8 خواهند بود. پرچمدار اپل در مقایسه با گلکسی اس 8 کمی کوتاه‌تر و در عوض، کمی عریض‌تر است. با این حال این گوشی به شکل قابل توجهی کوچکتر از نسخه پلاس گلکسی اس 8 با ارتفاع 159.5 میلی‌متر خواهد بود.

از طرفی، بدنه آیفون 8 تنها 7.5 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت که این میزان در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ترتیب 8 و 8.1 میلی‌متر است. ولی اگر اندازه برآمدگی دوربین پشتی آیفون را نیز در نظر بگیریم، این میزان به 9.1 میلی‌متر می‌رسد.

مقایسه ابعاد آیفون 8 با جی 6 و گوگل پیکسل

با اینکه اندازه آیفون 8 و گوگل پیکسل تقریبا یکسان هستند، اما حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی جدید اپل بسیار کمتر است.

یکی از موارد قابل توجه در رابطه پرچمدار ال جی و اپل، حاشیه بیشتر در بخش پایینی است. با این حال، این اختلاف در قسمت بالایی صفحه کمتر شده و ظاهر آنها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. هرچند، دو طرف این قسمت، بخشی از صفحه نمایش اصلی بوده و برخی اطلاعات در آن نمایش داده می‌شود.

ابعاد آیفون 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*