هدست Meta 2

دنیای واقعیت افزوده با هدست Meta 2 جایگزین سیستم‌های کامپیوتری می‌شود

هدست Meta 2 محصول شرکت متا است و مبتنی بر نرم افزار Workspace کار می‌کند. با استفاده از این هدست واقعیت افزوده می‌توانید محیط کاری‌تان را به صورت دلخواه بچینید.

در دنیای تکنولوژی، “DogFooding” تبدیل یه یک اصطلاح بسیار پرکاربرد شده است. این اطلاح به این معنی است که کارمندان یک شرکت، پیش از ارائه یک محصول نرم افزاری و یا سخت افزاری از آن استفاده کرده و باگ‌هایش را مشخص و سپس برطرف می‌کنند. با این کار، نمونه اولیه ایجاد شده طی مدت زمانی مشخص باز هم توسعه پیدا کرده و یک نسخه بی‌عیب به عنوان محصول نهایی راهی بازار می‌شود.

طی مدت زمان اخیر، قدرتمندترین کمپانی‌های ساکن در دره سیلیکون علاقه زیادی به استفاده از واقعیت افزوده نشان داده‌اند. این تکنولوژی، گرافیک کامپیوتری و نرم افزار را با دنیای واقعی ادغام می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز همین است. برخلاف واقعیت مجازی که تماما در دنیای خیالی سیر می‌کند، در واقعیت افزوده اجسام خیالی و مجازی را در دنیای واقعی مشاهده خواهید کرد. به گفته بزرگان دنیای تکنولوژی همچون تیم کوک، آینده متعلق به AR است. وی عقیده دارد واقعیت افزوده ایده‌ی بزرگی در حد گوشی هوشمند خواهد بود.

هدست Meta 2

پیش‌بینی می‌شود پیشرفت پیوسته واقعیت مجازی روزی به اندازه‌ای برسد که بتوان این تکنولوژی را با تمامی نمایشگرهایی که به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند جایگزین کرد. به این ترتیب دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند و یا مشاهده مانیتور لپ تاپ نخواهد بود.

اما به منظور جایگزینی کامپیوترهای دسکتاپ و رسیدن به این نقطه، شرکت‌ها باید DogFood بیشتر و بیشتری داشته باشند. پس پیش از متداول شدن استفاده از هدست‌ های واقعیت افزوده و عینک های هوشمند نزد کاربران عادی، کارمندان شرکت‌های فعال در این حوزه باید کامپیوترها و گوشی های هوشمندشان را با این گجت‌ها جایگزین کنند.

هدست Meta 2

یکی از اهالی دره سیلیکون مدتی است این روال را در پیش گرفته است. Meta نام یک استارتاپ سازنده هدست‌های واقعیت افزوده است که از مدت‌ها قبل، سیستم‌های دسکتاپ را به طور کامل با هدست واقعیت افزوده خود جایگزین کرده است. اکنون کارمندان آن به جای نشستن پشت سیستم‌های دسکتاپ متداول، هدست Meta 2 را پوشیده و کارهای اداری خود را به کمک آن انجام می‌دهند.

هدست Meta 2

بر اساس Bloomberg، کارمندان شرکت در ابتدا به خاطر این مصوبه دست به اعتراض زدند، اما بازاریابی، فروش و همچنین بخش‌ها و دپارتمان‌های عملیاتی Meta بازخورد بسیار خوبی از جایگزینی کامپیوترهای دسکتاپ با عینک های هوشمند دریافت کردند. رایان پمپلین (Ryan Pamplin) به عنوان سرپرست این استارتاپ اعلام کرد برای حدود سه هفته، از هیچ سیستم کامپیوتری به جز گوشی موبایل آیفون خود و همچنین هدست Meta 2 استفاده نکرده است.

وی محتوای کامپیوتر مک خود را بر روی یک پنجره مجازی در مقابلش منتشر می‌کند. به همین دلیل در استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری هیچ‌گونه محدودیتی برای وی وجود نداشته و می‌تواند به راحتی از ابزارهایی همچون iMovie و Photoshop استفاده کند. سرپرست این استارتاپ همچنین از علاقه خود به تماشای فیلم در Meta 2 حین سفرهای هوایی صحبت کرد.

کمپانی‌هایی همچون هورایزن ونچرز، لنوو و تنسنت حدود 73 میلیون دلار بر روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌‎اند. اکنون ارزش Meta حدود 300 میلیون دلار برآورد می‌شود.

هدست Meta 2

کنار گذاشتن سیستم‌های کامپیوتری در این شرکت، با توسعه یک نرم افزار برای هدست واقعیت افزوده آن‌ها با نام Workspace ممکن شده است. در Workspace، کاربران می‌توانند چندین پنجره مرورگر را در هدست باز کرده و به عنوان نمونه، در یکی از آن‌ها یک ویدیو از یوتیوب پخش کنند و در سایر پنجره‌ها به ویرایش اسناد بپردازند.

سایر قابلیت‌های جالب این نرم افزار امکان چسباندن کاغذهای کوچک یادآور یا عکس و همچنین قرار دادن گلدان به صورت مجازی در اطراف میز خود است. به لطف استفاده از هدست Meta 2 و نرم افزار Workspace می‌توانید اتاق و میز اداری رویایی‌تان را خلق کنید!

به عقیده رایان پمپلین، برای پیشرفت مجبور به DogFooding هستید. وی همچنین اظهار کرد اگرچه ممکن است استفاده بیشتر و بیشتر از هدست و پلتفرم آن سبب افزایش سرعت پیشرفت شود، اما در حال حاضر فقط کارمندان همین شرکت قادر به استفاده از Meta 2 در محیط اداری خود و جایگزینی کامپیوترهای دسکتاپ با آن هستند و در دیگر شرکت‌ها چنین امکانی وجود ندارد. در ادامه بیشتر با این فضای کاری متفاوت آشنا می‌شویم.

معرفی هدست Meta 2 و شرکت Meta

کاربران برای سفارش کیت توسعه هدست متا 2 باید 949 دلار پرداخت کنند. با این حال، زمان عرضه محصول نهایی آخر تابستان اعلام شده است. برای سفارش می‌توانید به وب سایت Metavision مراجعه کنید.

هدست Meta 2

هدست در زمان تست به یک کامپیوتر گیمینگ متصل شده بود. یکی از مهمترین نقاط قوت Meta 2 داشتن میدان دید عریض 90 درجه‌ای است. به این ترتیب اشیای مجازی، در مقایسه با زمان استفاده از دیگر هدست‌ها همچون مایکروسافت هولولنز، می‌توانند سهم بیشتری از نمایشگر هدست را به خود اختصاص دهند. سنسورهای قرار گرفته در این گجت پوشیدنی شامل دوربین رنگی جلویی، دو حسگر تک رنگ و یک ژیروسکوپ شش محور هستند.

هدست Meta 2

کارمندان شرکت بعد از پوشیدن هدست، محیطی همانند تصویر زیر را مشاهده می‌کنند. هر یک از اشیایی که در قفسه سمت راست به صورت طبقه‌طبقه قرار گرفته‌اند، نمایانگر یک اپلیکیشن و یا ویژگی خاص هستند که کاربر می‌تواند اجرا کند.

هدست Meta 2

برای اجرای یک برنامه، باید به قفسه نزدیک شده و دستتان را به سمت آن ببرید. وقتی یک آیکون دایره در دست خود مشاهده کردید، باید آن اپلیکیشن را در مشت خود بگیرید. در ادامه می‌توانید آن را به صورت دلخواه، در هر جایی از فضای قرار دهید.

هدست Meta 2

حتی خود قفسه را نیز می‌توان جابه‌جا کرد! کافی است قسمت بالایی آن را گرفته و سپس در محلی جدید قرار دهید.

هدست Meta 2

به صورت غیر رسمی و عامیانه، Meta قابلیت در دست گرفتن یک شی مجازی را ویژگی آیرون من (Iron Man) نامیده است.

هدست Meta 2

برنامه‌ای که کارمندان متا و احتمالا کارمندان سایر شرکت‌ها بیش از بقیه از آن استفاده می‌کنند مرورگر است. خوشبختانه می‌توان هر تعداد پنجره مرورگر را به صورت دلخواه باز کرد. پس اگر یک کاربر دوست دارد دو مانیتور داشته باشد، می‌تواند به جای خرید مانیتور دوم، نمایشگر اول را نیز فروخته و به جای آن یک هدست Meta 2 خریداری کند! در یک ماشین مجازی می‌توان یک پنجره مک و یا ویندوز را به نمایش کشید.

هدست Meta 2

یکی از مزایای جایگزینی کامپیوترهای دسکتاپ واقعی با مانیتورهای مجازی در نرم افزاری Workspace، امکان تغییر ابعاد نمایشگر است. کافی است دو گوشه آن را گرفته و سپس به اطراف بکشید. حتی می‌توانید جهت قرارگیری مانیتور را نیز دوران دهید.

هدست Meta 2

البته Workspace فقط برای مقاصد کاری توسعه پیدا نکرده و ابزارهای سرگرم‌کننده نیز در آن یافت می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به ابزار موسیقی زیر اشاره کرد. به منظور تولید صدا، باید آن را لمس کنید.

هدست Meta 2

از جمله مهمترین مشکلات متداول میان کارمندان Meta، نزدیک شدن به یک شی مجازی بیش از حد نیاز است. همچنین در برخی مواقع، حرکت دست کاربر کمی برای هدست تند تلقی می‌شود، به همین دلیل باید با سرعتی آهسته‌تر دستان خود را جابه‌جا کنید.

هدست Meta 2

به عقیده سرپرست شرکت، روزی خواهد رسید که کاربران بعد از قرار دادن هدست بر روی سر خود، به صورت گروهی بر روی یک جسم سه بعدی مجازی کار کنند.

هدست Meta 2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*