افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو

محصولات ایران خودرو با کیفیت می‌شوند؛ تولید رانا سال، دنا و سمند اتوماتیک

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو عنوان می‌کند که برنامه‌ریزی‌های کلانی برای افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو انجام گرفته که تا پایان سال منجر به بهبود اتومبیل‌های ساخت این شرکت می‌شود. وی همچنین خبر از عرضه چند خودرو اتوماتیک تا پایان سال داد.

همواره یکی از گلایه‌مندی‌هایی که مشتریان اتومبیل‌های داخلی به آن اشاره دارند، کیفیت پایین این محصولات است که گویی هر سال نیز از آن کاسته می‌شود. موارد زیادی همچون تحریم‌ها، عدم سوددهی خودروسازان و غیره در این بین وجود داشته است که به کاهش کیفیت خودروها منجر شده است، اما معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادعای جالبی در مورد این خودروساز دارد.

افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو

مجتبی استاد رحیمی عنوان می‌کند که در حال حاضر 14 پروژه محصولی در قالب 380 زیرپروژه و 5 پروژه مجموعه‌ای در قالب 128 زیرپروژه در دست اجرا است که با اتمام آن‌ها تا پایان سال جاری شاهد افزایش کیفیت چشمگیری در محصولات ایران خودرو خواهیم بود. این معاون کیفی در این باره می‌گوید:

برنامه‌های افزایش کیفیت زیادی طی چهار سال گذشته به اجرا درآمده است که حاصل آن افزایش ستاره‌های کیفیت محصولات ایران خودرو از سال گذشته تا به حال بوده است. به طور مثال باید به افزایش کیفیت سوزوکی گرند ویتارا از 3 به 4 ستاره، افزایش کیفیت رانا و پژو 206 صندوق‌دار از 1 به 3 ستاره و همچنین خودرو دنا از 1 به 2 ستاره اشاره کرد که همگی ماحصل این پروژه‌ها بوده‌اند.

در گزارش‌های بازرسان کیفیت و استاندارد ایران که در سال 96 انجام گرفته است، همچنان افزایش ستاره‌های کیفی تداوم داشته‌اند. سال جاری تند اتومات و تندر پلاس 4 ستاره شدند، این در حالی بود که تندر پلاس برای نخستین بار موفق به کسب 3 ستاره شده بود. علاوه بر این اچ 30 کراس (H30 Cross) و سمند سورن نیز 2 ستاره کیفی را دریافت کردند. در حالی که شاخص‌های اندازه‌گیری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حتی سخت‌تر از گذشته نیز شده است، ایران خودرو به دنبال افزایش رضایت‌مندی مشتریان خود بوده و با عظمی راسخ این مسیر را در جهت رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند.

شرح برنامه‌های افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادعا می‌کند در شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی بهبودی 39 درصدی حاصل شده و شاهد بهبود 49 درصدی در شاخص برگشتی قطعات در حوزه خدمات پس از فروش، در سال گذشته بوده‌ایم. ایران خودرو همچنین در کنار افزایش سطح کیفی رانا، مدت زمان دوره گارانتی آن را نیز از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر یا از دو سال به سه سال ارتقا بخشیده است. وی همچنین ادعا می‌کند که در شاخص میزان رضایت از کیفیت محصولات یا CSI که به عنوان یکی از شاخص‌ها پس از تحویل محصولات تلقی می‌شود، ایران خودرو در سال 95 در 70 درصد از محصولات ایران خودرو رقم بالا‌تر از متوسط صنعت خودروسازی بوده است.

افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو

نونوار کردن سالن‌ها و تازه‌سازی فرآیندهای داخلی شرکت، از جمله برنامه‌های کلان سرمایه‌ای و محصولی تعیین شده در سال 96 برای ایران خودرو است. در این بخش ایران خودرو ارتقا قابلیت فرآیند سالن موتورسازی، بازسازی و ارتقا تجهیزات/قابلیت‌های سالن مونتاژ، ارتقا و نوسازی قابلیت‌های سالن رنگ، ارتقا تجهیزات و خطوط سایت ایران خودرو خزر و همچنین بازسازی و ارتقا توان تست جاده‌ای محصولات ایران خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

رانا سال، دنا و سمند اتوماتیک

علاوه بر این‌ها، ارتقا توان تشخیص و رفع ایرادات پیش از تحویل به مشتری نظیر تامین تجهیزات الکتریکال پیشرفته در تمامی سایت‌های تولیدی، تقویت و ارتقا سازندگان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ای است که در جهت افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو خواهد بود. استاد رحیمی همچنین عنوان کرد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کلان در جهت افزایش کیفیت محصولات این شرکت در سال 95 و 96، اضافه کردن گیربکس اتوماتیک بر روی اتومبیل‌های خانواده دنا، سمند و رانا سال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تنها کیفیت نیست ،تغیر دادن شکل بدنه هر چند سال یکبار هم باعث رضایت مردم میشه.